CIV II , Rise and Fall of Realms

Users who are viewing this thread

De Staat van Standor

De Staat van Standor, een klein rijkje geregeerd door Koning Orial.

Koning Orial is een rechtvaardige en strenge heerser. Hij heeft volle vetrouwen in zijn mensen en dat is ook omgekeerd.
De mensen in Standor geloven heilig en zijn met hart en ziel toegewijd aan het Licht.

Een kleine broerderschap verklaart dat Hij Zijn blik naar hun zal keren wanneer de hele wereld Zijn Woord kent.
Verder staat Standor bekent om zijn zelfstandigheid, ze willen zich niet bemoeien met de zaken van andere volken en beschouwen zich niet als een gelijke van andere.

Het Licht verklaart namelijk dat ongelovige namelijk niet naar de hemel maar naar de hel gaan, waar het eeuwige duister op hen wacht. En alleen Zijn kinderen mogen naar Zijn heilige tuinen en paradijs.
Dat is ook een van de redenen dat de mensen van Standor soms wreedheden begaan en toch verklaren dat ze alleen maar vroom en goed werk doen in Zijn ogen.
En ieder die verklaart dat zij niks anders zijn dan een stel bedriegers of iets wat beledigend kan overkomen op hun geloof, kan rekenen op mensen die iets te fanatiek bezig zijn met hun zielenheil.

Houding : Standor staat bekent om zijn zelfstandigheid, hoe minder zorgen van andere rijken, hoe beter voor Standor. Ze staan vijandig voor ieder die openlijk met hun geloof spot.

Wapenschild van Standor :
wapenschild12.gif

Militaire info : De militaire eenheden van Standor hebben allemaal ingewikkelde regels etc. Ze hebben verscheidende ridderordes die allemaal hun eigen code van eer etc. hebben. Echter gebruiken ze soms vuile streken, omdat ze verklaren dat zij toch boven hun vijanden staan want zij zijn Zijn kinderen.

Kritos

Kritos, een rijkje die geregeerd word door Prins Liumar.

De rijke van Kritos is nogal hebzuchtig.
De rijkste hebben het voor het zeggen en de armen? Laten we zeggen dat geld, vrijheid betekent in Kritos en alleen de rijken hebben echte vrijheid en macht erover.

Toch is de staat niet in zo vervalde staat als je zou verwachten, geleid door de rijkste en machtigste handelaar, Prins Liumar, werken de armen toch wel vrijwillig, want ze moeten toch hun gezinnen voeden en de Prins heeft tot zover gezorgd dat ze veilig zijn voor andere volkeren.

Houding : Kritos staat bekent om dat ze steeds meer handel en inkomen willen, hoe meer hoe beter. Ook staan ze bekend dat hun loyaliteit te koop is of dat ze graag problemen afkopen dan ermee te worstelen.

Militaire info : Vaak huurlingen, die in dienst staan van de Prins van Kritos en de staat.

Wapenschild ;

p010065-002243.jpg

Posities op de kaart ;

noordelijkekaartnpcstat.jpg

- De kleur van Standor wordt lichtblauw
-De kleur van Kritos wordt paars
 
Lekker 2 tegels verwijderd van mij...  :neutral:
Volgens jou eigen regels mogen steden maar 5 tegels van mekaar ofzo dacht ik  :razz:
--
pff kkan al nimeer op mn eigen vinger uitbereiden, naar rechts zit mahud en als ik links wil gaan zit die andere stumme pippo


daarom vroeg ik aub geen NPCs(AvengerPCs)
 
Wolfang said:
Lekker 2 tegels verwijderd van mij...  :neutral:
Volgens jou eigen regels mogen steden maar 5 tegels van mekaar ofzo dacht ik  :razz:
--
pff kkan al nimeer op mn eigen vinger uitbereiden, naar rechts zit mahud en als ik links wil gaan zit die andere stumme pippo


daarom vroeg ik aub geen NPCs(AvengerPCs)
Al goed, ik zal Standor wel aanpassen.
En ga je nu al on-geclaimde gebied als de jouwe eisen? :lol:

Ga dat niet een tikkeltje te ver ?
 
@Wolf

Terugkomend op je vraag : Een stad mag maar de tegels om zich heen en dan nog 5 tegels extra om zich heen voor zich gebruiken.

Dus de tegels rondom Acre en dan nog 5 toegewezen tegels kan je ervoor gebruiken, dus feitelijk ligt Standor goed maar ik zal het alsnog aanpassen.
 
Kaart is denkik te klein, om eerlijk te zijn. Voor je het weet is het allemaal al geclaimed
 
Ik vind da ge met u NPCs moogt rondspelen zolang ze niet rond mij zitten, anders had ik een andere plek op de kaart kunnen kiezen als 1/2 van mijn potentiele gebied door een NPC geblokeerd wordt  :???:
Ik heb lieft 0 NPCs op deze kaart agz deze eiland al veel te klein is voor 4-5 echte spelers.
--

Delete aub die twee en laat MR ofzo 1 stad neerzetten
 
Vraagje. Kan je een tegel inpalmen en tegelijk een gebouw/jachtgroep erop zetten?
 
Wolfang said:
Ik vind da ge met u NPCs moogt rondspelen zolang ze niet rond mij zitten, anders had ik een andere plek op de kaart kunnen kiezen als 1/2 van mijn potentiele gebied door een NPC geblokeerd wordt  :???:
Ik heb lieft 0 NPCs op deze kaart agz deze eiland al veel te klein is voor 4-5 echte spelers.
--

Delete aub die twee en laat MR ofzo 1 stad neerzetten

:lol:
 
MorningRain said:
Kaart is denkik te klein, om eerlijk te zijn. Voor je het weet is het allemaal al geclaimed
Post gewoon de hele kaart, Avenger.
 
Hey, weten jullie wat? Laten we gewoon spelen met de regels die Ger had bedacht!

De enigste reden dat er nu al NPC's zijn is da bijna niemand interesse toont vergeleken met de eerste civ.
 
Ik moet zeggen, je hebt nog steeds de beste positie om uit te breiden.
 
Langs 1 kant...zelfde kant als jij gaat uitbereiden, agz ik nu niet meer mn eigen vingertje kan inpalmen.
 
Back
Top Bottom