Keskustelua elokuvista ja TV-sarjoista

Valitse 1-4 mieluisinta:

  • Toiminta

    Votes: 36 61.0%
  • Seikkailu

    Votes: 24 40.7%
  • Kauhu/Jännitys

    Votes: 13 22.0%
  • Fantasia/Sci-fi

    Votes: 32 54.2%
  • Anime

    Votes: 10 16.9%
  • Animaatio/piiretty

    Votes: 8 13.6%
  • Draama

    Votes: 8 13.6%
  • Komedia

    Votes: 36 61.0%
  • Länkkäri

    Votes: 11 18.6%
  • Trilleri

    Votes: 7 11.9%
  • Kaikki

    Votes: 8 13.6%

  • Total voters
    59

Users who are viewing this thread

Itse olen peleihin pohjautuvista katsonut seuraavat:

FFVII: Advent Children (roskaa)
Doom (korkeamman tason roskaa / alempaa keskitasoa)
Street Fighter (sanoinkuvaamatonta roskaa)
Mortal Kombat (alempaa keskitasoa)
Mortal Kombat: Annihilation(ko?) (totaalista roskaa)
Max Payne (roskaa)

Pari juuri ja juuri katsottavaa siis, mutta yleisesti suosittelisin jättäämaan vaan katsomatta. Fight Club on kuulemma muutaman kaverin mielestä ihan hyvä, mutta itse en ole katsonut. Peleistä ei vain voi tehdä kunnollisia elokuvia, kirjojen suhteen on pari poikkeusta.

Itse en nykyelokuvista oikein välitä. Paljon rakastamani elokuvamusiikki on poljettu suohon, dialogi on epäselvää, aneemista muminaa ja juoni on aina jostakin uusittua. Tietysti viimeinen on ihan ymmärrettävää, koska uusien juttujen keksiminen on aina vain vaikeampaa ja vaikeampaa.

Vinkkaanpas muuten tännekin, että YLE Teema rupeaa näyttämään Akira Kurosawan elokuvia lauantaisin 24.4 - 23.5. VIIMEINKIN jotain katsomisen arvoista!
 
Pahus ja YLE Areena toimii huonosti tänne, jostain syystä. No, eiköhän leffat löydy Film Societyn varastosta, jos kävisi lainaamassa. Kiitoksia inspiraatiosta Elemental!
 
Parhaat pelielokuvat joita olen katsonut:

Chronicles of Riddick
Resident Evil
Hitman
Punisher
ja Shooter.

Parhaaksi pistäisin... Shooterin. Katsottu noin 4 kertaa, ja olen käyttänyt kohtausta jossa maastomaalattiin kivääri esimerkkinä omaan samanlaiseen operaatiooni.
 
Herrajumala Ronan, Max Payne oli ihan kammottavan hirvittävä. Ok, juoni oli suoraan pelistä (jos muistan oikein) mutta yksikään näyttelijöistä ei vakuuttanut, erikoistehosteet olivat sii-o-soo eivätkä edes toimintakohtaukset olleet juuri mistään kotoisin - joko ollaan "realistisia" tai sitten pitää häikäistä katsoja hienoilla tempuilla mutta ei tuollainen puolivillainen räpellys.

Temuzu said:
Parhaat pelielokuvat joita olen katsonut:

Chronicles of Riddick
Resident Evil
Hitman
Punisher
ja Shooter.

Parhaaksi pistäisin... Shooterin. Katsottu noin 4 kertaa, ja olen käyttänyt kohtausta jossa maastomaalattiin kivääri esimerkkinä omaan samanlaiseen operaatiooni.

RE nyt oli ihan tusinakauhukamaa - ei oikeastaan pelottava muttei sisältänyt riittävästi toimintaakaan ja Milla Jovovichia ei puherooleihin pitäisi päästää, onneksi Alice ei paljoa puhunutkaan. Jatko-osat laskevat alamäkeä iloisesti lauleskellen.

Hitman oli sentään säädyllisen toiminnallinen pätkä ja Deadwoodin sheriffi pelasti paljon vaikka ei tämäkään leffa mitään näyttelijäpalkintoja ansaitse. Juonessa aukkoja vaikka muille jakaa ja muutama ontto/outo-kohtaus mutta hylsyjä ja ruumiita tulee riittävästi. Silti, meillä on jo Matrix sekä Commando...

