Harvinaisia mutta harvinaisen hyviä pelejä

Users who are viewing this thread

Elfy

Grandmaster Knight
Tämä topicci on omistettu vähän tunnetuille, mutta silti erittäin hyville peleille, kuten Mount&Blade. Tänne
siis ei tulla mainostamaan esim. Age of Empiresiä, vaikka se hyvä peli onkin, koska sen kaikki tietävät.

Itse aloitan strategiapelillä nimeltä Rise and Fall: Civilizations at War, joka sijoittuu määrittelemättömään antiikin aikaan. Pelissä
on valtioina Persia, Egypti, Rooma ja Kreikka, ja mikä parasta, se on täysin ilmainen. Pelissä on kaksi tarinaa, joista toinen kertoo Kleopatrasta ja toinen Aleksanterista.

Peli on varsin perinteinen strategiapeli, mutta siinä on sankareita, joita voit ohjata kolmannesta persoonasta. Lisäksi pelissä
on paljon aidommat laivat, jousiampujat (ampuvat paljon pitemmälle kuin muissa peleissä) ja muureihin voi laittaa tikkaat ja laittaa jousiampujia
kiipeämään muurille. Vastustaja puolestaan voi yrittää tuhota muurit piiritysaseilla (muut yksiköt eivät pysty muuria tuhoamaan) tai kiivetä omilla tikkaillaan muurin yli.

Pelin nettisivut: http://www.riseandfallgame.com/

Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Rise_and_Fall:_Civilizations_at_War

Lataus Gamershellistä (kannattaa olla hyvä virussuojaus, joskus tullut viruksia  :roll:) : http://www.gamershell.com/download_33916.shtml


On October 16, 2008, Midway released a free, ad-supported version of the game, supported by the US Air Force.

Ei siis ole mikään piraatti  :roll:. Multiplayeriin tosin olisi pitänyt ostaa, mutta Gamespy on lopettanut Multiplayerin tukemisen joten en ostanut
multiplayeriä  :roll:. Kyllä se Singleplayerkin on kova sana, mutta epäilen että tämä olisi Multiplayerissä erittäin hauskaa. ***** Gamespy.
 
Dominions 3. En tiedä miten tunnettu se on, mutta on erittäin hyvä rpg strategia peli. Olen pelannut sitä jonkin verran pbem:nä, mutta yhdessä ottelussa menee helposti yli kuukausi jos pelaa netissä (pelissä kaikki tekevät vuoron yhtäaikaa). Tietokoneet pelissä ovat pelkkää syötävää valitettavasti, ettei sitä oikein yksinkään voi pelata :sad:.
 
Niin tosia tuo minecraft. Suosittelen kokeilemaan ilmais versoita. Eli classic versioita. Siinä ei ole mitään hienouksia mitä alphassa mutta suosittelen kokeilemaan. Ite meinaan ostaa tuon kyllä. On sen verran eeppinen peli : P
 
Ljas said:
Eikö tämän ketjun pitänyt olla harvinaisia pelejä varten?
No kyllä, muttä en minä siitä pelistä ole kuullut ennen eikä se ole ollut kovinkaan tiedossa ku vasta sen ison media hömpelin jälkeen jos olen oikeassa. Kuitenkin, jos pitää jokin nimetä niin mahdollisesti 0.A.D kun se edistyy enemmän. On alpha vaiheessa mutta aika kiinnostava siltikin.
 
Tribes 2 on ihan prkleen hyvä first person shooter/third person shooter peli... Niin hyvä ettei voi sanoin kuvailla. Mutta jos grafiikat on tärkeintä niin ette välttämättä osaa arvostaa näin mahtavaa peliä, tässä kumminkin video jossa on vähän kaikenlaista  http://www.youtube.com/watch?v=AB-mEvbj404&feature=related

Nykyään pelin saa ilmaiseksi osoitteesta http://www.tribesnext.com/


Tämä peli on todella monipuolinen ja sitä voi muokata modeilla aivan kuten mount&bladea!

 
X3: reunion lisäosineen, puhumattakaan edeltäjistään, on jäänyt aika vähälle huomiolle. Hyvin laadukas ja varsin monimutkainen peli, oppimiskäyrä on jyrkemmän puolella.
 
Mitä helvettiä, ajattelin juuri sekuntia ennen kun näin postisi että "X3n voisi mainita mutta onkohan se sittenkään niin harvinainen."
Mutta joo. Tarina ja universumi ovat aika surkeita mutta paras avaruushiekkalaatikko se on silti, ainakin jos on valmis kestämään bugeja ja joskus aika näkyviä puutteita. On sitä silti tullut pelattua satoja tunteja vuosien varrella. :smile:

On hienoa lentää kotisektorien läpi ja seurata oman kauppalaivaston ja tehtaiden töitä kun metsästää niitä perkeleen piraatteja jotka juuri räjäyttivät yhden miljoonan krediitin energiaproomuistani.
 
Zoltanus said:
Dominions 3. En tiedä miten tunnettu se on, mutta on erittäin hyvä rpg strategia peli. Olen pelannut sitä jonkin verran pbem:nä, mutta yhdessä ottelussa menee helposti yli kuukausi jos pelaa netissä (pelissä kaikki tekevät vuoron yhtäaikaa). Tietokoneet pelissä ovat pelkkää syötävää valitettavasti, ettei sitä oikein yksinkään voi pelata :sad:.

Joo tuota Dominions 3 voin itsekkin mainostaa, peli ei sinänsä mekaniikoiltaan ole *niin järjettömän monimutkainen*, vaikka kyllä se ~150 sivua jota niitä mekaniikoita on ohjekirjassa on aika paljolti asiaa. mutta strategioita on aivan järjettömästi, 50 kansaa, yli 1500 yksikköä, jotain 800 enemmän tai vähemmän uniikkia taikaa, ja tuollaiset 300 taikakalua, ja vielä kun pitää itse skriptata joukkonsa. Peli ihan hyvin omalla järjettömällä tavallaan tasapainotettu, kun on vain yksi voittaja se vahvin pelaaja yleensä ottaa kuonoon, ja uber-taikoja loitsimalla saa helposti vihua niskaan. Mutta ei sillä tasapainolla ole niin väliä, vaan juuri hauskinta tuossa on testailla multiplayerissä erillaisia taktikoita ja ottaa kuonoon.
 
Pjoo said:
Joo tuota Dominions 3 voin itsekkin mainostaa, peli ei sinänsä mekaniikoiltaan ole *niin järjettömän monimutkainen*, vaikka kyllä se ~150 sivua jota niitä mekaniikoita on ohjekirjassa on aika paljolti asiaa. mutta strategioita on aivan järjettömästi, 50 kansaa, yli 1500 yksikköä, jotain 800 enemmän tai vähemmän uniikkia taikaa, ja tuollaiset 300 taikakalua, ja vielä kun pitää itse skriptata joukkonsa. Peli ihan hyvin omalla järjettömällä tavallaan tasapainotettu, kun on vain yksi voittaja se vahvin pelaaja yleensä ottaa kuonoon, ja uber-taikoja loitsimalla saa helposti vihua niskaan. Mutta ei sillä tasapainolla ole niin väliä, vaan juuri hauskinta tuossa on testailla multiplayerissä erillaisia taktikoita ja ottaa kuonoon.
Älä unohda modeja, Niitä on aika runsaasti virallisessa foorumissa, vaikkakin on melko hounosti tunnettu peli.
 
Olen tässä vähän aikaa pelaillut sellaista peliä kuin Haven and Hearth. Peli on siis
kahden ruotsalaisen tekemä, ja lyhyesti sanottuna se on selviytymispeli. Peli aloitetaan keskeltä ei-mitään (yleensä) ja siellä sitten
pitää pärjätä alkeellisilla taidoilla ja työkaluilla, kunnes saat parempia taitoja Learning Pointseilla ja parempia työkaluja ja aseita.

Lontoonkielisellä puolella on aiheesta useampi topicci, mutta ajattelin nyt tännekin tuoda  :razz:
 
Back
Top Bottom