Laatste post van de nacht.

Ik zeg

  • Paard

    Votes: 32 29.9%
  • Poard

    Votes: 12 11.2%
  • Peird

    Votes: 8 7.5%
  • Pjerd

    Votes: 46 43.0%
  • Peerd

    Votes: 9 8.4%
  • Poerd

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    107

Users who are viewing this thread

Uhtred Dunkerch said:
Neen, want gij bent is wel geografisch verbonden. Sorry Eburon maar je bent fout.
Lees mijn zin opnieuw en merk dat ik zeg dat het een Vlaams sociolect is. Het is typisch voor mensen die normaal gij gebruiken. Alleen proberen ze mooier te praten en vervoegen ze het werkwoord anders. Heeft echt niks met de regio te maken buiten het feit dat het vanzelfsprekend enkel zal voorkomen in een regio waar men gij gebruikt.
 
Kwal said:
Ik denk dat het eigenlijk een vernederlandsing is (als in 'u bent').
Ja bekakt komt er dus op neer dat ze geen dialect willen spreken, maar het soms zelfs zakelijke Nederlands om zich te onderscheiden van het 'lagere volk'. Maar omdat ze zelf zijn opgegroeid in een dialecten omgeving ontstaat er een soort van mix, dat hier bekend staat als bekakt.
 
Eburon said:
Uhtred Dunkerch said:
Neen, want gij bent is wel geografisch verbonden. Sorry Eburon maar je bent fout.
Lees mijn zin opnieuw en merk dat ik zeg dat het een Vlaams sociolect is. Het is typisch voor mensen die normaal gij gebruiken. Alleen proberen ze mooier te praten en vervoegen ze het werkwoord anders. Heeft echt niks met de regio te maken buiten het feit dat het vanzelfsprekend enkel zal voorkomen in een regio waar men gij gebruikt.
Neen je bent fout.
 
Uhtred Dunkerch said:
Eburon said:
Uhtred Dunkerch said:
Neen, want gij bent is wel geografisch verbonden. Sorry Eburon maar je bent fout.
Lees mijn zin opnieuw en merk dat ik zeg dat het een Vlaams sociolect is. Het is typisch voor mensen die normaal gij gebruiken. Alleen proberen ze mooier te praten en vervoegen ze het werkwoord anders. Heeft echt niks met de regio te maken buiten het feit dat het vanzelfsprekend enkel zal voorkomen in een regio waar men gij gebruikt.
Neen je bent fout.
Ok, uw argumenten hebben mij overtuigd. Gij kunt nog ni eens "ne kleine ford" zeggen en begint hier te verkondigen dat ge het beter weet. Wat een mop  :mrgreen:.
 
Hier is het dan;

Crash.jpg
 
Back
Top Bottom