Vad är din "survival plan" när zombie apocalypsen börjar?

Users who are viewing this thread

NaglFaar said:
Steg 1.
Fimpa hunden om du har någon, den kan skälla (vilket Blodshammars hund tyvärr gör, så blodshammar... Blir det en invasion är tyvärr din hund det första offret.

Jaha, färskt kött i alla fall.

Betong och betong.. Jag vill ha ett ställe med flera utgångar. Jag vill alltid ha et val.

Vill bygga ett två, kanske tre vånings hus med källare (två vångingar djup). Så i fall jag bestämmer mig för att bygga ett hus slka det vara i tur och ordning.

(Tredje plan)
Andra plan
Första plan
Källare
Bunker

Bygga ett hus av betong, klätt i gips (inget av det brinner). Förstärkt glas, inbrottsskydds-persienner (sånt som i affärerna) på alla fönster (såg detta på ett hur i Bosnien), dörrarna ska vara branddörrar och ska "glidas" öppen, alltså inte öppnas in eller utåt. Åt sidan helt enkelt.
Ska ha sprinkler system på alla plan utom källare och bunker. Ska ha framdörr, bakdörr och ett mindre utgångs hål från köket under en av de nedre skåpen.
Taket ska vara platt, eventuellt ha en full laddad helikopter på den (as if, men va fan :razz:) Också ha ett par stegar i fall vi tvingas upp på taket sen ner.
Bunkern ska vara täckt med koppar nät så inga radiovågor kommer in. Bly förstärkt betong så ingen kan se oss med värme kamera. Proviant för minst två år, samt toalett papper (det kommer ta slut, jag lovar), toalett, kök och rinnande vatten från egen brun (har en brunn i reserv fall vattnet tar slut eller blivit dåligt). Källaren ska vara en mindre arsenal. Vapen, sköldar (kravall sköldar), kevlar och ammunition.
Utanför huset ska vi ha en minst 2.5 meter hög betong mur, och på vår sida av den ska det vara gräs ända upp till muren. (Se bild). Detta för att vi snabbt åt alla håll skulle kunna hoppa över vår egen mur, muren är förstärkt av jorden i fall någon kör in i den och hoppas på att komma igenom o.s.v.

Namnls-10.jpg
 
Jag har tränat parkour nu i 1 1/2 år nu, så att springa ifrån asen kommer inte bli nått vidare svårt  :wink:  Hammare+parkour= pwnage
 
I USA har man just röstat igenom ett program som ska skydda mot dessa invasioner.

http://www.theonion.com/content/video/proposed_classified_bill_will
 
Hahaha asså nää, det finns igentligen inga klubbar som lär ut, men jag o några kompisar har bestämt oss för att försöka sprida sporten så vi registrerade en klubb och får hyra en lokal varje måndag, så vi lär ut till dom som vill lära sig
 
NaglFaar said:
Zombie Quiz

VARNING!
Långt quiz, ca 50 frågor.
Dock jävligt bra med utförliga förklaringar på vilken person du är. Var ärlig så ska du se att det är skitkul :grin:

Hah, jag var fullständigt ärlig, även om jag ibland tyckte att det bästa svaret saknades. Betyget blev z+, "bara ett globalt kärnvapenkrig kan ta kål på dig, zombies har inte en chans". Lite konstigt tyckte jag för att de individuella betygen blev inte topp, tydligen har jag dåliga kunskaper om hur zombies fungerar.
 
Gule said:
NaglFaar said:
Zombie Quiz

VARNING!
Långt quiz, ca 50 frågor.
Dock jävligt bra med utförliga förklaringar på vilken person du är. Var ärlig så ska du se att det är skitkul :grin:

Hah, jag var fullständigt ärlig, även om jag ibland tyckte att det bästa svaret saknades. Betyget blev z+, "bara ett globalt kärnvapenkrig kan ta kål på dig, zombies har inte en chans". Lite konstigt tyckte jag för att de individuella betygen blev inte topp, tydligen har jag dåliga kunskaper om hur zombies fungerar.

Jag fick samma, jag var tydligen asbra på dom psykisa och fysiska parterna, men när det kom till vapen/zombie kunskap så sög jag  :???: 
Jag var helt ärlig, vad är det för kul annars?
 
Mig och Blodshammar vill ni vara med när det smäller. Vi har allt planerat.
Frågorna svarade jag på ärligt givetvis.

Mina resultat:

Physical Rating: B
Comment:
With a little training and exercise, you'll be ready for an undead outbreak.

Mental Rating: A
Comment:
Your wealth of knowledge allows you to be largely self-sufficient.

Experience Rating: Z
Comment:
You know all there is to know about zombies, outbreaks and survival and enjoy zombie fiction in your leisure time. You may have even read such books as the "Zombie Survival Guide."

Emotional Rating: F
Comment:
Your mantra is, "Numbness is the path to survival."

Total Survival Rank: Z+
Comment:
Your knowledge, strength and will to survive is unstoppable. It would take a nuclear holocaust to remove you from the face of the earth. Zombies don't stand a chance.
 
Här är mitt resultat. Jag tycker att det kan stämma ganska bra på mig. (Om det blev en zombie invasion så skulle jag hålla mig undan all civilisation btw.)
Jag tycker ändå att det är lite konstigt att alla får Z+ :???:
Physical Rating: B
Comment:
With a little training and exercise, you'll be ready for an undead outbreak.