Mistähän Punisherista puhut? Niitä kun on ainakin kolme ja kaikki perustuvat sarjakuviin, eivät peleihin. On Dolph Lundgrenin kammottava 1989-versio, Thomas Janen kammottava 2004 versio ja Ray Stevensonin kammottava 2008 versio.

Riddickin tapauksessa leffat tulivat ennen pelejä. Pimeän pelko (Pitch Black) on itseasiassa kohtuullisen hyvä versio Alien-skenaariosta, mutta Chronicles oli taas sitä turhankin perinteistä kamaa. Harmi että menivät muuttamaan alkuperäisen lopun, jossa Riddick kuoli ja Radha Mitchell selvisi tytön kanssa hengissä mutta testiyleisö tykkäsi enemmän Vin Dieselistä joten uusiksi meni leffan kliimaksi.

Jos Shooterilla tarkoitat Mark Walhbergin tähdittämää järjettömän kauheaa thrilleri/toiminta-paatosta, niin tässäkin tapauksessa leffa tuli ennen peliä. Ja mitä vähemmän tuosta leffasta sanotaan, sen parempi.
 
Elemental said:
Pari juuri ja juuri katsottavaa siis, mutta yleisesti suosittelisin jättäämaan vaan katsomatta. Fight Club on kuulemma muutaman kaverin mielestä ihan hyvä, mutta itse en ole katsonut. Peleistä ei vain voi tehdä kunnollisia elokuvia, kirjojen suhteen on pari poikkeusta.

Miten Fight Club liittyy pelielokuviin?

Vai tarkoitatko nyt Fight Clubilla tätä kirja poikkeusta?
 
Radalan said:
Elemental said:
Pari juuri ja juuri katsottavaa siis, mutta yleisesti suosittelisin jättäämaan vaan katsomatta. Fight Club on kuulemma muutaman kaverin mielestä ihan hyvä, mutta itse en ole katsonut. Peleistä ei vain voi tehdä kunnollisia elokuvia, kirjojen suhteen on pari poikkeusta.

Miten Fight Club liittyy pelielokuviin?

Vai tarkoitatko nyt Fight Clubilla tätä kirja poikkeusta?
Pahoittelen, jos muistan väärin. Kuten sanoin, en ole itse katsonut tai tunne sen juuriakaan sen paremmin.  :roll:
 
Vuohia tuijottavat miehet tuli katottuu tos joku aika sitte, oli iha hauska. Eikä turhan pitkäkää.

Tosin aika suolane oli se lipun hinta, 9e :sad:
 
Elemental said:
Pistäisikö joku pahakseen, jos topikin laajentaisi koskemaan myös TV-sarjoja?
No ei minulla ainakaan mitään sitä vastaan ole, joten aivan vapaasti. :smile:

Wuzaa-man said:
Vuohia tuijottavat miehet tuli katottuu tos joku aika sitte, oli iha hauska. Eikä turhan pitkäkää.

Tosin aika suolane oli se lipun hinta, 9e :sad:
Sama täällä, tykkäsin, oli aika hyvä. Joudun myös maksamaan sen 9€... Muistan vielä kun Luotolan leffoihin pääsi keskimäärin 7-8 eurolla, nyt sitten normaali hinta on 9€, 3D-animaatioihin 10€ ja 3D-elokuviin 12€ ja lisäksi iso poppariannos maksaa puoli euroa enemmän kuin aiemmin, ja muutama vuosi sitten se olikin kokonaisen euron halvempi kuin nykyään.
 
Sitä kutsutaan lapset inflaatioksi ja se on elämän-vakio, siinä missä verot ja kuolema  :mrgreen: Muistan vielä ajan jolloin Bristolin uutusleffat olivat sen kymmenen markkaa ja kaikki muut olivat halvempia, koska vain Bristolissa oli THX-äänentoista ja valtakunnan suurin valkokangas.
 
Jhessail said:
Sitä kutsutaan lapset inflaatioksi ja se on elämän-vakio, siinä missä verot ja kuolema  :mrgreen: Muistan vielä ajan jolloin Bristolin uutusleffat olivat sen kymmenen hopeamarkkaa ja kaikki muut olivat halvempia, koska vain Bristolissa oli THX-äänentoista ja suuriruhtinaskunnan suurin valkokangas.

Minä muistan sen ainoan kerran 90-luvulla elokuvissa käydessäni maksaneeni 14 markkaa. Noin viidessätoista vuodessa hinta on siis suurin piirtein nelinkertaistunut.
Tosin teknologiakin on kehittynyt kalliimmaksi tänä aikana, joten pelkkää inflaatiota ei voine syyttää.
 
Jhessail said:
Sitä kutsutaan lapset inflaatioksi ja se on elämän-vakio
Arvasin...! Arvasin, että sinä tai joku vakionaama tulee kommentoimaan noin. :grin: Meinasinkin lisätä viestiini, että tiedän hintojen nousun johtuvan mm. lamasta, mutten jaksanut enää naputtaa mitään, joten päätin jättää viestini ikään kuin välinpitämättömän (=ei viitsi tutkia syytä hintojen korotuksiin) asiakkaan kommentiksi.
 
Skyforger said:
Vissiin viime lauantaina tuli Yle-Teemalta Akira Kurosawan Seitsemän Samuraita

Ehkä parhaimpia vanhoja ns "teatterityyliin" näyteltyjä leffoja  :smile:
Jep, omasta mielestäni Kurosawan paras elokuva. Kirjaa en valitettavasti ole lukenut, mutta pitää kyllä lisätä listaan. Ja onneksi tulossa on vielä viisi Kurosawan elokuvaa, joista yli puolet ovat minulta vielä jääneet kokonaan katsomatta! ^^

Ja nyt kun sarjatkin kuuluvat osaksi topikkia: muistaakos joku sellaista kulttimaineen saavuttanutta, hyvin vähän näytettyä ja tuntematonta sci-fi-sarjaa, kuin Babylon 5? Tuli tässä taannoin katsottua koko sarja (viisi tuotantokautta, 13 jaksoa Crusadea + elokuvat) läpi ja täytyy kyllä sanoa, että menee heittämällä ohi kaikista tähän mennessä vastaantulleista sarjoista. On aivan käsittämätöntä, että näin hyvä sarja ei ole saavuttanut minkäänlaista huomiota. En ole mikään vannoutunut sci-fin ystävä, mutta tässä sarjassa avaruusmättö ja vilkkuvat laaserit eivät olekaan pääosassa. Hahmot on luotu mielenkiintoisiksi ja moniulotteiseksi - ja vieläpä näytelty erittäin hyvin! Pääjuoni, joka valitettavasti starttaa kunnolla vasta toisen tuotantokauden vaihteessa, on loppupeleissä aika perinteistä kaavaa noudattavaa tavaraa, mutta ei missään nimessä huono.
Sääli vaan, kun juoni jää periaatteessa kesken. Crusaden oli tarkoitus jatkaa B5:n tarinaa, mutta se jäi kesken, koska tekijä kyllästyi studion jatkuvaan häirintään. Vaikka tämä harmittaakin, niin toisaalta päätös oli oikea. Crusadesta olisi todennäköisesti tullut väkisinväännetty Battlestar Galatica -kopio. 13 ensimmäistä jaksoa olivat yllättävän hyviä kuitenkin.
 
Babylon 5 = Legenda. Vaimokkeen kanssa toinen kierros menossa.

Mutta elokuvista piti mainita nämä minun suosikit: Fight club, Forrest Gump (yksi niistä harvoista tapauksista missä leffa on parempi kuin kirja), Infernal affairs I-III, Pelkoa ja inhoa Las Vegasissa, Perikato, Naisen tuoksu, Malcolm X, When the last sword is drawn, Joint security area, Oldboy ja Brother.  Siinä nyt jokune mitä mieleen on jääny.
 
Kattooko tai onko kattonut kukaan sellasta sarjaa kun Skins - liekeissä?

Ite sain just neloskauden jaksot katottua. Aika jännä loppu :razz: Jätti kyl aika paljon kysymyksiä. Toivottavasti saa edes joihinki niistä vastauksia sit kun 5. ja 6. kaus joskus ilmestyy, vaikka edes sellai hämärästi viitaten noihi edellisii.

Omasta mielestä ne 1-2 kauden tyypit oli kyl ehkä jonkun verran parempia. Chris oli vaan niin letkee tyyppi ;D
 
Back
Top Bottom