Forum Spel CIV III: Westeros

Users who are viewing this thread

@ wolf

Ik trek mijn conclusies gewoon nu maat en volgens mij begon jij al dat ik al een bondgenoot ben van Rams. En toen dacht ik : ''OOOOHH, hij trekt conclusies...MR ( spelhost) grijpt niet in....HIER KOMEN DE MIJNE **** '' :p

@ Iock

Ppff, je moet niet zo tegen Rams beginnen maat, want als hij er niet was had ik jouw veel eerder gebackstabd dan jij dat al bij ons kon doen. Denk dat hij hele pikante ideetjes van mij naar boven kan halen waarin ik vaak zat heb zitten zagen dat ik je beter kon overnemen en dan ervoor zorgen dat The Alliance ( :lol: best ironisch als je er nu over nadenkt) er veel beter voor zou staan.
Want hij was degene die vond dat ik je met rust moest laten en OOK nog steeds met je zou moeten traden en niet meer zou moeten dreigen om daar een stop in te zetten, WAT ONS TERUG BRENG NAAR WOLF, want die zei dat je alleen overeind bleef staan doordat ik en rams met je bleven traden.
Dus als er iemand is die je dit spel TOTAAL NIET kan vetrouwen, dan ben ik het wel.
Naar de volgende.

@ MR

....tjah....point taken..
Maar toch trek ik me er weinig van aan, ongeacht dat ik je mag blablablabla.
En dat komt simpelweg vanwege : de laatste tijd geven meiden rondom me ( en kennelijk verweg ) me geen gelijk. :lol:
Niks persoonlijks en eigenlijk totaal even off-topic.

@ Rams

Tjah en nu jij.
Ik hoop gewoon dat je eigenlijk dezelfde zoetsappige eikel blijf die je CIV I ook was. :lol:
Alleen niet dat je meteen hippie kom doen wanneer ik besluit om aggresieve handelingen te begaan tegen iemand anders. :lol:

@ Jezze

En als we het dan toch over CIV I gaan hebben, dan ben jij helemaal de klos. :lol:
Want ik zag je toen als een soort van kleine broertje die een stuk land onder mij kreeg en ik het gevoel kreeg dat ik je moest helpen....Dus eigenlijk voel ik niks wat in de richting van wrok of wantrouwen kom als ik naar jouw kijk.
Nog. :lol:

Zo....heeft iedereen al zijn orders verzonden?
 
Rams said:
Als hij wist dat je hem zou helpen waarom vroeg hij mij dan om terug te trekken? Ik denk dat je op het moment zelf niet wist aan welke kant je stond.

Maar kom dan niet met loze argumenten dat ik nu al direct een alliantie met Wolfang heb enzo. Dat is gewoonweg stom.
Que? Wie zegt dat?
Ger zegt dat.


The Avenger said:
@ wolf

Ik trek mijn conclusies gewoon nu maat en volgens mij begon jij al dat ik al een bondgenoot ben van Rams. En toen dacht ik : ''OOOOHH, hij trekt conclusies...MR ( spelhost) grijpt niet in....HIER KOMEN DE MIJNE **** '' :p

@ Iock

Ppff, je moet niet zo tegen Rams beginnen maat, want als hij er niet was had ik jouw veel eerder gebackstabd dan jij dat al bij ons kon doen. Denk dat hij hele pikante ideetjes van mij naar boven kan halen waarin ik vaak zat heb zitten zagen dat ik je beter kon overnemen en dan ervoor zorgen dat The Alliance ( :lol: best ironisch als je er nu over nadenkt) er veel beter voor zou staan.
Want hij was degene die vond dat ik je met rust moest laten en OOK nog steeds met je zou moeten traden en niet meer zou moeten dreigen om daar een stop in te zetten, WAT ONS TERUG BRENG NAAR WOLF, want die zei dat je alleen overeind bleef staan doordat ik en rams met je bleven traden.
Dus als er iemand is die je dit spel TOTAAL NIET kan vetrouwen, dan ben ik het wel.
Naar de volgende.

@ MR

....tjah....point taken..
Maar toch trek ik me er weinig van aan, ongeacht dat ik je mag blablablabla.
En dat komt simpelweg vanwege : de laatste tijd geven meiden rondom me ( en kennelijk verweg ) me geen gelijk. :lol:
Niks persoonlijks en eigenlijk totaal even off-topic.

