Einhärjar Klanen

Users who are viewing this thread

Status
Not open for further replies.
NaglFaar said:
Jag har skrivit in dig nu.
Välkommen!



Sedan vill jag tacka alla som var med i fighten idag. Vi förlorade första matchen och kom lika på den andra. Jag hoppas ni hade lika kul som jag :grin:


Nu över till lite mer seriösa grejer.
Lyssna när jag säger något! Rusa inte bara iväg och lek hjälte. Jag gör allt jag kan för att vi ska hålla ihop men det känns som om vissa bara skiter i det. Sedan vet jag att vissa inte hade TS idag, men även vissa som hade det sprang iväg på egen hand. Ge fan i det.



TRÄNING!
Vi behöver träna. Jösses vad vi behöver träna. Sisst vart det int så lyckat då det inte kom in så många och tränade. Kom på träningarna. Vi tränar på lördagar kl 20:00. Ni har själva valt den dagen.



Sedan kom det in ett förslag om att man skulle ha en given titel, tex:

Naglfaar - Inf
Blodhammar - Cav
Etc

Då vet man vem som är vad och man vet hur många man har med sig. Idag fick vi bestämma det lite efter som. Det kan ju vara öppet men att om man har en titel så håller man sig till den klassen om man inte ber om lov att få byta då.

Jo, jag föreslog det. Det låter bra tycker jag för då kan man lättare organisera och planera taktiker innan fighterna.
Förlåt att ja inte kunde komma igår, jag hade familj att hälsa på :smile:. Men när jag kan så kan jag träna både archery och melee om folk så vill.

Har ett förslag om taktik: På öppna fält, som i första matchen, så tycker jag att hästarna ska vara lite mer passiva. Dom ska rusha in när infateriet börjar attackera, då kan hästarna komma runt och ta deras crossbows som var vårat största hot i matchen.

Annars tycker jag det var riktigt roligt att spela med alla, ska bli kul och se om vi kan få ordning på taktiken :smile:

 
Självklart får man byta. Men att byta mitt under en match kanske inte är det bästa man kan göra.


Att ha en ledare över Inf, Arch och Cav kommer nog att skapa kaos på TS. Alla kommer bara att prata i munnen på varandra. Men om det hade gått att vara inne på 2 kanaler samtidigt så hade kanske gått. Då hade ledarna kunnat tjöta med varandra och sedan vidare befodra allt neråt.
 
NaglFaar said:
Självklart får man byta. Men att byta mitt under en match kanske inte är det bästa man kan göra.


Att ha en ledare över Inf, Arch och Cav kommer nog att skapa kaos på TS. Alla kommer bara att prata i munnen på varandra. Men om det hade gått att vara inne på 2 kanaler samtidigt så hade kanske gått. Då hade ledarna kunnat tjöta med varandra och sedan vidare befodra allt neråt.

Om du är seriös om det du säger så tycker jag du ska titta på pogrammet mumble. Gratis program som mer och mer använder, låg latency och högg kvalite, använder det när jag tävlar i Team Fortress 2. Har också inbyggt overlay.
Framför allt så finns det något som heter Whisper, man kan marker en eller flera användare man "viskar" till, så man bindar alltså en till knapp så kan man prata med andra som man själv valt på servern. Så vi kan alltså sätta upp en infatry, cavalry och archer channel och ledarna pratar över whisper :smile:
 
Woden said:
NaglFaar said:
Självklart får man byta. Men att byta mitt under en match kanske inte är det bästa man kan göra.


Att ha en ledare över Inf, Arch och Cav kommer nog att skapa kaos på TS. Alla kommer bara att prata i munnen på varandra. Men om det hade gått att vara inne på 2 kanaler samtidigt så hade kanske gått. Då hade ledarna kunnat tjöta med varandra och sedan vidare befodra allt neråt.

Om du är seriös om det du säger så tycker jag du ska titta på pogrammet mumble. Gratis program som mer och mer använder, låg latency och högg kvalite, använder det när jag tävlar i Team Fortress 2. Har också inbyggt overlay.
Framför allt så finns det något som heter Whisper, man kan marker en eller flera användare man "viskar" till, så man bindar alltså en till knapp så kan man prata med andra som man själv valt på servern. Så vi kan alltså sätta upp en infatry, cavalry och archer channel och ledarna pratar över whisper :smile:
Det låter ju väldigt bra.

För övrigt måste jag säga att jag blev väldigt besviken idag, inte på någon person eller så men mer på hela klanens samspelthet.. eller snarare brist på samspelthet och att vi inte hade några klara taktiker eller planer.
Usch... har fortfarande en sur förlorarkänsla i kroppen :sad:

Jag föreslår att vi har lite mer seriös träning i framtiden, med specifika situationer/uppgifter som skall lösas. Kanske även jobba på att ta fram färdiga planer för olika kartor?
Som nords känns det även som om vi borde lägga krut på att bli bäst på närstrid, alla är inte bra på närstrid individuellt (särskilt inte jag :sad: ) men om vi bara är bra organiserade så kan vi besegra super-spelare med sämre organisation.
 
Om du är seriös om det du säger så tycker jag du ska titta på pogrammet mumble. Gratis program som mer och mer använder, låg latency och högg kvalite, använder det när jag tävlar i Team Fortress 2. Har också inbyggt overlay.
Framför allt så finns det något som heter Whisper, man kan marker en eller flera användare man "viskar" till, så man bindar alltså en till knapp så kan man prata med andra som man själv valt på servern. Så vi kan alltså sätta upp en infatry, cavalry och archer channel och ledarna pratar över whisper

det der er innebygd i teamspeak. bare lag flere kanaler, f.eks cav, inf, archers, så setter du en til å være kommandant for hver gruppe, han setter seg som "channel commander" gjennom "self" oppe i menyen. da kan alle som er "channel commander" snakke med hverandre uansett hvilken kanal de er i.

la til noen custom kanaler i teamspeak.
 
Var en viss Einherjar_Alexa inne på servern och bröt emot varenda regel, inget svar från honom dock, fakenickare?
Skulle jag ha "pollat" en bann eller vad är rätt att göra?
 
Richardtng said:
Var en viss Einherjar_Alexa inne på servern och bröt emot varenda regel, inget svar från honom dock, fakenickare?
Skulle jag ha "pollat" en bann eller vad är rätt att göra?

Alexa är riktig, vi har pratats vid på teamspeak och jag har sagt åt honom att följa reglerna.
 
Det var en ære at kæmpe ved jeres side idag.

Træning og disciplin i fremtiden, så er sejren vor næste gang.
 
Skandinav said:
Det var en ære at kæmpe ved jeres side idag.

Træning og disciplin i fremtiden, så er sejren vor næste gang.

Ja tränining och disciplin är vad vi böher och kanske officerare, man skulle kunna dela upp oss i grupper om 5 (ex. 4 inf och 1 arch[officerare inräknad]) och sen ha en separat kavalleri grupp (vi använder inte mycket kavalleri och våran styrka är infanteri) alla dessa grupper kontrolleras av en Huvudbefälhavare och tar order från honom och ger i sin tur order till sin grupp, men de ska även kunna handla på eget bevåg...

Bara en ide
 
Jag har sagt det flera gånger innan. Jag vill att vi ska ha färdiga grupper. Då kan jag ju tex säga som igår när jag bad blodshammar att gå runt. Då vet redan alla vilka som som ska hänga med honom.

Sedan så glömde vi att ändra Spectator view igår så dom spionerade ju på oss. Utan det så hade dom aldrig kunnat komma så lågnt som dom gjorde. Jag fick ett PM från deras ledare där han berättade att visste exakt vad vi gjorde. Nästa gång måste vi tänka på det också :grin:


Men jag ska nog göra upp grupper när jag kommer hem, eller så kommer jag göra så att jag delar in grupper när alla han anmält sig till en fight.
Annars kanske inte alla är med i gruppen och hela skiten fallerar ändå.
 
NaglFaar said:
Jag har sagt det flera gånger innan. Jag vill att vi ska ha färdiga grupper. Då kan jag ju tex säga som igår när jag bad blodshammar att gå runt. Då vet redan alla vilka som som ska hänga med honom.

Sedan så glömde vi att ändra Spectator view igår så dom spionerade ju på oss. Utan det så hade dom aldrig kunnat komma så lågnt som dom gjorde. Jag fick ett PM från deras ledare där han berättade att visste exakt vad vi gjorde. Nästa gång måste vi tänka på det också :grin:


Men jag ska nog göra upp grupper när jag kommer hem, eller så kommer jag göra så att jag delar in grupper när alla han anmält sig till en fight.
Annars kanske inte alla är med i gruppen och hela skiten fallerar ändå.

Men jag ska nog göra upp grupper när jag kommer hem, eller så kommer jag göra så att jag delar in grupper när alla han anmält sig till en fight.
Annars kanske inte alla är med i gruppen och hela skiten fallerar ändå.
[/quote]

Helt rätt med att vi behöver ha grupper, hur annars skall man kunna ta folk i ryggen  :smile:
Sen tycker jag att vi hade lite fel taktik med att samla upp oss i ett torn dom satt bara lungt ute och med sina armbortar och tog oss en efer en , bäst där skulle ha varit att anfalla direkt efter som många av dom var armborstar. det gjorde vi någon gång och då gick de riktigt bra  :smile:
Och så viktigaste av allt alla har TS (Teamspeak) det måste vara ett krav :sad: för att få spela
Och att ha en plan direkt när nästa rond börjar var lite många nu som hade förslag jag var inte bättre jag med så nästa gång skall jag vara tyst och följa commander :oops:. den som är commander måste leda annars funkar det inte att många börjar bestämma.
Sen efter matchen så får vi bedöma hur det gick och vad vi kan göra för att vi skall bli bättre
En som kommer att bara följa order nästa gång in i Döden  :grin:
Tyckte annars att det gick bättre denna gång an vad det gick mot 22 orna där vi fick stor stryck :cry:
Tusse

 
Marcus Brutus said:
Det går väl att låsa spectator? isf gör det nästa gång :wink: Det var i alla fall jätte kul att spela en riktig clan match!
Ja, lås spec och se till att man bara kan se från sina egna lagkamrater och inte "flyga" omkring eller kolla via fienderna när man är död.
 
Marcus Brutus said:
Synd bara att de körde en sån feg taktik på första banan där dom campade...
Jag kallar det smart inte fegt. Det funkade ju utmärkt mot oss.
Egentligen ska väl Nords vara de som är bäst på att ta hand om campare dock...  :neutral:
 
Jeg har funnet noen som dere admins MÅ banne på einherjar server. Navnene er: Nek, Hambrugler og perkele

De driver å angriper deg bakfra akkurat som i battle, siege osv. HATER SÅNNE WANNABES!!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom