STRATEGIAT TÄNNE

Users who are viewing this thread

velho434

Banned
Hei!

niin aattelin tehä tällasen strategiat jutskan ni tänne voi laittaa kaikkea hyödyllistä

esim. paras faction, parhaat joukot, mitten kukistaa toinen faction kokonaan jne.

ekana kysyisin että olsiko järkevää kun saa pahisten lordeja ja/tai kuninkaan ni ei anna niit niille takas ku ni eihä niil olis armeijoita sit enää yhtää???????? 
 
Ensinnäkin paras Factioni on Nords näiden "Huscarl" bersekit lyövät Rhodokkien ovi kilvet kumoon helposti raa-alla voimalla päälle.

Vie kuningas tai lordi heti vankilaan!
 
ok, mun mielest khergitit on parhaat me ollaan melkeen (reyvadin ja 1 castle jäljellä) vallotettu koko vaegris valtakunta! vai onks vaegrisit nii noboja? nördet  meni ja otti rivachegin meilt ja olin  just menos vallottaa sen mut sit yht äkkii  ne tekiki rauhan  meijänkaa! XD
 
Omasta mielestä Sarranideiltä löytyy jokaiselle jotakin.

Ehkäpä pelin paras ratsuväki (saa nähdä vaivaa kouluttamiseen)

Keskiverto jalkaväki joka on melko halpaa ja nopeasti koulutettavaa. Pärjää myös monien muiden factionien jalkaväkeä vastaan

Omasta mielestäni hyviä jousimiehiä, vaikka itse käytänkin enemmän Skirmishereitä. Jarideja heppoihin = voitto
 
velho434 said:
ok, mun mielest khergitit on parhaat me ollaan melkeen (reyvadin ja 1 castle jäljellä) vallotettu koko vaegris valtakunta! vai onks vaegrisit nii noboja? nördet  meni ja otti rivachegin meilt ja olin  just menos vallottaa sen mut sit yht äkkii  ne tekiki rauhan  meijänkaa! XD
http://www.edu.vantaa.fi/vasamanet/sisalto/Suomen_kielioppi/ Niin ja topiikista että taktiikkani on edelleen se sama: Rhodokit eteen(vaihtoehtoisesti Nordsit), Vaegir jousimiehet taakse (hieman korkeammalle tietenkin). Ratsuväeksi laitan hahmosta rippuen Sarranidit, Khergitit, tai Swadianit .
 
velho434 said:
ok, mun mielest khergitit on parhaat me ollaan melkeen (reyvadin ja 1 castle jäljellä) vallotettu koko vaegris valtakunta! vai onks vaegrisit nii noboja? nördet  meni ja otti rivachegin meilt ja olin  just menos vallottaa sen mut sit yht äkkii  ne tekiki rauhan  meijänkaa! XD

"Vaegirs" on englannin kielinen monikko sanasta "vaegir" joka raakakäännöksenä on siis"vaegirit".
"Vaegris" ei siis ole sen valtakunnan nimi, vaan fiksulta kuulostava käännös olisi siis "vaegirien valtakunta".


 
Conan ( ja Tshingis-Kaani) sen jo aikoinaan sanoi...

1. Murskaa vihollisesi
2. Näe heitä ajettavan edelläsi
3. Kuule heidän naistensa valitus
4. ?????
5. Voittoa

:mrgreen:
 
oma taktiikka on just aina archerit mäelle mistä ois parhain näkymä jokapuolelle. ja sit jalkamiehet eteen ja cavalryä yleensä ohjaan ite, koska ne o nopeimia ni vaik meen raiskaa vihollisen ampujia tai teen hit n run iskuja. Sit jos rupee olee liian ahdasta ni kutsun ne takas koolle ja uus charge. :razz: Tai sit kohennan jalkamiesten linjaa niillä jos jossain kohdas alkaa olee liikaa punatäpliä.

Jalkamiehillä isommis tappeluis suojelen archereit, toimii paremmin kuin et lähettäs ne chargee. Sit lopuks kaikki chargeemaan et juoksijat saatais matalaks viel lisä expan turvin.

Nativessa teen vielä sillain ku ei kauheesti ratsuja nordeilla oo niin venaan et vihuja on suht lähellä sit pistän jalkamiehet ryntää.
 
Oma taktiikka on opetella blokkaamaan ilman kilpeä (en osaa sitä vieläkään kunnolla)

Sitten perus puolustus, jos mahdollista, jousiampujat taakse harventamaan vihollisen rivejä, jalkaväki tiiviimpään riviin, odotan että vihollinen hyökkää, ratsuväki rullaa vihollisen rivin sivusta kasaan kuin maton. yritän pitää jalkaväen samassapaikassa, koska muuten ne tapetaan

hyökätessä tiiviinä kilpimuurina jalkaväki hitaasti eteenpäin, jousiampujat edellä, kun vihollinen lähellä jousiampujat taakse,
todella lähellä jalkaväki ryntää kimppuun ja ratsuväen olenkin jo vienyt vihollisen taakse piiloon, hyökkää samaan aikaan kuin jalkaväki.
Ratsuväki irtaantuu taistelusta ja tekee hit & run iskuja päätaisteluun ja raiskaa karkuunjuostessaan karkaavia tai muuten eronneita jokkoja ja jousiampujia. samalla kun jalkaväki pitää asemiaan

Vihollisen ratsuväkeä vastaan en ole keksinyt varmaa tapposuunnitelmaa, muuta kuin todella tiivistä jalkamies rivistöä.
(3 miestä peräkkäin)


Nämä manööverit ei aina onnistu ja vaatiivat joskus paljonkin soveltamista.
Kannattaa keksiä omaan tyyliin sopiva taktiikka !!!
 
Miun modissa tein Vaegireille sellaisen yksikön kuin Bardicher (Parempia nimiä otetaan vastaan), joka on siis varustettu sillä Great Long Bardichella. Tuhoaa aika kiitettävällä tehokkuudella alempitasoisia, pelkällä univormulla (Green shirt, Red shirt jne.) suojautuneita vasta värvättyjä maanpoikia ja perus rivisotilaita.. Swadianin vastaus tähän ongelmaan ovat Longbowmenit ja Crossbowmenit, jotka suolaavat Bardichereitä kiitettävästi, koska en niille muita aseita antanut.
 
Heh. Minä annoin Nordeille Berserk-yksikön. On aika siistin näköistä kun parikymmentä mieletöntä vauhtia juoksevaa haarniskatonta solttua nakkelee ensin vihun jouskarit täyteen heittokirveitä ja paloittelee loput niillä jäätävän kokosilla kirveillä.
Kilvet on nynnyille.
 
Jeps
Jos lähistöllä on edes jonkinnäköinen nyppylä ja omalta puolelta löytyy edes muutama keihäsmies niin sharpshooterit hoitaa loput. Ne on jopa lähitaistelussa melko jytyjä. Jos Rhodok-armeijan päästää vain rynnäköimään, niin yleensä tulee pahasti takkiin, mutta jo muutamalla napin painalluksella taistelu kääntyy murskavoitoksi.
 
En ole nyt viimeaikoina pelannut Nativea kovin hirveästi, mutta tuo varsijousitaktiikka ruukasi toimia minulla. Annoin companioneille hevoset ja pidin mukana muutamaa muutakin hevosmiestä (Khergit Lancereita saa koulutettua melko nopeasti) joilla sitten häiritsin vihollista sen verran että sharpshooterit ehti yleensä hoitaa homman tarpeeksi hyvin ennen viimeistä joukkotappelua. Sitten vaan hepoilla rynnäkkö selustaan ja homma alkoi olla paketissa.
 
Comrade Temuzu said:
Miun modissa tein Vaegireille sellaisen yksikön kuin Bardicher (Parempia nimiä otetaan vastaan), joka on siis varustettu sillä Great Long Bardichella. Tuhoaa aika kiitettävällä tehokkuudella alempitasoisia, pelkällä univormulla (Green shirt, Red shirt jne.) suojautuneita vasta värvättyjä maanpoikia ja perus rivisotilaita.. Swadianin vastaus tähän ongelmaan ovat Longbowmenit ja Crossbowmenit, jotka suolaavat Bardichereitä kiitettävästi, koska en niille muita aseita antanut.
Bardiche Infantry voisi olla, ehkä hieman parempi nimitys.
 
Back
Top Bottom