Vae Victis - Discussie/aanmeldingstopic

Users who are viewing this thread

Hietala

Grandmaster Knight
'Vae Victis', oftewel: "De overwonnenen hebben geen rechten", is een spreekwoord dat door de Romeinen soms te letterlijk wordt opgevat door die overwonnenen. Waar dan ook de Romeinse legioenen vijandelijke legers platwalsen, is de bevolking geheel overgeleverd aan de genade van Rome. Carthago werd met de grond gelijk gemaakt, en haar inwoners uitgeroeid en in slavernij gebracht. Griekenland en de Helleense wereld werden gedeukt in hun trots door te moeten gehoorzamen aan 'Die barbaren uit Latium',  en zo verging het vele andere volkeren... Van Britannia tot Syria, en van de Rijn tot de woestijnen in Afrika.
Maar in het rijk heerst vrede, de Pax Romana. Er is welvaart, een bloeiende handel... onder andere in slaven!
Er zijn drie soorten slaven: huisslaven, die voor de rijke patriciërs werken, en nog een relatief aangenaam leven leiden als dokter of onderwijzer. Daarnaast zijn er de arbeidslaven, dit zijn slaven die massaal op de latifundia en mijnen tewerk worden gesteld. Zij leiden een onprettig bestaan, en worden minder waard geacht dan vee.
De derde soort slaven is de interessantste. Dit zijn gladiatoren, vechters die worden gedwongen elkaar te bestrijden op leven en dood... voor het vermaak van het vrije volk...



Kort overzicht:

Jullie zijn dus gladiatoren. Als slaaf worden jullie in een of andere Romeinse stad verkocht (maakt niet echt uit waar in het rijk) aan een gladiatorenmeester. Dat zijn rijke mannen die gladiatoren bezitten om hun prestige te verhogen, en niet zozeer om de prijs van de gevechten... Uiteindelijk na een stuk of twee gevechten mogen jullie naar Rome... om daar in het Colloseum te spelen.




PersonageSkelet:


Naam: (duh)
Leeftijd:
Geslacht:
Afkomst: (Je naam moet wat overeenstemmen met waar je echt vandaan komt...
Gevechtsvaardigheden: (die heb je zowiezo, anders hou je de geur van de arena nog niet eens uit)
Vaardigheden: (wat niet met vechten te maken heeft)
Persoonlijkheid:
Uiterlijk:
Biografie:


Dingen als 'wapens' of 'bezittingen' heb ik er expres uitgelaten omdat slaven geen rechten hebben en niks bezitten tenzij hun meester het toelaat =p



Zo... dit is het zowat...
 
Naam: Adelar
Leeftijd: 21
Geslacht: Mannelijk
Afkomst: Germanië, in een stam die in een van de gevechten tegen SPQR verloren heeft.
Gevechtsvaardigheden: Kortzwaard, rondschild en jachtspeer, snelheid is zijn overlevingstechniek maar moet hij met sterkte overwinnen zal hij ver komen.
Vaardigheden: Heeft minimale training in heelkunde en het bereiden van eten en dergelijken vanwege zijn achtergrond als huisslaaf waar hij werd overgekocht door een rijke slavenmeester die hem weer verkocht aan een meester.
Persoonlijkheid: Normaal gezien een aardige vent die niet al te woest kijkt of iets, maar in de arena veranderd hij in een bloeddorstig monster dat vecht voor zijn bestaan. Het enigste wat hij wilt is terug naar huis om een nieuw bestaan op te bouwen als boer wat hij vroeger ook was.
Uiterlijk: Zwart, woest haar met een strenge blik. Draagt in zijn '' niet-zo vrije tijd '' Romeinse kleren, afdankertjes.
Biografie: Geboren in een dorpje niet ver van de grens met Gallië werden ze eigenlijk al vrij snel overrompeld door het leger. Hij werd gevangen op zijn boerderij waar hij standhield tegen enkele soldaten voordat iemand hem van achter neersloeg met een houten tak. Toen hij wakker werd was hij in een klein Romeins plaatsje in een groot huis. Hij kreeg niet eens de kans om op te staan en er werden al bevelen geroepen door de meester des huizes. Precies toen liep de eigenaar naar binnen die zei dat hij niet zo moest schreeuwen. Het was een rustig bestaan en het enigste waar je voor moest oppassen was dat je niet te veel op de meester zijn huid zat .. of aan de beeldschone jonge dochter van de Romeine koopman kwam. Hij werd op een dag buiten neergezet op een groot houten blok en werd verkocht voor vrij wat geld. 500 in het geld van de Romeinen .. Hij werd daarna na een lange reis verkocht in een ander nog kleiner stadje dan dat hiervoor waar zijn lange training begon .. en daar is hij nu nog.
 
Heh, ik zei al : ik ben voor veel dingen in en wie weet, misschien wordt dit wel wat.

