Sweden - Best Team in NC2012

Users who are viewing this thread

Vi har ett problem, boiiz!

Min datormus, min Logitech G500, är trasig just nu (precis som alla Logitechs från G-serien för alla människor). Jag spelar nu på en super-liten (jag har små händer; det får ändå plats två av dom lol) 500-DPI laptopdatormus, och jag vet inte hur bra jag personligen kommer spela... I viktiga matcher kommer jag givetvis ta Hubbels reserverdatormus, men nu på träningen så vill jag framför allt se att NI presterar!

Så, se till att NI gör ett bra arbete idag!
 
^^^^ Sådeså.

Skall prova "vädra ut" mitt grafikkort mellan matchrundor i fortsättningen genom att tabba ut.  :mrgreen: Långsiktigt sett måste jag fixa kylningen.
 
Öppna chassit, det kan sänka med runt 20 grader.

(jag mekade med internet den där tiden ^)

Hyfsat bra spel ändå
Officiella matcher:

19-1 Yugoslavien
13-7 Italien

Träningsmatcher:

1-19 Ryssland
13-7 Finland


Det gäller att vi vinner mot BeNe och Tyskland så att vi får möta Tjeckien. För att om vi förlorar mot antingen BeNe eller Tyskland så är vi emot UK. Om vi förlorar mot båda så är vi emot Turkiet :sad:
 
Provade det, ej någon skillnad verkade det som. Tror mer problemet är att jag har andra PCI kort direkt under grafikfläktarnas utblås (m-ATX formfaktor IIRC).

Borde egentligen ha bytit ut hela datorn för länge sedan men är snål som fan -.-

Hyfsat bra spel ändå
Officiella matcher:

19-1 Yugoslavien
13-7 Italien

Träningsmatcher:

1-19 Ryssland
13-7 Finland


Det gäller att vi vinner mot BeNe och Tyskland så att vi får möta Tjeckien. För att om vi förlorar mot antingen BeNe eller Tyskland så är vi emot UK. Om vi förlorar mot båda så är vi emot Turkiet :sad:

Det blir givetvis skitsvårt oavsett hur mycket vi vinner, UK och Czech känns väl däremot inte oövervinnerliga. Turkiet däremot = totalt omöjligt, jag tror de kommer sluta på 1:a eller 2:a plats i NC för övrigt.

Som sagt, fortsätter vi förlora träningsmatcher och vinna riktiga matcher så förblir vi glada.  :lol:
 
Jag trodde ursprungligen på UK som etta men eftersom de fått rejält med stryk av turkarna är det uppenbart att jag måste placera dem lägre än så.
 
Nästa onsdag tänkte jag se om vi kunde hålla i groupfight träning mot Italien... Jag kan inte vara med, och jag känner att vi skulle få ut mer av att träna med groupfights i en timme än att spela en match mot dom utan en som command:ar.

Tänkte även fråga David om UK ville ha en träning på lördag, alternativt söndag. Ska prata mer om det med honom idag, så se till att göra er helg ledig! Vem behöver liv ändå, duh? :roll:

För övrigt... Även om vi förlorar en av matcherna så tycker jag vi började spela betydligt mycket bättre, och tänk på att resan fram dit är lång! Och sen tror jag att om vi blir bättre som LAG (något bla. UK och Turkiet [lite] saknar) så kommer vi kunna vinna mot dom, med rätt maps och en bra dag. Titta på deras teams... Många otroligt skickliga individuella spelare på battle, men inte alls nära lika bra i lag. Visst, vi kanske inte kan slå Ryssland, men lag som UK och Turkiet, även Tjeckien, känns överkomliga, om än så bara lite!
 
Okej grabbs och gubbs, vi kommer spela mot UK på söndag. Se till så ni har tid för det redan nu! Kommer bli bra träning för oss; Tyskland är riktigt aggressiva har jag hört, och UK om några är gubbar som gillar att gå ganska rakt på!

Se till att ha tid på söndag, och kom uppvärmda och klara!
 
Oliveran har bokat speciell "group training" (situationsträning) på onsdag mot Italien 21.00 (bara en timme), för att öva koordinerad attack och försvar på t.ex. Village.

Tanken är nog att vi bör kunna använda vårt (förhållandevis) individuellt överlägsna infanteri bättre genom att förbättra vår lagtaktik.
 
Engländarna kan inte spela idag pga. för få spelare..

För övrigt, jag har kommit fram till vad överhettningen i mitt grafikort beror på. Grafikfläktarna startar aldrig. :mrgreen: Det har nu blivit så illa att det tar 5 minuter innan kortet är på 103 grader (antagligen är väl all kylpasta bortbränd vid det här laget - tidigare var det ju för det mesta spelbart utan att jag märkte av problemet). Är därmed helt out of action tills det är fixat (i värsta fall kortbyte). Kan kanske låna annan dator till matcher dock, men lån är inget jag vill göra jätteofta av naturliga skäl.
 
Chaingun said:
Oliveran har bokat speciell "group training" (situationsträning) på onsdag mot Italien 21.00 (bara en timme), för att öva koordinerad attack och försvar på t.ex. Village.

Tanken är nog att vi bör kunna använda vårt (förhållandevis) individuellt överlägsna infanteri bättre genom att förbättra vår lagtaktik.

Pga teantaplugg inför tenta nu på fredag och sedan på måndagen efter så kan jag ej medverka på träningen mot italien. skulle det bli en riktig match under denna tentapluggtid, så ska jag försöka planera in så att jag kan komma på denna!
 
Back
Top Bottom