Skandinavisk/Skandinaviske Politik/Politikk

Users who are viewing this thread

Reinfeldt vill förbjuda organiserat tiggeri, hoppas han gör det innan han förlorar valet.
 
Untitled. said:
Hur definierar han organiserat tiggeri?
Ligor som går ihop och tigger pengar, du måste väl hört om dom?
Oftast är dom inte ens riktiga tiggare.
 
Jojo, nog känner alla till dessa, men jag kan tänka mig att det blir svårt att definiera "organiserat tiggeri" i lag. Hur bevisar man att en tiggare är medlem i en liga? Inte är jag heller särskilt förtjust i zigenare som hoppar på folk eller dylikt. Å andra sidan kan man inte kasta ut dem p.g.a. Schengen-avtalet. Om man gör som vi och ger dem 700€ i "bensinpengar" kommer de bara tillbaka något år senare. Invandring är ju annaras heller inte något som anses acceptabelt att skärpa till.

Vad har det föreslagits för straff för organiserat tiggeri anyway?
 
Om vi kör medeltidsregler blir det ju att hugga av handen  :lol:
Dom flesta är Romer så jag säger skicka hem dom. Dom utnyttjar Schengen-avtalet.
 
Wismar said:
Vad har zigenare och Peter Pan tillsammans?

Landet ingenstans
  :lol:

On-Topic : Var och pratade med ordförande för Socialdemokraterna i min stad idag. Han ville ha en mer restriktiv invandringspolitik och det höll andra Socialdemokrater med också. Inte konstigt att vissa gamla S-medlemmar gick över till Vänstern.  :lol:
 
Lol.

Vad är inte fel med SvP?

Nej tack till en grupp "Nazi wannabes", jag har sett tillräckligt med värdelösa parti i politik. Att rösta in ett helt pack rasistiska idioter kommer om något göra allt annu värre.  :lol:
 
Wismar said:
Hur skulle samhället se ut om ni fick bestämma? Rent ideologiskt. Ert drömsamhälle.
Tycker den Socialdemokratiska regeringen funkat bra genom tiderna. Vi har ju fått beröm på hur vårat samhälle har varit (Jag säger varit eftersom Moderaterna och Mona Sahlin har förstört det)
 
Välfärd har inget att göra med etnicitet. Det har att göra med att staten klarar av att producera mera än den kan göra sig av med. Invandrarströmmar kan påverka detta negativt, men de kan även påverka detaa på ett positivt sätt. T.ex. kan invandrare fungera som billig arbetskraft som inte ständigt strejkar vilket är en förutsättning för välfärd.


Slopa politiska partier. Låt yrkeskårer styra. T.ex. skall ingenjörer styra över energipolitik, medan ekonomer sysslar med penningpolitiken och allt gås igenom av jurister. Sedan kommer representanter som är valda inom respektive yrkeskår att göra kompromisser etc med varandra. Det leder antagligen till laissez faire och fri marknad. Kan kanske även motverka monopolbildning o dyl.

I framtiden kunde man även utgå ifrån att industrin tas över av mekaniserad arbetskraft. Då stryper man till invandringen vilket möjliggör en medborgarlön till de som inte har ett arbete. De utan arbete utbildas till filosofer, vetenskapsmän och artister som kan öka takten på innovationer. De med arbete får en högre medborgarlön som fungerar som morot för att någon skall vilja arbeta över huvud taget.

Det är förstås bara en utopi som utgår ifrån att vi klarar av att upprätthålla en positiv tillväxt tills den inhemska industrin tas över av mekaniserad arbetskraft etc etc. Det är även en modell som utgår ifrån en framtid som är baserad på ett konsumentsamhälle, vilket jag egentligen inte gillar så mycket. Förutsättningar för ett sådant samhälle kommer aldrig att nås, men man kan ju drömma.
 
Wismar said:
Tycket också att Per Albin Hansson-Tage Erlander epoken är drömmen då landet vart rätt och homogent men dagens sossar vill inte tillbaka dit.
En stark välfärd förutsätter en homogen befolkning.

"Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden."


-Tage Erlander
Stefan Löfven verkar ju så obsatt av Olof Palme om du inte märkt det. Han har pratat ganska mycket om folkhemmet och dess ideér.

Socialdemokraterna verkar ha öppnat ögonen?
mayrgw.png
pooz.png

Källa : (Aftonbladet, usch) http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article18910477.ab
 
Wismar said:
Om det är någon som pratar om folkhemmet så är det Åkesson. Känns lite som du håller med SD:s åsikter men hittar på anledningar för att kunna hålla på S  och på detta sätt inte betraktas som 'extrem' eller 'rasist'.
Det enda jag håller med SD om är invandring (inte i lika stor skala) och att bevara monarkin (Löfven håller också med om det)
sen är ju jag studerande så jag anser att S passar mig bäst, sen prioriterar jag skola framför reducerad invandring. Det gör inte min syster (Även hon är studerande) men hon prioriterar reducerad invandring före skola. Hon röstar på SD.
 
Wismar said:
Gestricius said:
Wismar said:
Om det är någon som pratar om folkhemmet så är det Åkesson. Känns lite som du håller med SD:s åsikter men hittar på anledningar för att kunna hålla på S  och på detta sätt inte betraktas som 'extrem' eller 'rasist'.
Det enda jag håller med SD om är invandring (inte i lika stor skala) och att bevara monarkin (Löfven håller också med om det)
sen är ju jag studerande så jag anser att S passar mig bäst, sen prioriterar jag skola framför reducerad invandring. Det gör inte min syster (Även hon är studerande) men hon prioriterar reducerad invandring före skola. Hon röstar på SD.
Sverige och svenskarnas överlevnad är nog ett större problem än din och min utbildning.
Om vi går enligt den logiken så är finländarna ett större hot än araberna.  :lol:
1 500 000 är finska eller finsk-relaterade.
400-500 000 är från Mellanöstern.
 
Å andra sidan är de med finsk bakgrund genetiskt närmare relaterade, de har rätt så likadan kultur, gemensam historia, och så ser de ju ut som svenskar. :razz:
 
Tycker ni det är fel att säga renrasig? Vi gör ju det med djur. Sen om man ser det som jag gör : Häll upp ett halvt glas mjölk, häll nu upp resten av glaset med vatten. Kallar du rent? Nej.
Om du fyller två glas, ett med mjölk och ett med vatten, då är ju båda "rena"
 
Ras gällande djur har, åtminstone i biologin, en lite annan betydelse. Skillnaden mellan en svart afrikan och en vit europé är inte samma som skillnaden mellan en pudel och en schäfer. Nog tycker jag man kunde säga renrasig/renblodig, men i dagens samhälle är konnotationerna antagligen för starka. Man får väl inte kalla folk för mestiser heller numera? Eller kanske mina bekanta bara blandar ordet mestis med mulatt...

Hursomhelst borde man vara försiktig med ordvalet om man vill besparas att bli förlöjligad av någon fånig socialliberal extremfeminist. Å andra sidan kan det ju vara kul att provocera. :razz:
 
Wismar said:
http://www.friatider.se/det-finns-visst-m-nniskoraser
Ska du ha en länk till Expo eller?  :lol:
Visst tror jag på raser, att vissa har olika utseenden.
Håller dock inte med om att vissa raser har mer rätt än andra men jag tror på att vissa kulturer är bättre än andra. (Europeiska kulturer är mycket bättre än den utom-Europeiska)
                                                                     
Den Svenska regeringen stämmer EU-kommissionen pga att dom använder växthormoner som påverkar fertiliteten hos män.
Bra initiativ av Sverige, jag föredrar att gå ur EU eller driva ett väldigt restriktiv medlemskap där EU inte får bestämma över oss.
 
Gestricius said:
Tycker ni det är fel att säga renrasig? Vi gör ju det med djur. Sen om man ser det som jag gör : Häll upp ett halvt glas mjölk, häll nu upp resten av glaset med vatten. Kallar du rent? Nej.
Om du fyller två glas, ett med mjölk och ett med vatten, då är ju båda "rena"
Och om man häller i kakao i mjölken så blir det oboy. Vart vill du komma med det argumentet?
Ordet är det inget fel på, men att säga att renrasig är bättre än halvras är i min mening det.
Vi gör det med djur ja, morsan höll på med det med våra två renrasiga ragdoll katter. Är ju görlöjligt, allt för att hitta den perfekta individen.
Låter i mina öron som det folk snackade om på 30-40 talen.
Relevant video.
 
Wismar said:
http://www.friatider.se/det-finns-visst-m-nniskoraser
Ja, männsikoraser existerar och vi är alla olika (trots vad vissa socialliberala extremfeminister kan påstå), men skillnaden mellan en afrikan och en europé är fortfarande heller, i en biologisk mening samma sak som skillnaden mellan en pudel och en schäfer. Det förstår du sedan när du kommer in på universitetet. :smile:

Sedan kan man påstå att eugenik är någonting rasistiskt, vilket inte heller stämmer till fullo. Eller kanske naturen, och därmed även vetenskapen är rasistisk. Oberoende, fast eugenik idag anses som en pseudovetenskap finns det klara poänger som nuförtiden kommer upp i samband med forskning gällande genetik.
 
Back
Top Bottom