BeNeLux Series: History Research (Hist. stuff etc.) - DUTCH

Users who are viewing this thread

Status
Not open for further replies.
Ik heb geen enkele vlaamse/waalse leider kunnen vinden.
Hun waren eigenlijk ook gedeelte van de 7 provincien toch? Dus waarom aparte factions?
Doe frankrijk erbij, die heeft ook een hoop gedaan volgens wikipedia.
 
Dan zou je dan toch noordelijk deel bedoelen, wallonie. Was wel oorlog geloof ik, maar heeft meer met hapsburgers te maken geloof ik. Tis wel tyfus onoverzichtelijk, we moeten met al die feitjes rekening houden. Had beter eerst een soort van scenario moeten schrijven, waar je precies beschrijft wat er allemaal inkomt...

De Italiaanse Oorlogen werden ook uitgevochten op het grondgebied van de Nederlanden. De Gelderse Oorlogen werden mede hierdoor gevoerd met steun van de Fransen. Dit zorgde er voor dat de Hollandse schepen constant gekonvooieerd moesten worden door de samenwerking tussen Karel van Gelre en de Friezen Grote Pier en Wijerd Jelckama. Deze methode van kaapvaart werd later voortgezet door de watergeuzen. Er volgden hierdoor echter ook directe oorlogen met Frankrijk. In de periode 1521 - 1525 vond de eerste oorlog met Frankrijk plaats, de zesde oorlog vond plaats tussen 1557 en 1559, gevolgd door het Verdrag van Cateau-Cambrésis.

Oorlog met frankrijk...
 
:!: Ja maar, hela;
De Tachtigjarige oorlog was van 1568-1648, met het Twaalfjarig Bestand in de jaren 1609-1621. Toen die begon was dat gezeur met de Fransozen al over.
 
Oh ok  :mrgreen: srry, ik denk dat ik wel eerst een duidelijk beeld moet hebben wat ik straks met de map wil gaan doen, en dan bedoel ik  qua steden die bij spanje horen, en welke niet. En we moeten startdatum hebben waar we beste kunnen beginnen waar de meeste factions beetje gelijk beginnen.
 
als de friezen er ook in zitten, daar was wel een leider van welliswaar een broef of zwager ofzo van iemand anders.

Geen van alle personen leefde trouwens de hele oorlog door dus dat is ook weer een nadeel xD
 
Jezze said:
Hm, ja, heb ze verdraaid. Peralta is in ieder geval begonnen met het zoeken/maken naar nieuwe models. Ik ga binnenkort de makers van de pepolusian war of we wat firearms models van hun mogen gebruiken.

Nog wat puntjes

#1 Hebben jullie bekende geuzen die de plekken van hoorne en egmond kunnen vervangen? Dit omdat het ook zit met de historische accuratie etc.
#2 Weet iemand nog wat van de sallet helms? Ik heb gewikipediad, en zegt dat ze in 1300 werden gebruikt, maar ook niet wanneer ze verdwenen of niet meer gebruikt werden. Het zou wel jammer zijn als we ze niet konden gebruiken, want ze zien er ubervet uit.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sallet, gebruikt tot midden 15e eeuw, in italie veel en noord-europa, het zou historisch kunnen, maar of het ook zou was dat ze het gebruikten, weet ik niet.

Eindelijk wat;

combmor.jpg


cabacete.gif


cabasset.gif

(is weer beetje adners dan morion :???:)

bellows.jpg

(gebruikten ze ook, wat ik zag op enkele plaatjes/schildeirjen

Mooi! Ik ben toevallig een boek aan het lezen over het ontstaan van de tachtig jarige oorlog :grin:

van Simone Van Der Vlugt - De Bastaard Van Brussel
 
Ja, ik wil nu eigenlijk definitieve beslissing maken. Egmond en Hoorne zouden in principe kunnen als je het niet nauw neemt met de jaartallen want ze waren wel belangrijk. Voor de gameplay kan je Spanje bv. veel steden laten hebben en dat andere factions die moeten zien te veroveren. Als Spanje niet te sterk is, zouden die na een tijdje van de map moeten weggewerkt zijn. En gedurende de tijd kunnen andere factions ook de oorlog verklaren.
 
