Recent content by Elemental

  1. SA-INT muisteloita! (Oli Retkeily/telttailu Suomessa)

    Adviser said:
    Jhessail said:
    Ja omien rajojen koettelu on se kova juttu lähes kaikille, harva marssii taisteluvarustuksessa 40 kilometriä vuorokaudessa vapaa-ajallaan
    Olen kävellyt pelkkä t-paita, veryttelyhousut, kengät, pipo ja kevyet hanskat yhdistelmä päälläni yli 30 kilometriä, yli 25 asteisessa pakkasessa, mutta se ei taida olla mikään suuri suoritus/niin ovat tainneet tehdä kaikki muutkin.
    Jep, on aivan eri asia marssia se 40km taisteluvarustus selässä, kenttävarustuksesta nyt puhumattakaan (+ lopun kilometrit yleensä pikamarssina, eli hölkkää). Lapissa tuli joskus nuorempana käveltyä se 80km/päivä kevyellä varustuksella ja se ei tuntunut missään noihin armeijan marsseihin verrattuna. Kyllä se lisäpaino siellä selässä tekee huomattavasti hankalammaksi.

    Nykyään tosin alokkaat taitavat tuolla Niinisalossa enää sauvakävellä, jos nyt huhut pitävät paikkansa. Siis aika helpolla armeijasta pääsee, jos niin haluaa. :wink: Suosittelisin kuitenkin valitsemaan jotain vähän erikoisempaa koulutusta, niin saattaa saada sitä hyötyäkin irti armeijasta kunnon lisäksi.
  2. SA-INT muisteloita! (Oli Retkeily/telttailu Suomessa)

    Armeija tuli vuosi sitten käytyä ihan perinteisenä 6kk tykärinä, eli eipä siinä paljon muistelemista ole.  :razz: Mutta en kyllä pahakseni pistänyt, kun valtio maksoi asumisenkin eikä vielä silloin ollut opiskelu-/työpaikkaakaan. Kokemuksena oikeasti yllättävän jees, kunto nousi ja tuvassa (kaikissa kolmessa kokoonpanossa) meininki oli varsin asiallista - tai niin asiallista kuin nyt inttipoppoolta voi odottaa.  :lol: Ja kun muutenkin olen kovasti erämiehiä, niin leirit olivat kuin lomaa, vaikka niissä osa porukasta hajoilikin.
  3. Bangladesh kieltää Facebookin ja Ruotsin lippu on tulessa

    Eikös tämän voisi saman tien vetää jonkinlaiseksi yleiseksi uutiset -topikiksi?

    "Viranomaiset kertoivat pidättäneensä lauantaina Dhakassa miehen, jota epäillään kuvien lataamisesta. "
    Rikosnimike on varmaan mielenkiintoinen. :lol:

    Ronan said:
    Voisi tuosta sanoa, että kyllä Suomessakin osataan. Kansa vavahtaa, kun Mannerheimiä väitetään homoksi tai painijaa haukutaan. Ilmiö on aika samanlainen vaikka eri mittaluokassa. Tietysti kuten aina, on todella typerää reagoida noin äärimmäisesti omien arvojen loukkaamiseen.
    Eiköhän kyse ole täysin erilaisesta asiasta. Lisäksi 'kansalla' viittaat nyt pelkkään oikeistoon, vasemmistolaisethan hykertelevät tällöin tyytyväisenä. Vaan enpä ole nähnyt, että palvelua tai mitään muutakaan vastaavaan kiellettäisiin tällaisen tapauksen johdosta, päinvastoin. Mannerheimistähän tehtiin oikein häpäisyelokuvakin, pystyisikö Muhammedista tekemään vastaavaa?

    Minun näkökantani on, että jos muslimit nyt saavat kunnon kiksit lippujen polttamisesta, niin siinähän polttavat. Mutta miten voi parhaimmillaankin suhtautua niin kiihkoilevaan lahkoon, joka rupeaa riehumaan, uhkailemaan, tappamaan ja teloittamaan pilakuvien vuoksi?

    Mikään ei ole niin pyhää, etteikö sille voisi nauraa.
  4. Keskustelua elokuvista ja TV-sarjoista

    Gladiaattorin ohjaajalta sopii jo jotain odottaakin, joten taidan jossain välissä itsekin katsastaa tuon uusimman Robin Hoodin.  :smile:
  5. MnB: Warband Suomennusprojekti

    "Hiljaa! Te laskette miehistön moreenia!"  :lol:
  6. Mitä musiikkia kuuntelette?

    Tässäpä yksi mielenkiintoinen parodia pop-musiikin puolelta:
    Axis of Awesome - Four Chords Song

    Ei pelkästään viihdyttävä ja hyvin toteutettu esitys, vaan mukana on kyllä varsin järkevä pointtikin.
  7. Asevarasto

    Kyllä varsijousissa käytettiin (ja käytetään edelleen) vastakaaria, mikä mahdollistaa kovemmat vetovoimat pienemmällä varrella (ihan silkkaa perusfysiikkaa). Tekotavasta en tiedä, siinä en osaa auttaa.
  8. Mount&Blade-kysymykset sekä muu tilpehööri

    Ihan perustavallinen kaatumisilmoitushan tuo, tervettuloa Micro$oft Windowsin ihmeelliseen maailmaan. Et sitten viitsinyt sen verran hakua käyttää, että olisit laittanut tämän tuonne kysymystopikkiin?

    Koeta nyt ensimmäisiksi asentaa kokonaan uudelleen oletushakemistoon, bootata ja päivittää näytönohjaimen ajurit ja peli intsessään, mikäli siihen on patcheja saatavilla.

    Kaatukoo aloitukseen vai kesken pelin? Koneen speksit? Jne...
  9. Asevarasto

    Hienolta näyttää, veljenikin teki joskus vastaavanlaisen. Vinkki: kannattaa hyödyntää vastakaaria, että jouseen saa lisää voimaa.
  10. Keskustelua elokuvista ja TV-sarjoista

    Skyforger said:
    Vissiin viime lauantaina tuli Yle-Teemalta Akira Kurosawan Seitsemän Samuraita

    Ehkä parhaimpia vanhoja ns "teatterityyliin" näyteltyjä leffoja  :smile:
    Jep, omasta mielestäni Kurosawan paras elokuva. Kirjaa en valitettavasti ole lukenut, mutta pitää kyllä lisätä listaan. Ja onneksi tulossa on vielä viisi Kurosawan elokuvaa, joista yli puolet ovat minulta vielä jääneet kokonaan katsomatta! ^^

    Ja nyt kun sarjatkin kuuluvat osaksi topikkia: muistaakos joku sellaista kulttimaineen saavuttanutta, hyvin vähän näytettyä ja tuntematonta sci-fi-sarjaa, kuin Babylon 5? Tuli tässä taannoin katsottua koko sarja (viisi tuotantokautta, 13 jaksoa Crusadea + elokuvat) läpi ja täytyy kyllä sanoa, että menee heittämällä ohi kaikista tähän mennessä vastaantulleista sarjoista. On aivan käsittämätöntä, että näin hyvä sarja ei ole saavuttanut minkäänlaista huomiota. En ole mikään vannoutunut sci-fin ystävä, mutta tässä sarjassa avaruusmättö ja vilkkuvat laaserit eivät olekaan pääosassa. Hahmot on luotu mielenkiintoisiksi ja moniulotteiseksi - ja vieläpä näytelty erittäin hyvin! Pääjuoni, joka valitettavasti starttaa kunnolla vasta toisen tuotantokauden vaihteessa, on loppupeleissä aika perinteistä kaavaa noudattavaa tavaraa, mutta ei missään nimessä huono.
    Sääli vaan, kun juoni jää periaatteessa kesken. Crusaden oli tarkoitus jatkaa B5:n tarinaa, mutta se jäi kesken, koska tekijä kyllästyi studion jatkuvaan häirintään. Vaikka tämä harmittaakin, niin toisaalta päätös oli oikea. Crusadesta olisi todennäköisesti tullut väkisinväännetty Battlestar Galatica -kopio. 13 ensimmäistä jaksoa olivat yllättävän hyviä kuitenkin.
  11. Keskustelua elokuvista ja TV-sarjoista

    Pistäisikö joku pahakseen, jos topikin laajentaisi koskemaan myös TV-sarjoja?
  12. Keskustelua elokuvista ja TV-sarjoista

    Radalan said:
    Elemental said:
    Pari juuri ja juuri katsottavaa siis, mutta yleisesti suosittelisin jättäämaan vaan katsomatta. Fight Club on kuulemma muutaman kaverin mielestä ihan hyvä, mutta itse en ole katsonut. Peleistä ei vain voi tehdä kunnollisia elokuvia, kirjojen suhteen on pari poikkeusta.

