Vikingr Mod

Users who are viewing this thread

Jag älskar den andra bilden. Det ser ut som om han har en Björnsärk på sig.

Björnsärk= berserk
Berserk är ju ett plagg (kläder) som användes av berserka-gångarna.
Jag tycker att han ser mer ut som en viking i sin päls. Jag gillar den varangiska vakten, men jag tycker inte att dom ser å vikinga aktiga ut.

Forstätt såhär, det är så jävla bra.
 
@inox_ionizer

Det er mulig, men komme nok til å se ganske så merkelig ut.

@NaglFaar

Tenkte akkurat det samme om den pels armoren.
Varangian Guard var faktisk skandinaviske lejesoldater i "The Byzantion Empire", så den rustningen er nok mere nermere arabisk/sør-øst rusting, den må ikke være med, bare si ifra.

Forresten, synes dere dejawolfs sine økser ser småe ut eller er det bare det at Native økser er litt for store kanskje?

Her kan du lese litt om Varangian Guards.

Mer her men har ikke gidda å lese selv.  :razz: http://books.google.com/books?q=Varangian+Guard&btnG=S%C3%B8k+i+b%C3%B8ker&hl=no
 
Rath0s said:
Forresten, synes dere dejawolfs sine økser ser småe ut eller er det bare det at Native økser er litt for store kanskje?

Tänkte precis det, skaften ser väldigt smala ut och det första yxbladet ser väldigt litet ut.
 
Jo, jag vet vad Varangiska Vakter var. Men deras rustning ser lite mer österlädsk ut, precis som du sa. Tunikor, läder/ päls och ringbrynja tycker jag passar in på en nordisk viking :grin:

Men du får givetvis välja själv.
 
Det er ikke opp til meg, det er opp til alle Einherjarene.  :wink:

Ennå en ny armor.

Huscarl.jpg
 
Jeg synes bestemt at vi burde bestræbe os på at gå efter historisk korrekte vikinger; realisme er rigtig godt i min bog, og de historiske vikinger ser langt flottere ud end nogen fjollede gengivelser.

Her er et par billeder til inspiration, alle taget fra samme bog "The Vikings: Voyagers of Discovery and Plunder" fra Osprey Publishing :

Vikinger
Vikings.jpg

Hygge
GoodTimes.jpg

Slaget ved Svold - Kong Olaf Tryggvason over for Erik Jarl.
KingOlafTryggvason.jpg

Ulfhednar
Ulfhednar.jpg

Viking i England
VikingFraEngland.jpg

Mere hygge
VikingFun.jpg

Tidlig Viking ( ottende-niende århundrede )
EarlyViking.jpg

Edit :
Jeg synes personligt rigtig godt om vikingen i midten på billedet "Hygge", som tungt infanteri, og det samme gælder for Erik Jarl og hans to nærmeste mænd på "Slaget ved Svold" billedet.
Og til lettere infanteri er "Tidlig Viking" og den midterste og bagerste af vikingerne på "Vikinger" også meget velegnede.

Og på længere sigt, ikke fordi jeg siger det er dig der skal lave det selvfølgelig Rath0s, men så en høvdinge rustning lig Olaf's på "Slaget ved Svold" til Naglfaar, og med hans egen hornede hjelm, og ulveskindet ( måske med et ulvehoved ) fra "Ulhednar"  ( og uden tøjet  :razz: ) til Ulf, og eventuelt fremtidige ulve bersærkere. Men de har meget muligt selv bedre idéer til hvordan de vil se ud, dette er bare ét bud.
 
Ja vil også holde det historisk.

Men angående sjold, skal de være med einherjar banneret malet på, eller bruke det heraldic systemet eller bruke forskjellige farger og former som disse exemplene.

A101.jpg

images

Shields_Wooden_Viking_Shield_CA2223_8283.jpg


Samtidig burde øksene til dejawolf vært større?

Hvilket årstall skal vi forholde oss till 700-900 800-1000AD.
 
Realistisk set bør størrelsen, herunder primært tykkelsen, af økseskæfterne minde om dem i WB ( men nok en meget lille smule tyndere, men Taleworlds har lavet dem ret fint ).

Og jeg må sige er jeg synes det er fedt at vi alle sammen har samme mærke på vores skjold, men måske vi ude i fremtiden alle skulle få hvert vores personlige skjold i rigtig vikingestil. Men det er naturligvis helt op til vores ledere og klanen som helhed.

Angående årstal ville jeg mene at de lidt senere vikinger, 900-1000, på den tid hvor de virkelig fik stryg på sejlet, er de sejeste, og hvor deres udstyr bærer et endnu tydeligere særegent skandinavisk præg.
 
Ja, etterhvert når jeg får modul systemet til Warband så kommer jeg til å lage en heraldic versjon av sjoldet som jeg laget, sånn at shieldings kan få sin hvite og røde banner.
 
Det lyder godt.

Bueskytten på "Hygge" bærer iøvrigt hvad der ville være en udmærket realistisk erstatning for den grimme blå Nord default tunika.
 
De må bruge Google Translate, det går nok. På et senere tidspunkt når du er kommet videre med modden kan du jo altid lave en ny på engelsk.
 
Jeg skrev "de", som i at det var dem, Shieldings, som kunne bruge Google Translate for at forstå denne her tråd  :smile:
 
Back
Top Bottom