New American Dream

Users who are viewing this thread

Jome

Met een klap pleurde Elijah wat geld neer op tafel. De man aan de andere kant keek hem aan en keek toen grimmig om zich heen. Elijah keek gespannen naar de vent, één hand op zijn .44 en de andere op zijn mes. Het gevoel in de bar was grimmig maar echter ook sfeervol, overal werd gezongen. Geen leuke liedjes .. liedjes over vroeger, de oorlogen. Maar er was muziek. Een oude radio draaide Aint no time for Money van een onbekende artiest. De man tegenover Elijah keek hem weer aan en pakte het geld. ''Je hebt een deal ..''
Langzaam stond hij op en liep weg waarna Elijah zijn zucht liet glijden. Hij heeft net een grote lading wapens gekocht. Nu moet hij ze nog laten controleren door de Rangers en dan op weg naar de andere steden .. misschien wat dorpjes onderweg. Dat zou weer een flink aantal dollars betekenen ..
Na het tellen van zijn geld bleek dat hij nog wat geld over had. Na een flink avondje vol met bier, whiskey en rum was er niet veel meer van over .. Toen hij terug naar zijn krot ging, waar eigenlijk iedereen wel in leefde, en dit was nog een luxe krot, zag hij dat zijn vrouw en zoontje al sliepen, evenals zijn hond Rosco, en de bewaker van zijn karavaan, een vrij oude man, ongeveer 48 genaamd Rambo. Waarschijnlijk zo genoemd vanwege zijn tanktop en een bandana, want meer dan een lever action rifle kon hij niet vast houden. Elijah kende het nog wel, de films van Rambo vroeger. Hij kroop vroeg zijn nest in terwijl aan de andere kant van de stad, de echte krotten, schreeuwen klonken.


Vidger Caudge Cudger, VCC om het kort te houden, trok zijn mes en zette het vast in de hand van de man. Drie van zijn mannen stonden klaar om de man heen die op een stoel zat terwijl één de wacht hield. De rest was of plunderen of zich aan het bezatten. De gehele groep bestond uit ongeveer negen man.
De man die er zat ademde hevig en had overal bloed. Hij was bezweet en het leek alsof hij al dagen geen eten noch drinken heeft gehad .. niets is minder waar. Het enigste wat hij kreeg was brood dat doordrenkt was met pis, en alcohol.

VCC, terwijl hij zijn mes terugpakt: Oke .. pak `m in.  Jullie weten wat te doen.

Een afro Amerikaanse man, Toner, gaf een kort knikje en ze sleurde hem mee. De man gaf geen kik.
Ze pleurde hem buiten tussen het vuilnis en kwamen terug naar binnen. VCC was zijn geld aan het tellen. Die laatste opdracht had flink wat opgebracht .. mocht ook wel. Twee mannen dood. En nu kregen ze ook nog vaste opdrachten van de miners. Word steeds mooier zo. Wel oppassen voor de RNAF.. hier in Oldan moet je eigenlijk overal voor oppassen. Die stinkende miners trekken veel attentie met hun instortende tunnels enzo ..
 
99f83dnewamerica.png

Hoe's dit dan?


Als begin hé. Ik ga nog dorpen toevoegen, eilandjes en waarschijnlijk ook grotten en kampen.
 
Veldan komt bij de poort van de heartland outpost, Hij is net terug van een klus en de stad in,
Bij de poort staat een wachter op het moment dat hij veldan ziet rent hij op hem af en pakt zijn geweer.
En roept; "hey jij daar stop!"

Wachter; Hey wat moet dat hier?
Veldan; Rustig aan kleine man, ik ben hier alleen voor zaken,
Wachter; Jouwn soort hoeven we hier niet, ga terug waar je weg kwam of ik knal je over hoop!
Veldan; Ha! jij? je hebt je wapens niet eens goed vast, als je nu schiet, raak je zelf bewusteloos door de terugslag van je wapen.
Wachter; niet zo bij de hand ja! daag me maar niet uit en doe die tering helm eens af!

Door het geschreeuw van de wachter komt de kapitein naar de poort,

Kapitein; Rekruut op de plaats rust en wegwezen!

De rekruut trillent op zijn benen haast zich weg.

Kapitein; Sorry Heer Syanak, het spijt me. hij is nieuw.

Veldan loopt door de poort. de stad in, hij gaat naar oude echte Ierse pub.
Eenmaal binnen loopt Valdan naar de barman.

Veldan; Hey Aengis, het zelfde als altijd en een kamer voor een paar dagen.
Aengis; Prima Veldan, je bent hier weer voor zaken zeker? Uhm wacht ik vraag weer te veel toch? haha.
Veldan; zolang je niet vraagt wat in me tas zit, is het goed.
Aengis; trouwens ik heb nog iets mooi's, zie het als een cado. Omdat je wel eens wat voor me doet,
Ik heb hier een echte fles Jack Daniels.
Veldan; Wow dat je die nog kan krijgen zeg, ik heb ook wat, echte Cubaanse sigaren, hiervan moet je er zeker 1 van proberen.
Aengis; Wacht het is vrij rustig, me dochter kan me wel even overnemen. dan gaan wij naar mijn hok en nemen het er van .
Veldan; Aengis mijn vriend! dat is heel goed plan!

 
Met een geweldige kater werd Bobbo weer eens wakker. De drank van de avond ervoor had er weer eens goed ingeramd.

Hij stond uit zijn oude bed, rekte zich eens goed uit, en ging op zoek naar wat water voor zijn pijnlijke kop. Hij leefde in een grot, samen met nog 60 andere Grey Tunnelers. De grot was niet al te diep onder de grond, en was vroeger eerst een mijn. Ze hadden meer luchtschachten toegevoegd om het een beetje leefbar te maken. Ze zaten ook vlakbij een rivier die voor hun geluk ook een stuk ondergronds liep. Ze hoefden dus geeneens de grond uit om water te vinden.

Bobbo stak zijn hoofd in het koude water, dronk nog wat en ging op zoek naar Bennie. Bennie was zijn oude maat die hij al kende sinds zijn jeugd. Samen waren ze naar Europa gekomen om te werken, want in Amerika was toen al geen werk meer. Toen eenmaal de oorlog uit brak, en er geen gevestigde orde meer was, ontstonden de Grey Tunnelers.

Ze waren voornamelijk smokkelaars die illegale waar via hun tunnels transporteerden naar mogelijke kopers. Dit variëerde van voedsel, tot wapens, drugs en andere goederen die men niet zo snel meer kon krijgen. Maar spijtig genoeg werd hun werk vooral gedwarsboomd door de RNAF, die koste wat het kost van alle criminelen af wou. Daarom was het plan ook om hun werkterrein maar eens te verplaatsen.

Bennie zat al aan zijn ontbijt, oude crackers met kaas. "Heu, Bobbo, toch maar weer wakker geworden?"
Bobbo: "Ja, toch maar wel. Blijkbaar had ik niet genoeg gehad om te blijven slapen." lachtte hij.
Bennie: "Haha, inderdaad. Hier, neem wat crackers. Ze smaken best wel goed voor oude."
Bobbo: "Toe maar dan." En begon een cracker te smeren.
Bennie: "Het zou tijd worden dat we weer wat redelijks te eten krijgen. We eten nu al weken dit spul."
Bobbo: "Hm, Bill zei dat we binnenkort wel weer een lading konden krijgen. Vers brood uit het zuiden, eieren, belgisch bier, hamburgers en nog veel meer. Met wat geluk krijgen we zelfs nog wat koeien en varkens en kippen erbij."
Bennie: "Klinkt als een grote lading. Met wie heeft die die deal gesloten?"
Bobbo: "Met één of andere mafia-figuur uit het zuiden. Het schijnt dat ze daar bijna alle smokkel in handen hebben. Bill zei dat als we de zending hebben, we hier als de gek weggaan, want de RNAF zit al in onze nek te hijgen."
Bennie: "Dam, hij verteld jou veel zeg. Mij verteld bijna nooit wat."
Bobbo: "Nou, dan moet je niet altijd zovaak bij die Melissa zitten! Dan mis je alle belangrijke dingen."
Bennie: "Phh, Melissa en ik doen veel belangrijkere dingen dan naar die praat van Bill te luisteren."
Bobbo: "Dat verbaasd me niets, geen wonder dat we zo weinig cond..."
Bennie: "Shht, niet zo hard! Straks moet ik nog m'n eigen handel voor die dingen inruilen als Bill er achter komt."
Bobbo: "Hehe, ja zeg dat wel. Maar genoeg gepraat. Ik moet nog een heel arsenaal AK 47's schoonmaken en inruimen. Kom je helpen?"
Bennie: "Straks misschien, Bill zei dat hij nog wat mensen nodig had voor een klus ergens. Dan ga ik daar maar eens kijken wat hij wil."
 
Onrustig stond Elijah met getrokken revolver tegenover de bandieten. Verdorie, ze waren er bijna. Bijna waren ze bij de grot. Twee ruig bebaarde mannen stonden met een shotgun op hen gericht te wachten tot Elijah iets zei. Elijah keek opzij naar Rambo die een kort knikje gaf.

Elijah: Oke mannen .. pak wat je wilt .. ik hoef niet te vechten ..

Terwijl de mannen aanstalten maakten om wat spullen te pakken trok Elijah een paar keer aan de trekker, die één van de mannen fataal raakte in de longen, het hart en een nier. Rambo had Twee keer geschoten waarna Rosco tegen de bandiet aan was gesprongen en de man zijn neus eraf had gebeten. Als teken dat dit zijn domein was piste Rosco nog eens flink over de mannen heen en ging toen verder met zijn baasje mee.

Met een luide krak ging de deur van het kamp van de miners open.
Rosco sprong tegen de eerste de beste miner aan en begon te kwispelen terwijl Rambo en Elijah de kratten voer en TNT op een grote tafel zette. Hij keek in het rond wachtend op een teken dat de hoofdman eraan kwam, en verder was het wachten. Het was nu zo ongeveer de derde keer dat hij hier kwam en het werd elke keer gezelliger. Maar de eerste keer was akelig. Hij had enkel wat oude crackers bij zich met kaas en worst die ook oud was. De rest was gestolen onderweg. Hij had het verkocht voor een kleine tien dollar wat genoeg was voor één week eten. Maar hoe vaker je kwam des te beter je prijzen werden.
Het bleef gevaarlijk want hij moest via Oldan aan de wapens komen. En de Rangers waren anti civiele wapens .. dus moest hij ze naar binnen smokkelen. De TNT echter werd toegestaan als je het onder het kopje '' mijngereedschap '' zette. Elijah een zorg. Hij had brood en zijn vrouw ook.
 
Aenigs en Veldan zitten in het Kantoortje van Aengis, even bij te praten onder het genot van wat wishkey en een sigaar, Als ze op eens veel geschreeuw horen vanuit de bar, Aenigs springt op bij het horen van het gegil van zijn dochter, en gaat in alle haast naar de bar toe gevolgt door Veldan.

Als ze bij de bar komen zien ze dat de bar totaal verwoest is, op de bar ligt een briefje met daarin een mis gestoken, Aengis staat helemaal stijf en kijkt paniekerig heen en weer. Veldan loopt naar de bar toe pakt het briefje en begint het voor te lezen.
briefjerollplay.jpg

Veldan legt het briefje weg en kijkt naar aengis, Aengis staart radeloos voorzich uit tekijken met de tranen in zijn ogen, het meest dierbare is van hem wegnomen, Veldan blijft Aengis aan kijken,

Veldan; Wat heb jij godverdomme gedaan om zo die in de strond te raken!
Aengis: Betalings achterstanden...
Veldan; Hoeveel..?
Aengis: Ruim 20,000 nieuwe dollars....
Veldan; JEZUS! Aengis, Daar van kan bijna de hele stad een jaar lang van eten, wat heb je gedaan jonge!
Aengis: Geld geleent...
Veldan; Voorwat ?
Aengis: Alsof je dat niet weet..
Veldan; Ja dat weet ik nu ja, Maar had toch gehoopt dat je iets anders zou zeggen
Aengis: * begint te huilen* Ik raak alles kwijt, me bar me dochter en straks nog me leven!
Veldan; Huilen doe je maar als ik weg ben!
Aengis: wawa waar ga je heen?!
Veldan; Wat dacht je van je dochter terug halen, en doe me een plezier, laat je opnemen
 
Bill liep richting de handelaar die zojuist het kamp was binnen gekomen. Dit was misschien niet de gigantische lading, maar Elijah had altijd wel wat handelswaar van interesse. Het was niet veel, maar hij had vaak een goede prijs, en was een betrouwbare leverancier.

Bill bekeek alles eens nauwkeurig. De kratten zaten vol met meel, fruit, groentes en zelfs wat chocoladerepen. Nog wat oude biscuitjes en verder een grote lading aan verschillende wapens, TNT en nog meer waar.

Bill: "Nou, Elijah, je hebt je zelf weer overtroffen moet ik toegeven. Dat je met zoveel kan reizen verbaasd me nog altijd!" lacht hij. "We kunnen je nog wel wat oude whiskey aanbieden, maar ons bier en ander drinken moet nog komen."

Elijah: "Maakt niet uit, doe maar mij maar wat whiskey dan."
Bill: "Bennie! Heu! Ga eens die fles whiskey halen voor onze gast. Kom, ga eens zitten, dan kunnen we praten over de prijs.
Nou, ik ben wel geïnteresseerd om alles van je te kopen. Voor hoeveel?"

Elijah: "Nou, ik denk dat $ 2.000,- wel een mooie prijs is."
Bill: "Wut Wut Wut!! $ 2.000,-!!?? Zelfs slaven zijn nog goedkoper! Man, laat me niet zo schrikken."

Elijah: "Ik maak geen grapjes, ik moest via de mafia aan de wapens kopen en oude crackers eten om jullie je zooi te brengen. Onderweg ben ik nog aangevallen bandieten, dus er is een kans dat ik hier geeneens zou zijn aangekomen met jullie goederen. Dit is een redelijke marktwaarde voor deze goederen, wees eerlijk."

Bill dacht nog eens na. Hij stond er wel bekend om heftig te reageren bij prijzen, om zo de prijs omlaag te krijgen.

Bill: "Hm, we gaan binnenkort weg van deze plek, dus we kunnen voor korte tijd niet handelen of zelf smokkelen. Dus ik ben bang dat er iets van de prijs af moet. Ik zeg $ 1.200 voor de hele bubs."
Elijah: "Je weet dat ik dit voor meer kan verkopen he? Jullie hadden niks gehad als ik overvallen was."
Bill: "$ 1.300 dan."
Elijah: "$ 1.800."
Bill: "$ 1.400."
Elijah: "$ 1.750"
Bill: "Mallé zeg. We zijn de mafia niet, .... $ 1.500!"
Elijah: "$ 1.650 is mijn laatste bod, ik moet zelf mn onkosten vergoeden en mijn gezin te eten geven."
Bill: "Toe maar dan. Omdat je zon betrouwbare leverancier bent, maar wij verwachten wel dat je ons wat korting geeft in de toekomst!"
Elijah: "Toe maar dan." zei hij lachend. "Lijkt mij geen probleem."

Bill: "Mooi, ah, daar is de whiskey. Ik zal eens een glas voor je indoen, Elijah. Bennie, kan jij met wat mensen de spullen naar binnen brengen, dan zal ik eens betalen."
Bennie: "Jup, komt voor elkaar."

Bill geeft Elijah de $ 1.650. 'Nou, proost! Op nog meer goede whiskey en zaken!"
Elijah: "Proost!"



In de grot was Bobbo bezig om de wapens schoon te maken. De AK's hadden ze ooit van een wapenhandelaar gekocht, die een wapenmagazijn had van een oude overheid. Je kon er alles kopen, tanks, RPG's, raketten, handpistolen en noem het maar op. In de tijd van handel met die handelaar waren de Grey Tunnelers de grootste wapensmokkelaars geworden van de omstreek.

Alleen na een maand of wat, kwamen er geen wapens meer binnen en liet de handelaar niets van zich weten. Toen de Grey Tunnelers zijn magazijn bezochten, was alles leeggehaald. Alle wapens, voertuigen, tanks, waren allemaal weg. De handelaar had een klein leger in dienst, maar daar was blijkbaar niets meer van over. Er gingen geruchten dat de mafia uit het zuiden alles had overgenomen, met geweld en de wapens ergens had opgeslagen. Dit was alleen nooit bevestigd.

De mafia kwam een paar jaar geleden opzetten uit het zuiden. Ze begonnen in de wat georganiseerde steden, om zo een crimineel netwerk te bouwen dat ook geïnfiltreerd was in de RNAF en andere overheden. Verder waren ze verantwoordelijke voor veel smokkel, drugshandel en andere criminele activiteiten. Ze begonnen gebieden over te nemen van andere criminele bendes, zoals de Celesteal Dragons.



Bobbo smeet zijn doek aan de kant waarmee hij de geweren aan het schoonmaken was en besloot een kleine pauze te houden. Het was saai werk, maar het moest wel gebeuren. Een goede AK had al snel een marktwaarde van $ 100 en een oude vaak maar van $ 60. Dat scheelde al heel snel veel geld.

Hij klom omhoog naar een wat hogergelegen grot, die uitstak in de berg zodat je een mooi overzicht had op het bos waarin het kamp van de Tunnelers lag. Het was een aardig groot stuk bos, aan de rand van RNAF gebied. Er kwamen wel eens patrouilles in de buurt, maar nooit dicht genoeg om ze te ontdekken. Daarom konden ze nooit op één plek blijven, ze zouden te snel ontdekt worden.

Toen zag Bobbo een aantal mensen in de verte, met een kar, of iets dergelijks. Ze kwamen wel via het smokkelpad dat handelaren gebruikten om bij het kamp te komen. Dat moest de mafia zijn, met hun grote lading goederen.
"Mooi!" dacht Bobbo bij hemzelf, daar komt ons verse bier al aan!
 
Veldan was bijna mij het kamp van de grey tunnelars, hij on hun vieze zure zweet lucht al van hier ruiken, ongelovelijk dat de RNAF die lucht niet kan ruiken, mijn sensoren slaan er bijna van op tilt dacht hij. Er kwam een boom van een kerel naast veldan lopen en begon tegen hem te praten.

Gangster; Nou we zijn er bijna dus we zullen je even het plan vertellen wat je moet doen, Je dacht toch niet dat het een lekker tochtje door de bossen werd. "haha" Om de schulden van je vriend te betalen komt er toch wat meer bij kijken. Zoals je weet jaagt de RNAF op alles wat maar iets illegaals doet, en geven daarom ook grote beloningen uit voor gouden tippen, En soms zo groot dat hier niet eens tegen te handelen valt.

Je bent een slimme krijger en je snapt alvast wat we van plan zijn. Dus kan je best alles gaan vertellen. De lading die we bij ons hebben is geen lading, het zijn allemaal lege kratte, nou ja bijna, de kratten die boven op staat zitten vol, mochten ze het controleren laat ze die kratten zien of ze gaan iets verdenken. het is debedoeling dat de deal gewoon wordt gesloten zodat we een jackpot pakken, Op het moment dat je het geld hebt druk je op deze knop. Dit is een teken voor de RNAF dat ze in actie komen, ze gaan dan eens lekker huishouden.

Zij zijn blij en wij zijn blij. Maar zoals je begrijpt zal de RNAF ook op jouw jagen. daarom hebben we nog een kleine verrasing voor die RNAF sukkeltjes, Een paar kratten zitten vol met explosieven dit zal jouw ook enige tijd geven om weg tekomen, trouwens je zet de timer van de bomen op het zelfde moment dat de RNAF komt, je hebt 90 seconden om daar weg tekomen voordat de boel kaboem zegt "haha".

Natuurlijk is het zeer belangrijk dat je het geld weer aan mij geeft, wij zullen hier in de buurt klaar staan in een voertuig, deze gegevens zal je krijgen op het moment dat je op de knop drukt, ga na dit punt en dan zien we wel verder. Alles duidelijk?

Veldan; Yup, deal afronden, geld pakken, knop in drukken, wegwezen,
Gangster; Mooizo, succes "haha"
 
Bobbo zag de groep aankomen. Hij liep snel weer naar buiten toe om Bill te waarschuwen.

"Heu, Bill. De grote lading komt eraan volgens mij,."
Bill: "Beter! Mooi, gooi de poort open en haal die vent naar binnen. Hoe meer goede deals hoe beter."

Een zwaarbewapend figuur kwam door de poorten. Hij had een grote kar mee, die vol stond met kratten.

Bill: "Hey daar, jij komt zeker voor onze deal met die Zuiderlingen?"
Veldan: "Ja, daar kom ik voor. Ik heb alles bij me dat er beloofd werd."
Bill: "Mooi, mooi, Bobbo, Bennie kijk die kratten eens door. Er word niets betaald zonder we de waar gezien hebben."

Bennie en Bobbo keken de kratten door, die zaten vol met eten, drinken en nog wat wapens die ze voor veel geld zouden kopen. "Aha" begon Bennie, "hier ligt ons TNT," Veldan begon hem een beetje te knijpen." nog wat appels, brood en hey, het bier!" En toen ontspande hij weer een beetje. "Nou chef, alles is er wel volgens mij."

Bill: "Mooi zo! Dan zal ik jouw maar eens betalen," hij rommelde door de geld kist die op een oude picknick tafel stond, "nou, dit moet het wel zo zijn...", toen hoorde ze een grote stapel kratten vallen, Bennie was blijkbaar uitgegleden over een aantal kratten. Hij kreeg een aantal over zich heen, die tot zijn verbazing, leeg waren.

Bobbo: "Eh, Bill, deze kratten zijn leeg. De meeste kratten zijn leeg..."
 
Elijah kwam samen met zijn hond op het geluid af.

Elijah: Hela, hela. Wat een puinzooi zeg. Wacht eens, waarom zijn die kraten leeg? Dit was toch de zogenaamde grote lading? En die vent daar ken ik helemaal niet. Hey kerel, ben jij wel lid van de bond van handelaren?

Elijah wierp een blik op de man zijn kleding en primitieve wapens. Een boog? Wat moest die vent daar nu weer mee. En dan nog wel zo`n combat armor van voor de oorlog?
 
Veldan keek omhoog, de blauwe lucht was ondertussen gevuld met zwarte wolken, de eerste regendruppels kwamen naar beneden, het begon steeds harder te regenen, Bill vroeg aan Veldan wat hij hier kwam doen, en waarom zoveel van de kisten leeg waren, Veldan wist niet wat hij moest en zijn schuld gevoel begon langzaam op hem in te werken, hij moest zijn goede vriend Aengis helpen, Maar als de grey tunnelaars iets door zouden krijgen was het gebeurt

De regen kwam nu echt met bakken uit de hemel, en de ondergrond begon langzaam in modder te veranderen. Elijah liep naar de kar met de kisten en bekeek deze goed, hij zag een klein lichtje knipperen, hij keek hier goed na en in eens drong in eens tot hem door.

HEILIGE KOE'EN! DE EXPLOSIEVEN STAAN OP SCHERP!
 
'Wat een zooitje', Hellraiser was er op uitgestuurd om een oogje te houden op Veldan voor de baas zelf.
'Ik had toch echt wat meer verwacht van die premiejager'. Hellraiser kwam vanuit zijn schuilplaats en liep rustig op het hele gebeuren af. Toen de Tunnelers en Veldan door hadden wie het was begonnen, werden ze allemaal wat onrustig. De Tunnelers omdat ze nu wisten wie er werkelijk achter alles zat en Veldan omdat hij vreesde dat dit slechte gevolgen zou hebben voor zijn vriend. 'Tsk, noem jij je nou een prof? Haha'. Veldan werd steeds onrustiger doordat Hellraiser constant hem aan zat te staren en lachte. Veldan kalmeerde zichzelf een beetje en vroeg: 'Wat moet jij hier?'. Hellraiser antwoordde dat de baas hem had gestuurd en dat dit waarschijnlijk het einde zou betekenen voor Aengis als de baas dit zou horen, ondertussen waren ook de andere gangsterleden bij het tafereel gekomen die Veldan in de gaten moesten houden. De stilte was om te snijden en geen van de partijen deed wat. Totdat ineens de kar met handelswaar ontplofte. 'BOEM!!' 'Wat was dat' schreeuwde een Tunneler uit. Veldan en Hellraiser gingen bij de vlammende kar staan. 'Hmm, volgens mij zit er een saboteur hier' zei Veldan met een deskundige blik. 'Ja, ik geloof het ook' zei Hellraiser 'iemand moet gelekt hebben over deze actie'. 'Wie zou het kunnen zijn' vroeg Veldan tegen zichzelf...
 
Hellraiser draaide zich om en liep bij de kar vandaar, Veldan keek naar bill en deed zijn vinger op zijn mond, Bill had gelijk door wat Veldan bedoelde en hield zich stil, hellraiser liep verder weg, Veldan riep Hellraiser terug, Hey MAFKEES! schreeuwde hij, Hellraiser draaide zich om en keek woest, maar nog  voordat hij zich had om gedraaid, gooide Veldan een mes recht tussen de ogen. Hellraiser zakte door zijn knienen en viel met een plof neer, Elijah pakte zijn revolver en schoot nog een keer al zijn kogels in het lijf van Hellraiser.

Opdat moment kwam, Bobbo naar buiten met een ak74, en begon op Veldan te schieten, door Veldan zijn armor had dit geen enkel nut, Maar Bobbo was in een nazzerij geraakt en kreeg dit niet door, Veldan pakt een andere mes en gooit die in de hand van Bobbo. Bobbo schreeuwde het uit van de pijn.

Veldan liep naar de Grey Tunnelaars, en vertelde zijn verhaal, hoe de mafia de RNAF had ingelicht en dat ze weg moesten gaan. Bill vroeg waar Veldan heen ging. Op dat moment kwam Aengis met zijn dochter in een hypermodern voertuig wat nog niemand ooit had gezien. Veldan stapte in en zei tegen Bill dat hij het nog goed zou maken met hun, omdat het allemaal zo was gelopen,En Bobbo, sorry voor je hand, maar je hield niet op met schieten, Je kan hem binnen 2 weken weer volledig gebruiken.

Aengis en Veldan rijden weg, en op zoek naar een schuilplaats. Wetend dat de mafia achter hun aan komt, en wraak zal nemen
 
De gangsters stonden allemaal geschrokken rond het lijk van Hellraiser, 'Hoe kon dit nou gebeuren' vroeg er een. 'Geen idee ik had wat meer verwacht van hem' zei de ander. 'We moeten het lijk snel weghalen' zei de eerste weer. 'Hoe gaan we dit ooit aan de baas uitleggen?' vroeg de ander weer'. Op dat moment kwam er een limo aangereden. 'Sh*t, daar heb je hem al!', er stapte een forse man uit de limo. De man liep op de gangsters en het lijk af. 'Zo, ga mij nu maar eens uitleggen wat hier gebeurt is!' schreeuwde hij. 'uhm eh ehh..' stotterde de een, 'Pff, ehm tja..' kraamde de ander uit. De baas werd nu echt boos en trok zijn pistool en schoot de twee gangster neer met een kogel in hun kruin. 'Neem het lijk mee!' beval hij aan de andere gangster die met hem mee waren gekomen. 'Bij mijn lab kijken we wel wat we verder kunnen doen' zei hij. Toen de gangsters het lijk hadden ingeladen reedden ze weg en gingen naar het lab ergens in het zuiden. 'Gelukkig dat die sukkels van een Tunnelers nooit dit apparaat hebben gevonden' zei de baas met een grinnikje. 'Start de machine!' Beval hij een van de professors. De professor startte het sci-fi achtig uitziende machine. De baas zelf legde het lijk van Hellraiser in een van de capsules. Met een super lichte flits was het gebeurt in de andere capsule kwam een man. 'Gelukt, het is gelukt!' jubelde de baas. 'Ik heb Hellraiser gecloned!' De figuur die uit de capsule kwam lopen leek precies op Hellraiser maar dan minder dood. 'Jou noem ik The Risen'. Nu ga naar de basis van de Grey Tunnelers, je weet wat je moet doen' The Risen knikte, hij had dezelfde geheugen als Hellraiser. The Risen liep weg om zijn missie te volbrengen. 'Neem mijn Jet maar' riep de baas hem achterna.
 
Elijah pakte snel de spullen die hij had gekocht, waaronder wat ammunitie en eten, van een oude man en riep zijn hond en Rambo bij hem.

Elijah: Rambo, pak de kar! We moeten nu weg.
Rambo: Komt voor elkaar, knakker!

Rambo ging zo snel als hij kon, wat niet zo snel was, richting de kar, greep hem bij de twee houten uiteinden en spoedde terug. Hij keek om zich heen, naar al de miners die te sloom waren om mee te kunnen en begreep dat hij nu weg zou moeten of hij zelf zou ook te laat zijn. Enkele miners rende al richting de poort die met een smak openging en enkele RNAF soldaten al schietend naar binnen gingen.

Elijah: Laat die kar vallen, Rambo, en ga naar binnen! Snel!
De kar plofte neer en net toen Rambo bijna bij de ingang van de grot was klonk er een knal. Één van de soldaten had Rambo neer geschoten in zijn borst, en toen Elijah zijn kant op rende trok hij hem mee naar binnen. Maar het was te laat en Rambo was dood. Van alles ging door Elijah zijn hoofd. Waarom had hij Rambo niet thuis gelaten? Hij trok zijn revolver, schoot willekeurig in het rond en ging toen achter Bob en de rest aan. Misschien was dit een uitweg. Zijn hond rende vlak voor hem terwijl achter hem de laatste miners het vuur opende op de RNAF. Uiteindelijk kwamen ze uit in een schacht waar ze allemaal naar boven klommen. Een deur ging dicht met een grote schuif ervoor. Niet veel later hoorden ze gebonk van de slome miners en daarna een paar salvo's gepaard met geschreeuw. Elijah keek naar Bobbo.
 
''Je snapt het?''
''Sure, opsporen, volgen, dan gebeurt er waarschijnlijk weer een ongeluk.''

De kroeg was grotendeels donker en er was veel rook, op zich was het wel gezellig. De drie mannen zaten apart. Twee aan een kant, een andere glimlachend tegenover hen.

''Je weet wat er gebeurt als je de klus niet afmaakt hea!''
''Jup, krijg me geld niet, jullie sturen wat enge gozers op me af , alleen omdat ik dan vergeten was het slechte nieuws en me condolance te vertellen.''

De glimlachende persoon nam een slok van zijn bier en schudde zijn hoofd. Hij keek daarna ersntig naar de twee waarmee hij zaken deed.
''Ik wil vijftig duizend.''
''Dat is wel een tikje teveel hea?''
''Het is niet zomaar iemand, en ik denk dat ik nog redelijk ben. Andere zullen nog veel meer vragen om slecht nieuws te brengen. En trouwens, mijn condolances zijn gratis en inbegrepen.''
''Deal.''
''Euhm, niet zo snel. Ik wil morgen een vijfde deel, in contanten hier.''

Een van de gasten boog zich naar hem toe en keek dreigend.

''Luister, het is omdat we nodig hebben, anders zouden we hier en nu een kogel door je kop hebben heen gejaagd.''
''En moet jij nu eens een pepermuntje gebruiken gozer, je meurt een uur uit je bek.''
''Komop, hij zit je maar te provoceren, morgen hier om 8uur s'avonds precies.''

Gerontis sloeg de bier in een heis achterover. Hij keek rond, het was keigezellig. Mensen dansten en er was leuke en sfeervolle muziek aan. Langzaam deed hij zijn handschoenen aan en liep de kroeg uit. Even was hij in de verleiding om wat rond te babelen, er liepen leuke meiden rond. Maar er was weinig tijd.

Na een paar straten sloeg hij af in een steeg, hij deed zijn capechon op en keek naar een lage dak. Hij rende naar de muur tegenover en op het moment dat hij niet verder omhoog kon zette hij zichzelf af. Zo klom hij steeds hoger en had hij duidelijk zich op de straten van de stad terwijl hij over de daken heen ging.

Na een uurtje stopte hij en ging hij tegen paar kisten aanzitten die bovenop een dak stonden. Hij begon een plan te bedenken hoe hij deze klus zou aanpakken.
Morgen is er wel weer een dag dacht hij en langzaam stond hij op en ging hij naar beneden.

De deur van zijn huisje ging open en hij deed zijn rugtas af, liet die neerploffen en keek rond. Er was nogal een bende ,hoewel het niet echt smerig was. Gewoon wat kleren in het rond, zelfs lachend ontdekte hij een onbekende bh en een slip.
Echter merkte hij dat wel steeds vermoeider raakte, langzaam liet hij zich neerploffen en deed hij zijn ogen dicht.
 
Bobbo: We moeten hier weg man! Misschien kunnen we naar de Zuidelijke Outpo-
Elijah: Geen denken aan, dan komen we in Oldan en dat is niet erg handig! De RNAF heeft al veel regels verbroken om uberhaupt in Elyzeesch territorium te komen! We moeten wel naar het zuiden ja .. maar de andere kant van de grote rivier. Ik heb een huisje in de grote stad en mijn oom en tante wonen in een dorpje niet ver van hier.
Bobbo: Maar de rest dan?
Elijah: Oké, blijf jij maar achter dan. Waarschuw de rest en sterf aan de handen van de RNAF. Ik ga weg!

Enkele mannen van de miners keken om zich heen, onzeker wat ze moesten doen. Ze moesten de leider volgen .. maar om nu regelrecht de handen van de RNAF in te lopen .. Bobbo wist het ook niet meer.

Bobbo: .. oke. We gaan met je mee. Maar is er genoeg plek in het huis van je tante en oom?
Elijah: Plek? Ze wonen in een ranch. Ze hebben teveel plek. Oké! Jij pak dat en Bobbo, zorg dat je mannen wa..

Er werd een tijdje orders geschreeuwd. Ze gingen snel weg, in misschien enkele uren.
 
The Risen zond op wraak, als kloon van Hellraiser had hij alle herinneringen en gedachtes van Hellraiser over genomen. Hij vloog boven de basis waar Hellraiser was vermoord. Hij landde de jet ergens verderop en ging naar de plek, eenmaal daar ging hij zoeken naar sporen van Veldan en de Tunnelers. Hij vond niks van Veldan voor de rest alleen een lijk van een oude man met een kogel in zijn borst en wat bloedvlekken. The Risen volgde de bloedsporen die vanaf de bloedvlek naar een grot liepen. Bij de grot zag hij niet veel en besloot terug te gaan en een taverne te zoeken ergens in een stad. Toen hij eindelijk wat had gevonden en een kamer had besteld, ging hij op het bed liggen en nadenken over wat hij verder zou doen. 'Zal ik Veldan proberen op te zoeken en wraak nemen of de Tunnelers opsporen om ze om te leggen?' dacht hij bij zichzelf. Bij deze gedachten viel The Risen in slaap.
 
Languit en grijnsend leunde hij tegen de muur.
Ze liepen voorbij hem, sommige keken wantrouwend en onzeker rond.

Gerontis zag dat eentje hem wantrouwend bekeek, hij knikte naar hem en liep zelf de andere kant op.
Toen sloeg hij ineens af en klom omhoog. Vanaf de daken zou hij hen wel beter kunnen volgen.

Na ze tijdje gevolgd te hebben kreeg Gerontis de indruk van wie zijn doelwit zou zijn.
Hij liep vooraan samen met een ander gozer, die meer gekleed was zoals de andere.

De plaatselijke bevolking keek nogal met een verachte blik naar de groep , maar ging ze rustig uit de weg en provoceerde niemand.
Gerontis ging verderop naar beneden en ademde in. Deed zijn mond en neus bedekken door een bandanna. Verder deed hij nog zijn capechon op en checkte of hij alles had.
Hij pakte uit zijn tas een balletje en grijnsde, liep zelfverzekerd de hoek om en gooide de balletje en greep naar zijn kortzwaard en pistool.

Zoals verwacht had hij hen totaal verrast en kon hij schoot driemaal in de persoon die het dichtsbij hem stond. Toen naderde eentje hem van achteren en richte zijn geweer naar hem. Gerontis bukte en draaide zich om. Bloedspatters vlogen in het rond, de man viel achterover met een opgesneden keel. Gerontis richte zich razendsnel weer op en schoot nog eentje neer en de rook verdween langzaam.

Ze pakte hun wapens en keke Gerontis dreigend aan. Hij merkte een hond op, die ontbloote zijn tanden en stond klaar. De mensen die er niks te maken woude hebben rende zo hard mogelijk weg, met het nodig gegil.

Elijah : Wie ben jij?
Gerontis : Dat maakt toch niet veel uit, of jullie of ik zullen dit maar overleven..hoewel, misschien moet ik je maar levend afvoeren, dan kan ik proberen de prijs omhoog te schroeven.
Bobbo : ****, een ****ing huurmoordenaar...hoeveel zijn er tegenwoordig?
Gerontis * Ja, inderdaad! Tegenwoordig zoveel concurrentie, maar weinige die echt wat kunnen.
Elijah : Nogmaals, wie...

Gerontis schoot de miner naast Elijah neer, de hond sprong richting Gerontis, die stapte opzij en wierp zijn kortzwaard naar een miner. Alleen Bobbo en Elijah stonden er nog samen met de hond.

Elijah : Kom dan, man tegen man, zonder wapens.
Gerontis *zuchte* kom op zeg, ik heb zoveel...ach goed dan.

Beiden borgen hun wapens op en gingen tegen over elkaar staan, Bobbo hield zijn wapen nog steeds op Gerontis gericht, meteen merkte Gerontis op dat Bobbo zijn wapen niet goed hield want hij had een wond aan zijn hand.


Gerontis ontweek makkelijk de slagen en trappen van Elijah, toen haalde hij bliksemsnel uit. Elijah hapte naar lucht toen Gerontis vuist hem in de maag trof en toen knalde zijn andere vuist tegen zijn kaak en werd alles donker voor Elijah.

Het enige wat hij hoorde was,

''Zo, en jij? Wil je ook zo graag dood of ren je veel liever?''
 
Back
Top Bottom