Laatste post van de nacht.

Ik zeg

  • Paard

    Votes: 32 29.9%
  • Poard

    Votes: 12 11.2%
  • Peird

    Votes: 8 7.5%
  • Pjerd

    Votes: 46 43.0%
  • Peerd

    Votes: 9 8.4%
  • Poerd

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    107

Users who are viewing this thread

Die heb ik van mn vader. Ik weet niet hoe hij eraan geraakt is, maar ik kan je vertellen dat het slechte ijzer is, want als ik het scherp maak dan gaat dat kei gemakkelijk.

Ik vind de Masaii machete de beste zwaard tot nu toe (niet dat ik er veel heb). Ik heb eens per ongeluk recht door de zijkant van mn stoel gesneden. Ge ruikt nog de geiten olie da ze gebruiken om da goed te houden.
 
Moet bot zijn voor de sport of je wordt gedisqualificeerd. Maar ja, het liefst heb ik eentje met een mooi heft zoals de jouwe.
 
Mja, ik weet niet eens of het echt ivoor is of niet. De mijne is van slechte kwaliteit vind ik, niet dat ik dervoor heb moeten betalen. En die stinkt omdat mn pa ooit de foute olie heeft gebruikt om hem te laten glijden, dus dat is kei ambetant en daarom gebruik ik hem niet veel.

Ik heb simpele, echt gesmeden wapens liever, je merkt echt het verschil. De messen uit afrika zijn allemaal superdun en vlijmscherp.
 
Vet arsenaal hoor Wolfang. Helemaal eens met je voorkeur. Dan vind je dit misschien ook wel leuk, heb ik gemaakt toen ik in opleiding was bij een smid:

20053_310594298722_645538722_3735788_2087539_n.jpg


20053_310594303722_645538722_3735789_3482872_n.jpg


20053_310594313722_645538722_3735791_2413144_n.jpg

Mijn saks, vlijmscherp en supersterk ding waarmee je met het grootste gemak houtjes kan klieven. Handvat is van hertengewei en thuja-hout.
 
Holy**** man da is een vette mes. Echt fancy.

Hoe hebde die gesmeden? Want de messen uit afrika ziet ge wel dat ze met hamers het metaal telkens herplooien en herplooien over zichzelf waardoor er zo golven zijn. Hebt ge die zelf gemaakt tijdens die opleiding als smid? En hoe doe ge zelfs een opleiding als smid? :p
 
Nouja ik heb hem niet gesmeden (zover was ik nog net niet, heb nog maar net geleerd hoe je precies een staafje van 15cm^2 naar 10cm^2 krijgt). Ik heb hem zelf toen gemaakt, maar uit een stuk staal gehaald. Wel gezaagd, geslepen, gepolijst, geboord, getrimd, etc. etc. Ik heb echt vet geluk gehad want ik kwam er beetje perongeluk mee in aanraking, die smid gaf mij eerst training :razz:  Er zijn wel beroeps-opleidingen te vinden, maar dat is volgens mij vooral voor restauratie en zo. Wapensmeden wordt meer als hobby gezien tegenwoordig (behalve voor het leger) en daar zijn voldoende cursussen, boeken e.d. voor te vinden.

Die man kan zelf wel 'damasceren' inderdaad, dit is zo'n beetje zijn beste werk, kijk die bliksem
2itixwj.jpg
 
Nu, om touw of zoiets te snijden moet dat natuurlijk niet van superhoge kwaliteit zijn. Er zijn genoeg juweelsmeden te vinden, misschien moet je is vragen als je er een hebt in uw dorp, misschien dat die u op weg kunnen helpen.
 
Gisteravond zat Wolfang in Verbeek z'n zus.

En z'n come back krijgen wordt wat moeilijk denk ik, heeft ze misschien al doorgeslikt. :razz:



/vuile opmerkingen van vandaag.
 
Efkes persoonlijk worden ofwa? Sebiet ne comeback op uwe lelijke neus!
Ziet maar dat gij ooit een wijf kunt vinden da slikt. Of gewoon een lief, tout court.
 
Back
Top Bottom