Koningin treedt af op 30 April

Users who are viewing this thread

Zag het net voorbij schieten op het niews. Meer een verassing.


AMSTERDAM - Koningin Beatrix doet afstand van de troon ten gunste van haar zoon kroonprins Willem-Alexander.

Op 30 april 2013 zal Willem-Alexander tot koning worden gekroond.
Dat maakt de vorstin maandagavond zelf bekend in een eerder op de dag opgenomen televisietoespraak.

''Dit lijkt mij een goed moment om deze stap, die ik al enkele jaren overweeg, te nemen'', aldus Beatrix, die zei het aftreden al een paar jaar te overwegen.

Beatrix wees erop dat ze over enkele dagen 75 wordt en dat het koninkrijk dit jaar tweehonderd jaar bestaat. "Het samenvallen van deze twee bijzondere gebeurtenissen vormen de aanleiding uit mijn ambt terug te treden."

Source: Nu.nl

Lange leve de koning?  :razz:

Meningen/gedachtens?
 
Alsof het iets uitmaakt. De ene mafketel zonder betekenis, waar we tonnen voor uitgeven, wordt verplaatst door een ander. Daarnaast is het ook zo dat we als volk zelf de monarchie hadden afgezworen, en toen is het ons weer opgelegd. Hartstikke krom dus :razz: 
 
Had het niet over stufi, gekkerd.

Ahum, ik zeg dus niet dat iedere persoon op zich tonnen eraan uitgeeft. Het koningshuis kost geld, da's een feit. Om niet te spreken van dingen als besloten jachtterreinen. Maar jullie negeren m'n belangrijkste punt :razz:
 
Je zou denken dat als we er tonnen aan uitgeven, die vent op z'n minst een grotere wagen had kunnen kopen om in te défileren.  :lol:

800px-21_juli_2011_Defil%C3%A9_Koning_Albert_II.png
 
Back
Top Bottom