@ Rams

Tjah en nu jij.
Ik hoop gewoon dat je eigenlijk dezelfde zoetsappige eikel blijf die je CIV I ook was. :lol:
Alleen niet dat je meteen hippie kom doen wanneer ik besluit om aggresieve handelingen te begaan tegen iemand anders. :lol:

@ Jezze

En als we het dan toch over CIV I gaan hebben, dan ben jij helemaal de klos. :lol:
Want ik zag je toen als een soort van kleine broertje die een stuk land onder mij kreeg en ik het gevoel kreeg dat ik je moest helpen....Dus eigenlijk voel ik niks wat in de richting van wrok of wantrouwen kom als ik naar jouw kijk.
Nog. :lol:

Zo....heeft iedereen al zijn orders verzonden?

Kijk het mooie is; Rams heeft je tegengehouden. Als jij zo sneaky was had je het toch gedaan zonder dat hij het doorhad. Ik daarintegen had jullie zover dat jullie niet eens wisten van mijn plannen tot het laatste moment.


 
Nou moet je ophouden met het doen alsof het een prestatie is. Informatie doorlekken kan iedere half-gare.
 
Trouwens (jaja, dubbelpost, maar ik ben de host dus ik mag dat)

Iedereen buiten Jezze heeft zijn orders al verstuurd. Ik ga er nu niet achter zitten gezien hij toch nog tot vrijdag heeft. Eigenlijk ga ik niemand onder druk zetten voor zijn orders te sturen. Niet binnen tegen de deadline = geen orders voor die beurt. Zo simpel is het.
 
En als iedereen zijn orders VOOR de deadline stuurt? Ga je het dan ook voor de deadline updaten?
 
Hhmmmm.....
*steekt zijn hand op*

Het is toch nog steeds toegestaan om iemand te bedreigen als hij je religie niet aanneem? En dat is dan toch weer een geldige reden om een oorlog te voeren?
...toch? :razz:

*geen serieuze opmerking, maar verveel me best wel.*
 
''Want ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jouw en mij....''

Dus wie joint mij religie :grin:? We have free cookies ^^ !
....
Or we shall drive our swords and spears in you and rape your wives and daughters and maybe shall barbecue your lands!
 
Beurt 1: Een nederig begin...

2dvkehg.png
i2inbp.jpg


De nieuwe rijkjes in Westeros hebben zich gevestigd. Nieuwe machtscentra zijn ontstaan, voornamelijk in de gebieden ten zuiden van de Nek. Landen die er vroeger verlaten en verwilderd bij lagen, zijn terug gecultiveerd geraakt, en de eerste wegen zijn geslagen. Maar net als ontkiemende zaadjes zijn deze kleine rijkjes nog heel kwetsbaar, en ze zullen dan ook moeten vechten om te overleven. De rijkjes die overleven, zullen -net als ontkiemende zaadjes- groeien tot een trotse stevige eik.



White Harbour
Het stadje White Harbour is de hoofdstad van het enige belangrijke rijk in het Noorden. Gevestigd aan de kust heeft deze havenstad een goede toegang tot de oostkust van Westeros. De Heer van White Harbour heeft enkele woeste Noordse vlakten aan zijn wil onderworpen en een poging gedaan die te cultiveren. De gevestigde boeren hadden echter al snel door dat het barre, koude klimaat van het Noorden niet bevorderlijk is voor de landbouw. Ondanks een vermetele poging om het volk van voedsel te voorzien, zijn er enkele mensen van de honger omgekomen.

VW = 1,8
MVW = 2

White Harbour kent een daling van 8 mensen en telt nu 92 inwoners.



Ironneck
Het rivierengebied wordt gedomineerd door Ironneck, de hoofdstad van de Midttlanden. De Heer van Ironneck heeft enkele bruggen geslagen om de overkant van de rivieren te bereiken. Verschillende stukken land zijn aan zijn wil onderworpen, en enkele boerderijen gebouwd om de bevolking van voedsel te voorzien. De vruchtbare landen in het rivierengebied zorgden ervoor dat er dit jaar zelfs een voedseloverschot was waardoor de populatie toenam.

VW = 2,7
MVW = 2

Ironneck kent een groei van 28 mensen en telt nu 128 bevolking.