Mental Rating: C
Comment:
Your mental strenght and intelligence are unremarkable.

Experience Rating: D
Comment:
You must have seen or heard of at least one zombie movie.

Emotional Rating: F
Comment:
Your mantra is, "Numbness is the path to survival."

Total Survival Rank: Z+
Comment:
Your knowledge, strength and will to survive is unstoppable. It would take a nuclear holocaust to remove you from the face of the earth. Zombies don't stand a chance.
 
NaglFaar said:
Mig och Blodshammar vill ni vara med när det smäller. Vi har allt planerat.
Frågorna svarade jag på ärligt givetvis.

Mina resultat:

Physical Rating: B
Comment:
With a little training and exercise, you'll be ready for an undead outbreak.

Mental Rating: A
Comment:
Your wealth of knowledge allows you to be largely self-sufficient.

Experience Rating: Z
Comment:
You know all there is to know about zombies, outbreaks and survival and enjoy zombie fiction in your leisure time. You may have even read such books as the "Zombie Survival Guide."

Emotional Rating: F
Comment:
Your mantra is, "Numbness is the path to survival."

Total Survival Rank: Z+
Comment:
Your knowledge, strength and will to survive is unstoppable. It would take a nuclear holocaust to remove you from the face of the earth. Zombies don't stand a chance.

Har man gått igenom svaren efteråt och gör om testet kan man klart ha "A" i allt. Eller hur NaglFaar..? :wink: (Som endast fick "B" i styrka, som egentligen har lika mycket som mig. "D", högst :razz:)
 
Ja, B är inte bra direkt. B är "average". Sedan så är allt svarat på, ärligt.
Men om du vill så kan vi ha någon form av tävling imorgon så ska du se att jag gör slarvsylta av dig.

Armhävningar - Den som gör flest utan att stanna samt snabbast på kortast tid.
Situp - Den som gör flest utan att stanna samt snabbast på kortast tid.
Löpning - Den som löper längst utan att stanna samt snabbast på kortast tid.

och till sisst

Sprit Hävning - Den som halsar mest ur mitt horn utan att sluta, samt mest på kortast tid. Den som stupar först har förlorat.


Om du antar utmaningen är jag på, men om du inte gör det ska du erkänna att du har förlorat och att du är en lögnare.
Den som förlorar ska säga: Jag är en lögnare och en förädare som inte har gjort något rätt sedan jag föddes.
Se det som en "skonsam" envig, för dig. Om vi skulle stridits om saken hade du bara dött direkt.
 
NaglFaar said:
Ja, B är inte bra direkt. B är "average". Sedan så är allt svarat på, ärligt.
Men om du vill så kan vi ha någon form av tävling imorgon så ska du se att jag gör slarvsylta av dig.

Armhävningar - Den som gör flest utan att stanna samt snabbast på kortast tid.
Situp - Den som gör flest utan att stanna samt snabbast på kortast tid.
Löpning - Den som löper längst utan att stanna samt snabbast på kortast tid.

och till sisst

Sprit Hävning - Den som halsar mest ur mitt horn utan att sluta, samt mest på kortast tid. Den som stupar först har förlorat.


Om du antar utmaningen är jag på, men om du inte gör det ska du erkänna att du har förlorat och att du är en lögnare.
Den som förlorar ska säga: Jag är en lögnare och en förädare som inte har gjort något rätt sedan jag föddes.
Se det som en "skonsam" envig, för dig. Om vi skulle stridits om saken hade du bara dött direkt.

Om ni genomför tävlingen, se till att posta väldokumenterade resultat här, kanske bildbevis också. :smile:
 
Lätt!

Men om jag ska vara ärlig så kommer Blodshammar komma med en ursäkt om varför han inte kan. Dåligt upplägg, han ska städa, eller så har han någon annan ursäkt.
Jag ska till jobbet, men är ledig imorgon, så jag tycker att vi kör idag.
 
NaglFaar said:
Ja, B är inte bra direkt. B är "average". Sedan så är allt svarat på, ärligt.
Men om du vill så kan vi ha någon form av tävling imorgon så ska du se att jag gör slarvsylta av dig.

A, a+, a-,b+, B, b-, c+, C, c-, d+, D, d-, e+, E, e-, f+, F

Fet stil är "average". Du är "näst bäst". Du är lika stark som jag, och vi är inte starka. Mitt sista gympa pass var för 4 år sedan. Du gick lumpen nyligen. Rättvis tävling :razz:
Du fick säkert C-D första gången du gjorde testet, som jag :wink:

P.S, vem gjorde slarvsylta av vem när vi gjorde "tyngdlyftning" hemma hos Dave i Landskrona? :wink:

Och även om du vinner, gör det inte dig till en automatisk "B" rank. "B" är för de som kan springa länge och tränar typ 2 gånger i veckan.
"A" är fan för Elit-atleter. Typ OS guld medaljörer. Är du då verkligen en "B"?

Rest. My. Case.
Hade dock varit like kul att träna. Vi gör denna "tävling" till en vardaglig grej. Så tränar vi faktiskt till en invasion :razz:
 
Back
Top Bottom