Strijdvlag in Napoleon Warss mod, fout ?

Users who are viewing this thread

Benzebuth198

Dag allemaal !

Ik koopt de nieuwe mod Napoleon Wars, en super speel met vele banieren om te kunnen kiezen.
Maar ik zag en zeer grote fout in de vlaamse banier. Zonder de rode klauwen is het de vlaamse leeuw niet maar de "strijdvlag", een extremistische vlag hier in België (met ideeën van de superioriteit van bepaalde "mensen" op anderen (WW2/Extreem recht...))  . Is er een manier om dat ernstige fout te corrigeren ? 

PS: Ik vind een beetje spijtig om de waalse en de vlaamse vlag te kunnen kiezen maar de belg niet. Maar we kunnen niet alle hebben  :wink:
 
Voor zover ik weet is het niet echt moeilijk om een flag zelf te maken als het je ZO stoort, zullen waarschijnlijk wel tutorials voor zijn. Dit is wel je enige optie vrees ik.

Maar persoonlijk vind ik dat men gewoon nie te zwaar moet tillen aan dit soort zaken, de kans dat dit opzettelijk is gebeurde betwijfel ik. En tenslotte heeft zo'n stom stukje draad maar zoveel betekenis als ge der zelf aan geeft.
 
Zover ik kan zien in mijn sources was dat de leeuw zoals hij was in 1812 in vlaanderen (toendertijd een deel van nederland).

Het is een combinatie van de leeuw (met rode klauwen) en de vlag van antwerpen:

vlag.png
 
De Vlaamse leeuw komt zowel zwart-rood-geel als zwart-geel voor in verschillende historische documenten.

Armorial_Gelre_Flemish_Flag.jpg

Quad_Flandria.jpg


De waarde die aan dat beetje rood gehecht wordt is misschien een beetje overdreven.


EDIT: Dat laatste prentje is natuurlijk niet echt goed, omdat ze daar die leeuw op een klein oppervlakte getekend hebben en geen plaats meer hadden om die rode stukjes er deftig op te zetten.
 
Benzebuth198 said:
Maar ik zag en zeer grote fout in de vlaamse banier.
Zonder de rode klauwen is het de vlaamse leeuw niet maar de "strijdvlag", een extremistische vlag hier in België (met ideeën van de superioriteit van bepaalde "mensen" op anderen (WW2/Extreem rechts...))  . Is er een manier om dat ernstige fout te corrigeren ? 

PS: Ik vind een beetje spijtig om de waalse en de vlaamse vlag te kunnen kiezen maar de belg niet. Maar we kunnen niet alle hebben  :wink:
:lol: Ocharme. Btw uw Nederlands doet pijn aan mijn ogen.

Het Belgiekske bestond nog niet. De federale deelstaten bestonden ook nog niet in de hoedanigheid van vandaag. De vlaggen van de gewesten mogen er dus uit.
De Vlaamse leeuw bestond wel al, bvb als wapen van het Graafschap Vlaanderen (dan al 10j foetsie). Dat kan er dus wel bij, met of zonder rode klauwen.

Wat ik wel droog vind is dat ze de vlag van de VVB gebruikt hebben :smile:.
Ter info: De leeuw zonder rode klauwen is vandaag het symbool voor een autonoom Vlaanderen. En dus niet het symbool van een extreem-rechtse, elitaire staat à la Derde Rijk in WO2.  :lol:
 
Jawel, je moet er nu alleen voor betalen terwijl de kwaliteit vergeleken met MM niet omhoog is gegaan, sterker nog, omlaag. :smile:
Overrated mod, spijt dat ik hem heb gekocht.
 
Benzebuth198 said:
Dag allemaal !

Ik koopt de nieuwe mod Napoleon Wars, en super speel met vele banieren om te kunnen kiezen.
Maar ik zag en zeer grote fout in de vlaamse banier. Zonder de rode klauwen is het de vlaamse leeuw niet maar de "strijdvlag", een extremistische vlag hier in België (met ideeën van de superioriteit van bepaalde "mensen" op anderen (WW2/Extreem recht...))  . Is er een manier om dat ernstige fout te corrigeren ? 

PS: Ik vind een beetje spijtig om de waalse en de vlaamse vlag te kunnen kiezen maar de belg niet. Maar we kunnen niet alle hebben  :wink:
Merci d'avance d'aller pleurer ailleurs la prochaine fois que tu te sens insulté par un drapeau. Monsieur le wallon ferais mieux de sortir de sa cave plus souvent, car il me semble qu'il est endoctriné par les comptes de fées sur les méchants flamands séparatistes.
 
Eburon said:
Benzebuth198 said:
Dag allemaal !

Ik koopt de nieuwe mod Napoleon Wars, en super speel met vele banieren om te kunnen kiezen.
Maar ik zag en zeer grote fout in de vlaamse banier. Zonder de rode klauwen is het de vlaamse leeuw niet maar de "strijdvlag", een extremistische vlag hier in België (met ideeën van de superioriteit van bepaalde "mensen" op anderen (WW2/Extreem recht...))  . Is er een manier om dat ernstige fout te corrigeren ? 

PS: Ik vind een beetje spijtig om de waalse en de vlaamse vlag te kunnen kiezen maar de belg niet. Maar we kunnen niet alle hebben  :wink:
Merci d'avance d'aller pleurer ailleurs la prochaine fois que tu te sens insulté par un drapeau. Monsieur le wallon ferais mieux de sortir de sa cave plus souvent, car il me semble qu'il est endoctriné par les comptes de fées sur les méchants flamands séparatistes.
Ik wil een zin maken met baguette en poisson er in, maar ik doe het niet :sad:
 
Vuurvos said:
Jawel, je moet er nu alleen voor betalen terwijl de kwaliteit vergeleken met MM niet omhoog is gegaan, sterker nog, omlaag. :smile:
Overrated mod, spijt dat ik hem heb gekocht.
Commander battles, sappers en siege vind ik het zeker waard.
Maar ik denk dat jij af en toe nog steeds alles negatief ziet. :razz:
 
MaHuD said:
Vuurvos said:
Jawel, je moet er nu alleen voor betalen terwijl de kwaliteit vergeleken met MM niet omhoog is gegaan, sterker nog, omlaag. :smile:
Overrated mod, spijt dat ik hem heb gekocht.
Commander battles, sappers en siege vind ik het zeker waard.
Maar ik denk dat jij af en toe nog steeds alles negatief ziet. :razz:
Er was al een kei goede siege server, sappers kan je nooit gebruiken want iedereen verspeelt de punten en commander battles waren geloof ik ook al mogelijk. :neutral:
 
MaHuD said:
Vuurvos said:
Jawel, je moet er nu alleen voor betalen terwijl de kwaliteit vergeleken met MM niet omhoog is gegaan, sterker nog, omlaag. :smile:
Overrated mod, spijt dat ik hem heb gekocht.
Commander battles, sappers en siege vind ik het zeker waard.
Maar ik denk dat jij af en toe nog steeds alles negatief ziet. :razz:
Die commander battles zijn gaaf. :razz:
 
your nightmare said:
Voor zover ik weet is het niet echt moeilijk om een flag zelf te maken als het je ZO stoort, zullen waarschijnlijk wel tutorials voor zijn. Dit is wel je enige optie vrees ik.

Maar persoonlijk vind ik dat men gewoon nie te zwaar moet tillen aan dit soort zaken, de kans dat dit opzettelijk is gebeurde betwijfel ik. En tenslotte heeft zo'n stom stukje draad maar zoveel betekenis als ge der zelf aan geeft.

Ik ga akkoord met jou. Ik zou voor een beetje rood niet willen vechten. Ik huil alleen voor Geschiedenis.
Ah ja, ik ben geen walloentje  :mad: (Grimbergenaar met voorouders van Brugge en Brussel => Franstalig van Vlaanderen). Dus ik weet wel wat Flaminganten zijn en vanwaar komt hun beweging.  :wink:
 
Back
Top Bottom