Calradia og jentenavn...

Users who are viewing this thread

Kissaki

Master Knight
Jeg kan umulig være den eneste som har oppdaget og stusset over "Lady Eilif" blant de nordiske damene i spillet. Da jeg nevnte det på http://bugs.taleworlds.com ble forslaget mitt om endring avslått, fordi det visstnok er basert på det tyrkiske navnet "Elif", som er et jentenavn. Det vil si, Eilif i M&B er basert på Elif -- det er slett ikke mannsnavnet Eilif fra virkeligheten.

Nåvel, la oss si de hadde "Elif" i tankene. Men så la henne hete "Elif", da, selv om det høres aldeles merkelig ut blant de andre nordiske navnene.

Jeg skriver dette her, for det må da være andre skandinaver som har reagert på denne transen i Calradia? H*n har vært der i flere versjoner allerede.
 
Rath0s said:
Er det virkelig så nøye om det er "rett"?  :razz:
Eilif som jentenavn -- hallo. Kunne likesågodt hatt Jarl Lise eller Kong Henriette da. Skal ikke si meg at det ikke hadde irritert deg. Det høres rett og slett feil ut, og det irriterer ihvertfall meg nok til å endre navnet på kjerringa det første jeg gjør når jeg laster ned en ny versjon, eller en ny mod som bevarer navnene fra vanilla.

Så det, så.
 
Back
Top Bottom