Projekt Volountery Scandanavian Marksman Battalion(VSMB)

Users who are viewing this thread

Faewulf

Knight at Arms
Den här tråden här om en idé jag fick när jag spelade på 22nd musket server.

Att alla skandinaviska spelare som kör modden mount and musket till warband ska en plats om prata om denna modd och en plats att hitta andra skandinaviska spelare att köra modden med.

Men det här har också en tanke att bli en slags klan verksamhet då jag vill att det här blir en "organisation"
som man kan gå med i och lämna, med olika aktiviteter på olika tider och dagar.

Dock om denna idé/tanke blir något av vill jag inte kräva en viss aktivitet eller egentligen ingen aktvitet alls...  MEN jag bryr mig heller inte om ni skulle vara med i nån annan klan då denna klan som jag tidigare nämnt inte kräver nån särskild aktivitet

Jag vill gärna höra  era tankar om jag skrivit nu! Så kommentera gärna och så mycket ni vill!!

Edit: Ursäktar för eventuell "grumlighet" i min "post"
 
Själva idén låter bra, men det det är baserat på är dessvärre mindre bra. Musket mod är rätt så pjåkigt gjort, de har inte lagt ner mycket tanke på moddet och ärligt talat tycker jag de har förstört chanserna för att en annan, mer erfaren och talangfull moddare gjorde en liknande modifikation själv.
 
BJB said:
Själva idén låter bra, men det det är baserat på är dessvärre mindre bra. Musket mod är rätt så pjåkigt gjort, de har inte lagt ner mycket tanke på moddet och ärligt talat tycker jag de har förstört chanserna för att en annan, mer erfaren och talangfull moddare gjorde en liknande modifikation själv.

Då får jag kläcka en ny idé! Oavsett så var det kul att höra din åsikt. Jag håller med dig på en del punkter, Men Jag upplever fortfarande modden som en kul en!

Edit: Kan Ni/någon ge mig någon idé om hur jag kan utveckla min idé?
 
Visst är det kul, det är det. Men det är bara så synd att 22nd gjorde den istället för kanske irc://, som har en del väldigt erfarna moddare.

Du kan ju fortfarande starta det hela, låter rätt så kul. Men det kommer inte bli lika seriöst som du kanske förväntar dig, just därför att kvalitén på moddet är skitkasst.
 
Jag håller med BJB. Har själv testat Mount&Musket och det jag möttes av var allt annat än imponerande. Det är väl rimligt att anta att moddet fortfarande ännu är i en sorts beta period, men det jag sett har gjort mig väldigt tveksam till att vi kommer får se sådana stora förändringar som skulle krävas för att göra moddet det minsta acceptabelt inom den närmaste framtiden.

Krutvapen i Mount&Blade i allmänhet gör mig rejält avtänd från att spela de modden dock, och det kan vara så att jag låter den känslan styra mitt omdöme för mycket. I vart fall, potential har jag svårt att se i det moddet.
 
Hej! Tack Vare era åsikter Har jag utvecklat min idé, Den är nu mer omfattande då jag har "rört" om i grunden av min idé. Dock vet jag inte om kommer att publicera min idé, men om jag gör det kommer jag nog inte göra det här i skandinaviska forumet...  :cool:

Förövrigt Vill jag gärna att ni där ute skriver om era tankar om min idé så jag kan utveckla min idé ännu mer! :grin:
 
BJB said:
Själva idén låter bra, men det det är baserat på är dessvärre mindre bra. Musket mod är rätt så pjåkigt gjort, de har inte lagt ner mycket tanke på moddet och ärligt talat tycker jag de har förstört chanserna för att en annan, mer erfaren och talangfull moddare gjorde en liknande modifikation själv.
Jag hoppas de inte förstört chanserna för mycket... Men eftersom Mount&Musket har i stort sätt bara tagit saker från mig och texturerat om det på ett väldigt dåligt sätt så tror jag att jag kan ta över :razz: det handlar bara om att få 22nd på sin sida.. och jag känner flertal där :grin:
 
bjorne. said:
BJB said:
Själva idén låter bra, men det det är baserat på är dessvärre mindre bra. Musket mod är rätt så pjåkigt gjort, de har inte lagt ner mycket tanke på moddet och ärligt talat tycker jag de har förstört chanserna för att en annan, mer erfaren och talangfull moddare gjorde en liknande modifikation själv.
Jag hoppas de inte förstört chanserna för mycket... Men eftersom Mount&Musket har i stort sätt bara tagit saker från mig och texturerat om det på ett väldigt dåligt sätt så tror jag att jag kan ta över :razz: det handlar bara om att få 22nd på sin sida.. och jag känner flertal där :grin:

Får vi väl hoppas...
 
Back
Top Bottom