Uskooko kukaan täällä Jumalaan?

Uskotko Jumalaan?

  • En

    Votes: 126 66.0%
  • Kyllä

    Votes: 65 34.0%

  • Total voters
    191

Users who are viewing this thread

Pitää antaa tunnustus tän aiheen kestävyydestä, varmaan yli vuoteen käynyt koko foorumilla mutta kyseinen aihe vaan jaksaa porskuttaa. Joo en ole vielläkään tullut uskoon. :grin:
 
jumalasta keskusteleminen on aina hyvää tekemistä jos on tylsää ja tekee mieli hakata päätä seinään :grin:
 
:lol: on teilläkin puheenaiheet... Repesin tälle topicille sillon kun tää ilmesty tänne ja repesin uudestaan nyt kun näin sen uudestaan pitkästä aikaa...  :smile: 2500 replyä...  :shock:
 
Aika ironista, että aina tämä thread tulla herättämään, kun se on niin hauska  :razz:. Ei mikään ihme, että se vieläkin on elossa  :grin: :grin:. Alkuperäinen keskustelu on kyllä todenäköisimmin jo kuollut (paitsi jos Jotakin yllättää  :eek:).
 
Pakkohan tähän oli jotain laittaa kun topicci yhtä vanha kuin tämä forum accountti, kuukauden nuorempi ehkä vain, mutta silti en ole aikaisemmin laittanut tähän yhtään viestiä :grin:

Onko täällä muuten jotain kiinnostavaa Mount&Blade keskustelua täällä Suomalaisten foorumilla nykyään  :lol:
 
Das Knecht said:
Olen virallisesti kristitty. Ei ole todellakaan sinun asiasi edes käsitellä sitä mihin minä pistän rahani. Sehän on hyväntekeväisyyttä. "Maksaa veroja Jumalalle johon et usko?" Otan tuon loukkauksena.
Jos kerrot asioistasi netissä, älä ala whineemään jos joku takertuu idiotismiisi. Kirkolle rahan antaminen on hyväntekeväisyyttä KIRKKOA kohtaan. Se, että kirkko tekee erikseen omalla omaisuudellaan hyväntekeväisyystyötä ei tarkoita sitä että sinun rahasi sinne suoraan menisivät lyhentämättöminä.
 
Das Knecht said:
Ilex said:
Das Knecht said:
Olen kristitty ja tahdon pysyäkin sellaisena, mutta en suoranaisesti usko Jumalaan. Lausun ainakin nimen isolla, mutta en suoranaisesti usko.
Eli tarkoitat että kuulut kirkkoon vaikka et ole kristitty? Minä olen käsittänyt että uskominen on aika iso osa kristittynä olemista. Joka tapauksessa en näe miksi haluaisit maksaa veroja jumalalle johon et usko, mutta omatpa ovat rahasi.
Lues viesti uudestaan
Huh huh
Olen virallisesti kristitty. Ei ole todellakaan sinun asiasi edes käsitellä sitä mihin minä pistän rahani. Sehän on hyväntekeväisyyttä. "Maksaa veroja Jumalalle johon et usko?" Otan tuon loukkauksena.

Kuten Ilex jo totesikin, jos kirjoitat jotain itsestäsi Internetin ihmemaassa, kannattaa varautua siihen että palaute ei ole pelkästään sateenkaaria ja poniajeluita. Erityisesti jos oma viestisi on lyhyt mutta sitäkin epäselvempi ja on kirjoitettu ketjuun jossa ärräpäitä ja loukkauksia on heitelty puolin ja toisin useamman vuoden ajan. Eli vedä henkeä, laske kymmeneen ja kasvata paksumpi nahka. Auttaa muuten tosielämässäkin eikä vain Internetissä.
 
Jos viesti on epäselvä, sen voi sanoa ilman turhaa vinoilua. En siis jhesulle tätä viestiä osoittanut, vaan Ilexille.

Mutta se siitä asiasta, jottei tämäkään viesti ole offtopiccia niin yritänkin selventää hieman sitä, mitä tarkoitin.


Omasta mielestäni olen lähinnä agnostikkoa. En usko mutta toisaalta en epäilekään niin paljon kuin ateistit. En vain välitä uskonnoista, ja tahdon elää hyvän elämän. Osuva sanonta voisi olla esimerksi tämä Marcus Aureliuksen kuuluisa sanoma:

"Live a good life. If there are Gods and they are just, then they will not care how devout you have been, but will welcome you based on the virtues you have lived by. If there are Gods, but unjust, then you should not want to worship them. If there are no Gods, then you will be gone, but will have lived a noble life that will live on in the memories of your loved ones."


 
Das Knecht said:
...
Omasta mielestäni olen lähinnä agnostikkoa. En usko mutta toisaalta en epäilekään niin paljon kuin ateistit. En vain välitä uskonnoista, ja tahdon elää hyvän elämän. Osuva sanonta voisi olla esimerksi tämä Marcus Aureliuksen kuuluisa sanoma:

"Live a good life. If there are Gods and they are just, then they will not care how devout you have been, but will welcome you based on the virtues you have lived by. If there are Gods, but unjust, then you should not want to worship them. If there are no Gods, then you will be gone, but will have lived a noble life that will live on in the memories of your loved ones."

Ei uskossa ole kyse siitä, onko se kannattavaa: jos ei voi uskoa Jumalaan, niin silloin ei voi, vaikka se olisikin laskennallisesti huono ratkaisu.
Hyvä elämä ei myöskään ole riippuvainen uskosta, koska moraalisuus on jo lajin selviämisen kannalta tärkeää. Siten ei ole karman kannalta mitään väliä, onko agnostikko, ateisti tai hihhuli.

EDIT: Ilmeisesti viestini ei edes liittynyt Das Knechtin viestiin. Eipä sen väliä, turhaa jöötiähän tässä ketjussa on ollut jo 167 sivua.
 
Das Knecht said:
Omasta mielestäni olen lähinnä agnostikkoa. En usko mutta toisaalta en epäilekään niin paljon kuin ateistit. En vain välitä uskonnoista, ja tahdon elää hyvän elämän.
Das Knecht said:
Olen virallisesti kristitty. Ei ole todellakaan sinun asiasi edes käsitellä sitä mihin minä pistän rahani. Sehän on hyväntekeväisyyttä. "Maksaa veroja Jumalalle johon et usko?" Otan tuon loukkauksena.
Sellaista tänään... :neutral:
 
En usko. Uskon omaan luonnonuskooni. Kunhan kävelyllä istuin puistonpenkille miettimään mihin oikeastaan uskon... :neutral:
 
jumala oli olemassa, ja tässä siitä todiste:

Alussa Jumala pummi taivaan ja maan Chuck Norrisilta
Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Chuck Norris liikkui vetten yllä.
Jumala sanoi: "tulkoon valo".
Chuck Norris sanoi: "Pyydä kauniimmin".
Jumala sanoi: "Antaisitko valon, oi suuri Chuck Norris?"
"En". Chuck Norris vastasi ja potkaisi Jumalan takakierrepotkulla kuuhun.
Sen pituinen se.

                                                              - 1. Chuck Norrisin kirja, 1:4
 
SopuliApina said:
Raamatun Jumala on viimeinen asia johon itse voisin uskoa. Suuri osa Raamatun opetuksista on otettu Antiikin ajoilta oppineiden saarnoista. Vedenpaisumus ja moni muu tapahtuma löytyy ennen Raamattua kirjoitetusta kirjallisuudesta. Ennen kuin flame alkaa niin muistutan, että kysehän oli mielipiteistä, jokainen uskoo mihin uskoo, itse taas en voi kuvitellakkaan uskovani tälläiseen kopioituun valtion pakkosyöttö uskontoon. Ei ainakaan tässä muodossa.
Olen samaa mieltä!
 
Back
Top Bottom