Fordon
Fordon is de hoofdstad van één van de twee rijkjes die het vruchtbare zuiden, waar vroeger o zo heerlijke perzikbomen en appelbomen groeiden, betwisten. De Heer van Fordon probeert de Heer van Acros goedgezind te zijn door zijn expansietocht in de andere richting te houden, over de rivier. Hij bouwt verschillende boerderijen aan, die door de goede ligging aan de rivieren en het vruchtbare land zeer rendabel zijn. Zijn bevolking kent de grootste toename van alle andere rijkjes.

VW = 3,15
MVW = 2

Fordon kent een groei van 46 mensen en telt nu 146 inwoners.



Acros
Acros is de hoofdstad van één van de rijkjes die de heerschappij om het zuiden betwisten. Zijn rijkje is in het nadeel omdat het dreigt afgesloten te worden van andere vruchtbare landen als de Heer van Fordon dat goeddunkt. De Heer van Acros heeft besloten om naar het zuiden uit te breiden. Hij heeft nu, als hij een haven bouwt, goede toegang tot het Prieel, het zeer vruchtbare eilandje vlak voor de kust. Hij heeft ook enkele boerderijtjes aangeplant die rendabel bleken te zijn, en een voedseloverschot opleverden. De bevolking van Acros kent een stijging.

VW = 2,55
MVW = 2

Acros kent een groei van 22 mensen en telt nu 122 inwoners.



Plainhouse
Plainhouse is de hoofdstad van het enige rijkje in het oosten van Westeros. Hoewel het niet zo afgezonderd ligt als White Harbour, is het nog steeds het enige rijkje dat van belang is in de Stormlanden. De Heer van Plainhouse toonde een lichtere expansiedrang dan de andere Heren. Hij opteerde ook voor een andere vorm van voedselvoorziening voor zijn mensen: de visvangst. Hiermee is Plainhouse het eerste rijkje in heel Westeros die de zeeën durft te trotseren. De zeeën zitten bomvol vis en leveren een goede vangst op dit jaar. Er is een voedseloverschot, al is het niet zo groot als die van de meeste andere rijkjes.

Plainhouse kent een groei van 16 mensen en telt nu 116 bevolking.



De Resultaten...
De grootste verliezer van deze beurt is iCock. Door het feit dat landbouw in het noorden minder rendabel is, heeft hij een lichte afname van bevolking moeten ondergaan. Alles is nog niet verloren, hij heeft nog steeds het hele noorden voor zichzelf om op te eisen.

De overduidelijke winnaar is Rams. Zijn rijkje kende een spectaculaire groei voor een eerste beurt. Zijn bevolking is bijna anderhalf keer zo groot dan in het begin.





Bevolkingscijfers
White Harbour - Icock : 92
Irronneck - Wolfang : 128
Fordon - Rams : 146
Acros - TheAvenger : 122
Plainhouse - Jezze : 116




Orders voor beurt 2 kunnen nu gestuurd worden. Deadline: 30/09
 
And so in the south, there is a rise...one bigger than in the North!
..
Take that, ya north-people! :lol:

Edit :
Vraagske : Telt het ook mee voor je tempel als je een nieuwe stad opricht? Word de bonus van je tempel dan groter?

-Nog een vraag : Kan je zomaar iemands grond annexeren? Of bedoel je daar gewoon mee dat je gewoon land van iemand opkoopt? Of toch zoals in TW series, dat je net zoals een diplomaat kan proberen land van de vijand kan proberen over te kopen, dus zoiets als stelend kopen? ( wist even niet hoe ik het anders moest brengen. :lol: )
 
Hurr, ik heb heel het noorden voor mijzelf dus ik denk dat die 8 kereltjes niet veel uitmaken, wel?
 
iCock said:
Hurr, ik heb heel het noorden voor mijzelf dus ik denk dat die 8 kereltjes niet veel uitmaken, wel?
*knikt nee en glimlacht vriendelijk*
Tuurlijk niet, je haalt die zo weer bij....

*draait zich om en gaat gebogen staan en gniffelt en fluistert kwaadaardig*

Maar dan heb ik al meer mensen erbij terwijl jij nog steeds je achterstand moet inhalen, jij dwaas!
Muhahahahaha!
 
Ach ja, de koude winter in het Noorden zal vast wel voordelen bieden. Je bent dat namelijk niet gewend. :razz:
 
Back
Top Bottom