Lastig!!! :shock:
Maar geschiedenis is toch wel leuk? Zo kom je nog eens wat te weten!
Ik heb wel een lijst van Friese heersers/stadhouders, even wikipedia gebruiken, toch?
Kijk maar:
Floris van Egmond, graaf van Buren (1515 - 151:cool:
Wilhelm van Roggendorf (1518 - 1521)
Georg Schenck van Toutenburg (1521 - 1540)
Maximiliaan van Egmond, graaf van Buren (1540 - 154:cool:
Jan van Ligne, graaf van Arenberg (1549 - 156:cool:
Karel van Brimeu, graaf van Megen (1568 - 1572)
Gillis van Berlaymont, heer van Hierges (1572 - 1574)
Caspar de Robles, heer van Billy (1574 - 1576) (volgens sommige bronnen 1572 - 1576)
George van Lalaing, graaf van Rennenberg, (1576 - 1581) (vanaf 1580 in dienst van Filips II)
Francisco Verdugo (1581 - 1594) (in dienst van Filips II)
Willem I van Oranje-Nassau (1580 - 1584)
Willem Lodewijk van Nassau-Dillenburg (1584 - 1620)
Ernst Casimir van Nassau-Dietz (1620 - 1632)
Hendrik Casimir I van Nassau-Dietz (1632 - 1640)
Willem Frederik van Nassau-Dietz (1640 - 1664)
Hendrik Casimir II van Nassau-Dietz (1664 - 1696), regentes: Albertine Agnes van Oranje-Nassau, (1664 - 1673)
Johan Willem Friso van Nassau-Dietz (1696 - 1711), regentes: Henriette Amalia van Anhalt, (1696 - 1707)
Willem IV van Oranje-Nassau (1729-1751), regentes: Maria Louise van Hessen-Kassel, 1711 - 1729
Willem V van Oranje-Nassau (1751-1795)

Het is erg realistisch als je de echte 'vlaggen' van de landen/gebieden gebruikt!
 
Ja ik heb frisiandude ge PMd voor de Friese vlag van indertijd, want ik weet niet welke klopt.
Maar hij antwoord niet  :???:
 
Kaï Ikaram said:
Lastig!!! :shock:
Maar geschiedenis is toch wel leuk? Zo kom je nog eens wat te weten!
Ik heb wel een lijst van Friese heersers/stadhouders, even wikipedia gebruiken, toch?
Kijk maar:
Floris van Egmond, graaf van Buren (1515 - 151:cool:
Wilhelm van Roggendorf (1518 - 1521)
Georg Schenck van Toutenburg (1521 - 1540)
Maximiliaan van Egmond, graaf van Buren (1540 - 154:cool:
Jan van Ligne, graaf van Arenberg (1549 - 156:cool:
Karel van Brimeu, graaf van Megen (1568 - 1572)
Gillis van Berlaymont, heer van Hierges (1572 - 1574)
Caspar de Robles, heer van Billy (1574 - 1576) (volgens sommige bronnen 1572 - 1576)
George van Lalaing, graaf van Rennenberg, (1576 - 1581) (vanaf 1580 in dienst van Filips II)
Francisco Verdugo (1581 - 1594) (in dienst van Filips II)
Willem I van Oranje-Nassau (1580 - 1584)
Willem Lodewijk van Nassau-Dillenburg (1584 - 1620)
Ernst Casimir van Nassau-Dietz (1620 - 1632)
Hendrik Casimir I van Nassau-Dietz (1632 - 1640)
Willem Frederik van Nassau-Dietz (1640 - 1664)
Hendrik Casimir II van Nassau-Dietz (1664 - 1696), regentes: Albertine Agnes van Oranje-Nassau, (1664 - 1673)
Johan Willem Friso van Nassau-Dietz (1696 - 1711), regentes: Henriette Amalia van Anhalt, (1696 - 1707)
Willem IV van Oranje-Nassau (1729-1751), regentes: Maria Louise van Hessen-Kassel, 1711 - 1729
Willem V van Oranje-Nassau (1751-1795)

Het is erg realistisch als je de echte 'vlaggen' van de landen/gebieden gebruikt!

Mooi! Ja, we proberen wel namen etc. historisch te houden. Dat heeft ook bijna geen invloed op het spel. Qua banners gaat het goed en zijn al realistisch.

Verbeek said:
Ja ik heb frisiandude ge PMd voor de Friese vlag van indertijd, want ik weet niet welke klopt.
Maar hij antwoord niet  :???:

Anders gebruik je vlag van de faction leider, Graaf Willem-Lodewijk, of anders de vlag van Leeuwarden.

@Frisian; Zie boven ^
                              |
 
Verbeek said:
Ja ik heb frisiandude ge PMd voor de Friese vlag van indertijd, want ik weet niet welke klopt.
Maar hij antwoord niet  :???:

Eh, ja. Pardon.  :oops: Ik moet zeggen dat ik geen flauwe notie had welke vlag de goeie zou zijn maar ik was gewoon vergeten antwoord te geven.

Die ene die je gemaakt hebt is zeker een mooie, maar volgens mij zou op de vlag alleen het gene moeten komen wat ook op het schildje staat afgebeeld. (Dus zonder schild, kroon, bladeren er onder en zonder de schildhoudende leeuwen.) Gewoon de gouden leeuwen die langslopen op de blauwe achtergrond. :???:

Of als ik't goed heb; Leeuwen or Passant op een azuren veld, maar dat klopt niet helemaal. :razz:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom