Asevarasto

Users who are viewing this thread

Ilmakivääri
lelujousipyssy
ja lusikka

Mä hankin lusikan tän videon takia:  :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=9VDvgL58h_Y
ei mikään perus ase theoa siihen
 
Vennant said:
Elemental said:
Adviser said:
Mistäs väki aseensa hankkii ja onko minkään laisia sousituksia mistä hankkia.
Teräasekeskus on hyvä paikka aloittaa.
Sielläkin on syytä tuntea valmistajat ja minkälaista terästä on käytetty. Voi muuten ostaa aikamoista paskaa.
Jep, tämä on valitettavan totta. Todellakin kannattaa ottaa asioista selvää, eikä suin päin sokkona tilailla mitään. Ainakin mittasuhteet ja valmistusmateriaalit on hyvä lukea mahdollisimman tarkasti.

Ja oikeastaan siksi sanoinkin, että tuolta on hyvä aloittaa. Ulkomailta löytyy paljon halvempia ja laadukkaampia puljuja, kuten esim. saksalainen Swords & More, jota itse olen käyttänyt ehkäpä kaikkein eniten.
 
Elemental said:
Vennant said:
Elemental said:
Adviser said:
Mistäs väki aseensa hankkii ja onko minkään laisia sousituksia mistä hankkia.
Teräasekeskus on hyvä paikka aloittaa.
Sielläkin on syytä tuntea valmistajat ja minkälaista terästä on käytetty. Voi muuten ostaa aikamoista paskaa.
Jep, tämä on valitettavan totta. Todellakin kannattaa ottaa asioista selvää, eikä suin päin sokkona tilailla mitään. Ainakin mittasuhteet ja valmistusmateriaalit on hyvä lukea mahdollisimman tarkasti.

Ja oikeastaan siksi sanoinkin, että tuolta on hyvä aloittaa. Ulkomailta löytyy paljon halvempia ja laadukkaampia puljuja, kuten esim. saksalainen Swords & More, jota itse olen käyttänyt ehkäpä kaikkein eniten.
Ja vältä niitä fantasia roskia ja varsinkin katanoita ostaessa saa olla tooosi varovainen. Katana wall hangereitä näkee vähän turhankin paljon... :sad:
 
Mulla löytyy:

- Puukkoja, erilaisia noin 50kpl
- Jousia, perinnejousia, suurin osa itsetehtyjä, nin 20kpl
- Rinnakkaispiippuinen haulikko
- Puoliautomaaginen .22lr
- Kymmenkunta kirvestä (osa kyllä työkaluja enempi ku aseita)
- Moottorisaha (3kpl)
- Muutama pinniritsa
- Yks "oikee" ritsa
- Muutama linko
- 2 vipukeihästä
- 3 "sotilas" keihästä
- muutamia heittokeihäitä
- Miekka
- Kasa itsetehtyjä heittotähtiä
- Ehkä 40kpl heittoveitsiä
- Sit kaikki humpuuki päälle, kuten erilaiset kepit ja mailat yms.

Eric_C
 
Joskus omistin kuusesta tehdyn jousen ja pirusti omatekoisia nuolia. Vuollettuja miekkoja, veitsiä, pari puukkoa, linkkuveitsi, pyörän avain(terävät reunat tekevät sen loistavaksi käteväisyysavuksi asim. pakkauksien teippien aukaisemisessa), eräänlaiset kotitekoiset tiirikat (eivät tosin ole aseita)... Hmm... Siinä taisi olla kaikki.
 
Vennant said:
Oho? Olisin uskonut että fanaattisilta M&B pelaajilta olisi löytynyt hieman järeeempää aseistusta (tyyliin falchionii tai long boweja) mutta ilmeisesti olin väärässä. :???:
No meikätytteliltä löytyy pistol crossbow, tulee varmaan nyt alkaneen vuoden puolella long bow.

Hankin yhestä metsästyskaupasta, ei tarvi aselupaa tms. Laukaisuteho 80lbs, tavalliset kevyet alumiininuolet.

Onhan sitä vaarallista kamaa kyllä vähän joka paikassa. Autotallissa hemmetisti sahoja ja pari moottorisahaa. Ja onhan toki ne 63 ruuvimeisseliäki tosi uhkaavan näkösiä.
 
Lorraine said:
No meikätytteliltä löytyy pistol crossbow, tulee varmaan nyt alkaneen vuoden puolella long bow.

Hankin yhestä metsästyskaupasta, ei tarvi aselupaa tms. Laukaisuteho 80lbs, tavalliset kevyet alumiininuolet.

Onhan sitä vaarallista kamaa kyllä vähän joka paikassa. Autotallissa hemmetisti sahoja ja pari moottorisahaa. Ja onhan toki ne 63 ruuvimeisseliäki tosi uhkaavan näkösiä.

Noihin kaupan "halpoihin" (olettamus) jusiin, sekä varrellisiin, että perinteisin, että talja mallisiin kannattaa suhtautua aika varauksella noiden Lbs osalta. Esim pistoolicrossbow jos on oikeasti 80lbs niin se jää ilman apuvälineitä lataamatta joka ikiseltä täällä olijalta.

Kaveri takoi ittelleen damaskisen varsijousen jousen. Ensimmäinen versio oli vähän turhan raju, kun se jäi johonkin 500 paunan paikkeille. Piti olla kaks miestä ja vyötalja että sen sai ladattua, mutta kyllä sillä se 12mm vasama uppos kokonaan petäjän kylkeen. Seuraava versio jäi 200 paunaan, niin se saa jaloilla just ladattua. Siinä on siis latausvyö, joka toimii taljana ja se ladataan jaloilla, ei käsillä.

Eric_C
 
Eric_Clapton said:
Kaveri takoi ittelleen damaskisen varsijousen jousen. Ensimmäinen versio oli vähän turhan raju, kun se jäi johonkin 500 paunan paikkeille.
Eric_C
500 paunaa?!  :shock:
Sehän on kuin rynkyllä täräyttäis! Joskus keskiajalla jäykimmät pitkäjouset oli sitä 100 paunan luokkaa ja niillä jo sai nuolen ihan hyvin ranskalaisen ritari panssarista läpi.  :shock:
Oletko ihan varma että se ei ole piiritys varsijousi jota yleensä käytetään telineen kanssa?  :grin:
 
ihan tavallinen varsijusi. Kuten sanottu, niin kaveri takoi jousen itse damaskusteräksestä, että sillä oli ekassa yrittämässä paunat vähän hausessa :smile:

Erc_C
 
Ja verisen kirveen lisäksi,
-Viikate
-Veitsiä, lihaveitsi, kokkiveitsi ym.
-Leka
-Taljajousi
-Pommeja (Molotoveja)
-Vesipyssystä valmistettu liekinheitin.
-Räjähtäviä pingispalloja.
-No, ei-verinen kirves.
-Metrin pitkä lusikka.
 
On sitä tullut reilusti käytettyä eikä ole muovi sulanut! :grin:
Temuzu said:
Mitenkäs tuon onnistuit tekemään?
Jaa, no täytät vesipyssyn sytytysnesteellä ja kiinnität piipun eteen palavan kynttilän tms. ja ammut. Niin yksinkertaista. Ampuu noin 10 metrin päähän, käytän talvella kun on reilusti lunta maassa niin ei mikään syty. Ja mieluiten avoimella paikalla.
 
Back
Top Bottom