Mitä pelaat eniten?

Mitä pelaat eniten?

  • M&B

    Votes: 63 39.4%
  • Sota?

    Votes: 45 28.1%
  • Ajo?

    Votes: 3 1.9%
  • Seikkailu?

    Votes: 16 10.0%
  • Muu?

    Votes: 33 20.6%

  • Total voters
    160

Users who are viewing this thread

Ah, Sam Fisher...

Von Metwurst said:
Zoltanus said:
Uusissa roolipeleissä ärsyttää itseäni se, että taistelut ovat usein reaaliaikaisia, joka ei helvetissäkään kuulu roolipeleihin.

Hyvänä esimerkkinä Baldur's Gate.

Baldur's Gate:ssa on mystinen "pause" näppäin. (spooky)
 
Päivittelen tässä omaa pelaamistani.

Elikkäs tänään raivailin omia pelihyllyjäni ja käteeni osui sopivasti unohdettu Age Of Empire 3 jonka siten asensin ja nytten olen sitä päivän pelannut parin muun henkilön kanssa. On kyllä erittäin koukuttava peli kun ei pelaile liikaa  :wink:
 
Sanohan Jhessail, miten määrittelet klassikon? Missä kulkee raja eliitin ja rahvaan välissä?

Et tainnut oikein ymmärtää mitä ajoin takaa. En kiellä, etteikö moderni pelitarjonta olisi noin keskiarvoisesti siirtynyt kinnittämään huomiota enemmän grafiikkaan kuin sisältöön, sehän nyt on itsestäänselvyys. Pelin kehittäminen tulee aina vain kalliimmaksi ja kalliimmaksi, ja aina jossain on tehtävä kompromisseja (usein täysin väärillä alueilla). Ennemmin oli varaa tehdä graafisesti heikompia ja sisällökkäitä pelejä. Nykypäivän kohdeyleisöä - siis kasuaalipelaajaa - ei pahemmin tunnu muu kuin silmäkarkki kiinnostavan, koska pelin täytyy olla helposti lähestyttävä.

Ei siinä ole mitään väärää tietenkään, että tuo esiin vanhoja pelejä, mutta pitääkö pelin olla klassikko ollakseen hyvä?

Minun mielestäni missään tapauksessa ei. Hyvä esimerkki on M&B, sitä tulee pelattua paljon vaikkei se mikään varsinainen pelihistorian merkkipaalu olekaan. Sama pätee Oblivioniin, Morrowindista nyt puhumattakaan. Elder Scrollsin vahva pyrkimys eroon lineaarisuudesta on täysin minun mieleeni, vaikka Oblivion nyt jäikin kesinkertaiseksi (sisällön karsinta, pelialueen pienennys, leveliskaalaus jne.) peliksi. Gothic 3 Enhanced Editionin kanssa - olkoon vaikka kuinka pystyynhaukuttu peli - tajoaa myös loistavan, vapaan pelimaailman, jossa saa temmeltää ihan mielensä mukaan.

Minulle pääjuoni on herttaisen yhdentekevä, jos peli tarjoaa tarpeeksi vapautta esim. sivujuonten muodossa. Sitten taas, jos peli on tiukan lineaarinen, juoni menee kaiken muun edelle. Mikäli joskus hamaassa tulevaisuudessa nämä kaksi onnistuttaisiin yhdistämään toimivaan peattavuuteen, niin siitä ei enää paljon paremmaksi voi pistää.
 
Elemental said:
Jhessail se vaan aina jaksaa piristää päivää saarnoillaan. On se hyvä, kun olet täällä kertomassa meille mitä meidän tulee pelata, kun sellaisen päättäminen omin voiminhan on tunnetusti mahdotonta. Ja ehkäpä tr00-RPG-uskontosi saa joskus peräti toisenkin kannattajan, eihän sitä koskaan tiedä. :lol:
Itsekin yhdyn sekä Jhessailiin että hänen mielipiteisiinsä.
 
Edellämainittu tapahtuu edelleen vaan L-L:n märissä unissa, jälkimmäinen sen sijaan on erityisen kannatettavaa  :grin:

Missä kulkee raja eliitin ja rahvaan välissä?

Siinä onko peli vain ajanviete vai sisältääkö se teemoja jotka pistävät pelaajan miettimään.

pitääkö pelin olla klassikko ollakseen hyvä?

Ei tarvitse. Quake 4 ei todellakaan ole klassikko mutta oli silti hyvä räiskintäpeli, jossa oli riittävästi pituutta, kohtuullisen hyvä asetasapaino ja vaihtelua tasojen välillä. Temple of Elemental Evil ei myöskään ole klassikko vaikka onkin ihan hyvä roolipeli, joka todisti ettei pelin tarvitse olla FP/TP-3D ollakseen nätti ja sisälsi iloisesti luolastoryömintää ja teki historiaa onnistumalla luomaan lähes täydellisen kopion D&D 3.5 taistelumekaniikasta.

Eniten minua tietysti korpeaa se ettei yksikään pelifirma tarjoa minulle sopivia ropeja. Ei minulla mitään varsinaisesti Diablo-klooneja tai äksön-ropeja vastaan ole ja jos hakkaisin par'aikaa Troikan Fallout3:sta, en paljoa välittäisi Bethesdan ja Biowaren tuotoksista. Nyt ainoa tarjonta tulee indie-studioiden puolelta. Knights of the Chalice oli ihan hyvä luolaryömintä ja Age of Decadence, kunhan se lopultakin julkaistaan, toivottavasti pelastaa päivän. Mutta niin kauan kuin tarjonta on mitä, eipä ole paljoa vaihtoehtoja ellei sitten halua lopettaa pelaamista kokonaan. Ja ihan oikeasti, suuntaus on huolestuttava, erityisesti historian valossa - ropet kehittyivät kokoajan monimutkaisemmiksi ja syvällisemmiksi 90-luvun loppupuolelle asti, kunnes 2000-luvulla jokin muuttui (konsolit) ja kehityssuunta muuttui radikaalisti. Nyt ollaan koko ajan menty yksinkertaisempaan ja lapsellisempaan suuntaan.
 
Itse on tullut pelattua Dwarf fortressia erittäin paljon enkä ole saanut edes alkupeliä kunnolla menemään :mad: (aloitin varmaan viikko sitten). Eniten ärsyttää kun tutoriaaleissa sisäfarmeja ei tarvitse kastella, mutta uusimmassa versiossa tarvitsee  :mad:. Ei se nyt loppujen lopuksi niin vaikeaa ollutkaan, mutta senkin kanssa väsäämiseen meni ainakin tunti. On kyllä erittäin hyvä peli vaikka ei ole päässyt alkuunkaan  :mrgreen:. Eniten varmaan ärsyttää tuossa se, että alkupaikka on niin vaikeaa valita. Itse pelaan tuota grafiikka patchilla (juu tiedän, että olen tuhma).
 
Klassikkopelejä...

Kankeilla sormilla ja vielä kankeammilla aivoilla parasta pelattavaa ovat SPWAW (Steel Panthers: World at War) :!: ja Harpoon 3 :!:. Falcon 3 oli paras lentosimulaattori ikinä, mutta en koskaan oppinut lentämään kyllin hyvin.  :cry:  Civilization 2 jaksoi kiinnostaa aika kauan sekin.

M&B: tä tulee pelailtua silloin kun sormet toimii. Yrittelin joskus America's Armya, mutta tympi jatkuva kuoleminen ennen kuin edes näki ketään  :grin:, M&B: ssä ei onneksi ole näkyvyysongelmia muuten kuin säkkisumussa, mitkä ovat onneksi harventuneet 1.xx version myötä.
 
Suomen Kuningas said:
The Ultimate squad based tactica game!
http://www.frozensynapse.com/

Tätä on odotettu! 19. päivä saapuu preorderiin.

Näyttää kyllä erittäin mielenkiintoiselta peliltä. Samantapaista laser squad nemesistä on tullut tahkottua joskus, mutta siihen kyllästyi.
 
http://www.youtube.com/watch?v=2lQQt4qc79Q 0.23 ja eteenpäin. Kelasi aikaa taaksepäin ja korjasi virheensä. Jä näytti olevan moninpelimatsi. Saatoi kyllä itseasiassa tarkemmin katsottuna pelkkä suunnitteluvaihe.
 
Rommel said:
Morrowind:in aloitin taas tänään.
Oikein! Minkäslaisella hahmolla pelaat?  :smile:

Zoltanus said:
Itse on tullut pelattua Dwarf fortressia erittäin paljon enkä ole saanut edes alkupeliä kunnolla menemään :mad: (aloitin varmaan viikko sitten). Eniten ärsyttää kun tutoriaaleissa sisäfarmeja ei tarvitse kastella, mutta uusimmassa versiossa tarvitsee  :mad:. Ei se nyt loppujen lopuksi niin vaikeaa ollutkaan, mutta senkin kanssa väsäämiseen meni ainakin tunti. On kyllä erittäin hyvä peli vaikka ei ole päässyt alkuunkaan  :mrgreen:. Eniten varmaan ärsyttää tuossa se, että alkupaikka on niin vaikeaa valita. Itse pelaan tuota grafiikka patchilla (juu tiedän, että olen tuhma).
DF:n yksi huonoimmista puolista on se, että alussa etenkin paikan valitsemisen suhteen tehtyjä virheitä ei pahemmin anteeksi anneta. Varsinkin, jos kokemusta ei vielä hirveästi ole, saattaa tulla turpiin yhdestäkin virheestä. Mutta loppuviimeksi säätely ja hulvattomat kuolemat ovat koko pelin suola.  :wink:

Tässä pari päivää taakse päin koetin ensimmäistä kertaa 2010-version adventurea, enkä oikein pitänyt muutoksista. Joidenkin luolastojen koluaminen on välillä uskomatonta tuskaa niiden massiivisten mittasuhteiden vuoksi ja jotkut ihmissivilisaatioiden teistä tuntuvat päättyvät aivan minne sattuu. Muuten yhtä hauska kuin ennenkin, vaikka kalpeneekin fortress-moodin rinnalla.
 
Latasin DF vähän aikaa sitten, mutta en grafiikoiden takia lähinnä saa selville mitä pitäisi tehdä, ja wikikään ei suostunut aukeamaan :???: No, viikonlopun aikana sitten on aikaa säätää.
 
Back
Top Bottom