    Miten Fight Club liittyy pelielokuviin?

    Vai tarkoitatko nyt Fight Clubilla tätä kirja poikkeusta?
    Pahoittelen, jos muistan väärin. Kuten sanoin, en ole itse katsonut tai tunne sen juuriakaan sen paremmin.  :roll:
  13. Keskustelua elokuvista ja TV-sarjoista

    Itse olen peleihin pohjautuvista katsonut seuraavat:

    FFVII: Advent Children (roskaa)
    Doom (korkeamman tason roskaa / alempaa keskitasoa)
    Street Fighter (sanoinkuvaamatonta roskaa)
    Mortal Kombat (alempaa keskitasoa)
    Mortal Kombat: Annihilation(ko?) (totaalista roskaa)
    Max Payne (roskaa)

    Pari juuri ja juuri katsottavaa siis, mutta yleisesti suosittelisin jättäämaan vaan katsomatta. Fight Club on kuulemma muutaman kaverin mielestä ihan hyvä, mutta itse en ole katsonut. Peleistä ei vain voi tehdä kunnollisia elokuvia, kirjojen suhteen on pari poikkeusta.

    Itse en nykyelokuvista oikein välitä. Paljon rakastamani elokuvamusiikki on poljettu suohon, dialogi on epäselvää, aneemista muminaa ja juoni on aina jostakin uusittua. Tietysti viimeinen on ihan ymmärrettävää, koska uusien juttujen keksiminen on aina vain vaikeampaa ja vaikeampaa.

    Vinkkaanpas muuten tännekin, että YLE Teema rupeaa näyttämään Akira Kurosawan elokuvia lauantaisin 24.4 - 23.5. VIIMEINKIN jotain katsomisen arvoista!
  14. Uskooko kukaan täällä Jumalaan?

    Jep, joskus sen totuuden saa survottua läpi vain toistamalla. Ikävää, mutta totta.
  15. Mitä pelaat eniten?

    Rommel said:
    Morrowind:in aloitin taas tänään.
    Oikein! Minkäslaisella hahmolla pelaat?  :smile:

    Zoltanus said:
    Itse on tullut pelattua Dwarf fortressia erittäin paljon enkä ole saanut edes alkupeliä kunnolla menemään :mad: (aloitin varmaan viikko sitten). Eniten ärsyttää kun tutoriaaleissa sisäfarmeja ei tarvitse kastella, mutta uusimmassa versiossa tarvitsee  :mad:. Ei se nyt loppujen lopuksi niin vaikeaa ollutkaan, mutta senkin kanssa väsäämiseen meni ainakin tunti. On kyllä erittäin hyvä peli vaikka ei ole päässyt alkuunkaan  :mrgreen:. Eniten varmaan ärsyttää tuossa se, että alkupaikka on niin vaikeaa valita. Itse pelaan tuota grafiikka patchilla (juu tiedän, että olen tuhma).
    DF:n yksi huonoimmista puolista on se, että alussa etenkin paikan valitsemisen suhteen tehtyjä virheitä ei pahemmin anteeksi anneta. Varsinkin, jos kokemusta ei vielä hirveästi ole, saattaa tulla turpiin yhdestäkin virheestä. Mutta loppuviimeksi säätely ja hulvattomat kuolemat ovat koko pelin suola.  :wink:

    Tässä pari päivää taakse päin koetin ensimmäistä kertaa 2010-version adventurea, enkä oikein pitänyt muutoksista. Joidenkin luolastojen koluaminen on välillä uskomatonta tuskaa niiden massiivisten mittasuhteiden vuoksi ja jotkut ihmissivilisaatioiden teistä tuntuvat päättyvät aivan minne sattuu. Muuten yhtä hauska kuin ennenkin, vaikka kalpeneekin fortress-moodin rinnalla.
Back
Top Bottom