Naam: Gerontis
Leeftijd: 24
Geslacht: Mannelijk
Afkomst: Grieks, Gerontis lijkt op een grieks woordje/naam maar dat zoek ik later wel op als het nodig is :razz:
Gevechtsvaardigheden: Is goed overweg met het zwaard en hanteert het liefst daarnaast een schild maar door zijn historie weet hij dat het soms nodig is om een dolk in zijn andere vrije hand te houden, of zijn hand juist vrij te houden voor vuil spel
Vaardigheden: Is een overlever en weet hoe hij zich moet verbergen.
Persoonlijkheid: Is een cynische en koele persoon tegen mensen die hij weinigt kent, maar toont intresse in personen waarmee hij zou kunnen opschieten. Zelf beweert hij een goede kok te zijn maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Uiterlijk: een man van 1.80, stevig gebouwd maar niet al te breed. Heeft zwart stijl haar tot zijn schouders en een kleine baardje.
Biografie:

Gerontis, zoon van een visser en van een vrouw die het oudste beroep op aarde deed, werd gauw een wees sinds zijn vader stierf in een storm. Geboren en in de straten van Corinthe opgegroeid ging Gerontis later met een groepje strijders die zichzelf verzetstrijders noemde maar niks anders deed dan simpel weg caravanen overvallen, totdat ze in de val werden gelokt en de meeste van de groep werden afgeslacht.
Na wat ongelukken is hij verkocht en kwam hij te begrijpen dat hij als gladiatoor door moest gaan, iets wat hij met een grijns accepteerde gezien hij kon laten zien hoeveel bloed een man zoals hem kon laten vloeien.
 
Naam:
Danu

Leeftijd:
24

Geslacht:
Vrouw

Afkomst:
Gallië, Armorica (het huidige Bretagne) om preciezer te zijn.

Gevechtsvaardigheden:
Danu is goed met de werpspeer, de gewone speer en schild. Enkele van de typische Gallo-Keltische wapenen. Ze kan vijanden ook goed intimideren.

Vaardigheden:
Ze heeft leren paardrijden en zwemmen.

Persoonlijkheid:
Ze lijkt meestal apathisch, maar kan soms emotioneel uitbarsten. Een assertief persoon, maar ook onzeker. Niet aggressief tegenover vreemden.

Uiterlijk:
Net als de meeste Galliërs in een goede conditie. Ze heeft donkerros golvend haar en meestal een koele blik in haar ogen.

Biografie:
Danu komt van een Gallische stam aan de rotsige Armoricaanse kust. Een stam die bekendstond om hun krijgerselite. Iedereen oud en jong genoeg was een krijger, zowel arm als rijk. Zelf was ze rijk genoeg om goede uitrusting te hebben, maar te arm om bij de eliteklasse van de ruiters en strijdwagen-rijders te horen. Ze heeft leren paardrijden omdat ze in haar eerste jaren dienst nog een verkenster was. Later is ze bij de speerdragers terecht gekomen.

Op een dag, een dag nog donkerder dan de kraaien, kwam een Romeinse boodschapper naar het stamhoofd. De Romeinen waren bondgenoten, maar eisten dat de huidige stamhoofd zelfmoord zou plegen. Hij werd volgens de Romeinen te machtig...

Het stamhoofd pikte dit niet, en trok met de hele stam ten strijde tegen de Romeinen. Aanvankelijk hadden ze succes, en wisten ze bijna tot aan Condate te geraken. Toen kwamen ze een groter Romeins leger tegen, en werden ze verslagen. De strijdwagens werden door de dichte formaties van de Romeinen tegengehouden, en het voetvolk verslagen door de zwaarder-bewapende Romeinen. De speerdragers hielden als laatste stand op een heuvel in een schiltrom. De Romeinen verloren veel manschappen tegen de schiltrom, en besloten uiteindelijk die te bestoken met pijlen. Hierop gaven ze zich over, en werden de overlevenden van de slag tot slaaf gemaakt. Danu werd naar Massilia gebracht, waar ze gekocht en direct bij de aankomst in de gladiatorenschool een houten oefenzwaard in haar handen toegeduwd...
 
Ik denk dat Danu een beetje te sterk begonnen is. Ik geloof dat als ze haar vecht kunsten tijdens het verhaal zou geleerd hebben door haar uitzettings vermogen, will om te overleven of zoiets, dat dat het verhaal een stukje interessanter zou maken. Of dat Danu de andere karakters het vechten leert.

Het groeien in een verhaal en nieuwe dingen leren maakt de mijzelf vaak nieuwsgierig om te lezen wat het volgende is dat ze zullen leren en ontdekken.  :wink:

Een soort van raad uit de 2 boeken die ik in mijn hele leven heb gelezen.  :razz:

 
Het idee erachter was dat die 3 tegenstanders eigenlijk ook niet bepaald sterk waren. Ze hadden slechts een beetje meer ervaring met gladiatorengevechten dan zij, terwijl zij meer van jongs af aan getraind is. Overigens wilde ik het in de arena veel lastiger voor haar maken, daar gebeurt het echte werk immers =P
 
Ah, oke. Ziet er tot nu toe mooi geschreven uit.

Ik zal een oogje hierop houden. :smile:
 
Nah, mijn woordenschat =
thumbdown.gif
 
Ik zie wel wanneer er iets goeds in mij op komt, maar ik lees liever gewoon mee en af en toe post ik een ideetje of mening of zo iets hier.(Dat jullie gewoon mogen negeren, hoor.  :razz:)

Misschien maak ik ook een personage aan later. :smile:
 
Back
Top Bottom