Skandinavisk/Skandinaviske Politik/Politikk

Users who are viewing this thread

Gestricius said:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19410749.ab

Aina <3

BvuebfXIMAEtdr3.jpg:large
 
Själv preparerar jag ordningsmakten som benämning för polisen då det låter lagom brutalt.
 
Hästchocker är jättefina, borde göras oftare mot fotbollshuliganer och mer sällan mot demonstranter bara.

http://youtu.be/rWaGrS-Dxu4?t=5m38s
 
Úlfheðinn said:
****, när blev Sverige en mini-version av USA?
Nej nu tar jag detta till Diskrimineringsombudsmannen.
Hur vågar du kalla mig Amerikan?!
 
Thokan said:
Låter lagom fascistiskt, jao

Våld är vänster också. Både vänstern och högern bygger sina system på våld, och att dömma polisen som fascitisk är bara dumt. Polisen har sina problem, men en funktionsduglig och kompetent polismyndighet är i mångt och mycket vad funktionaliteten av våra samhällen bygger på.
 
Tycker renlärig anarkism är den bästa, rent ideologiskt, men det är som du säger omöjligt (systemet har ju prövats och ändrats till de olika system vi har idag.

Problemet med icke-vålds anarkism är att det finns incitament att använda våld för aktörer vilket förstör hela systemet (vilket ärvad som hänts rent historiskt).

I norden harvi en välfungerande polis och ocv rättsspparat vilket frigör massa resurser.
 
Hekko said:
Thokan said:
Låter lagom fascistiskt, jao

Våld är vänster också. Både vänstern och högern bygger sina system på våld, och att dömma polisen som fascitisk är bara dumt. Polisen har sina problem, men en funktionsduglig och kompetent polismyndighet är i mångt och mycket vad funktionaliteten av våra samhällen bygger på.

Hur svårt är det att säga att polisen har agerat fel och har problem inom kåren, att det är ett allvarligt smahällsproblem, utan att behöva förminska det genom att relativisera? Polisen rider och kör över folk för att sedan stå vakt för akutmottagningen, men vänstern är minst exakt lika dumma, buuu för vänstern!

 
Sitter ni verkligen och försvarar att polisen red över folk? Så mycket för er demokrati.

Poliser tar bara order av poliser. Det är det som är problemet.
 
Back
Top Bottom