BeNe Nation's Cup 2015! Silver! Goed gedaan boys, ALLEJOPPAAAA!!

Users who are viewing this thread

Status
Not open for further replies.
Megamen said:
Ciiges said:
Is het niet handig als we vooraf zo'n map maken met de positions en de namen van de spelers op de plekken waar zij heen moeten, en ingame de commands geven wanneer Enzo?


Van wat ik een keer heb gehoord gebruikte IG daar een of ander programma voor? Ben de naam ervan kwijt maar die zal iemand hier vast wel weten :smile:. Is misschien een idee als de strats enzo bekend zijn
jah die hebben we ooit ook gebruikt..ben de naam ervan ook kwijt
 
Er waren nog veel slechte en stome fouten tijdens de match vanavond. Mensen die arrows voor het vechten nemen, andere die voor de vlag doden, etc. We hebben een heel goeie team dit jaar die ver kan gaan. Als we dit jaar willen winnen of een goed plaats halen, mogen we die fouten niet meer maken.

Sorry voor mijn slechte nederlands. Ik doe mijn best!
 
Keller said:
Er waren nog veel slechte en stome fouten tijdens de match vanavond. Mensen die arrows voor het vechten nemen, andere die voor de vlag doden, etc. We hebben een heel goeie team dit jaar die ver kan gaan. Als we dit jaar willen winnen of een goed plaats halen, mogen we die fouten niet meer maken.

Sorry voor mijn slechte nederlands. Ik doe mijn best!
Het is je bij deze vergeven, mijn zoon.
 
Aangezien we vanavond niets hebben, leek het me leuk wat Warband te streamen terwijl we samen op TS zitten.
Je kent het wel, beetje aan die PR werken. #BeNe2015


Het gaat ook gewoon lachen zijn, zou iemand daar zin in hebben?
 
kb3upy.jpg
voor als we een banner pack gaan maken, kan dit?
 
Dit zijn onze tactics voor San ' Di ' Boush.
o6w7kp.jpg

Lower (Second) Spawn

First Round Strategy
110yc8m.jpg
Eerste ronden nemen we een 5-2-1 setup (5 inf, 2 archers, 1 cav).
Met deze setup pushen we de alleys, we zijn opzoek naar easy kills en een gevecht.
De drops die op de foto staan zijn voor nords, omdat de drops voor Nords het moeilijkst zijn, uiteraard ga ik nog wel over drops gaan in de prematch.

Belangrijk voor deze strat is dat we snel kills kunnen maken, we pushen als 1 groep alleys binnen, waarbij 1 van de archers op stairs gaat. We doen dit omdat als de vijand ook alleys komt, we al een setup hebben voor op de flag spawn zelf te vechten.

Als de vijand direct naar Graveyard gaat, en we dus geen gevecht kunnen krijgen, vallen we terug op de Alley-Strats van Spawn 2. Daarover meer verder in dit topic.

Dit  is iets wat we iedere first round kunnen doen, om onze vijand te overrompelen en hopelijk een makkelijke eerste ronde te kunnen winnen.

Second to Fourth Round Strategy
11smkpt.jpg
Dit kan ook vanaf de eerste ronde, die 1st Round push hangt af van de match zelf.
Deze setup is zeer standaard. 3-3-2.
1 archer Stairs, 1 inf Graveyard.
1 archer/inf op Small Archway.
1 archer/inf onze spawn.
1 cav Alleys, 1 cav Graveyard.
Eventuele aanpassing is +1 inf en -1 cav.

Deze setup is heel erg passief, valt niet zo heel veel over te vertellen.
Als de flag spawnt in Graveyard, houden wij die gewoon, als ze een split doen, punishen wij de split. Er zijn wel een aantal andere mogelijkheden.

Wat als de vijand gewoon onmiddellijk Graveyard pushed?
30bcoko.jpg
De inf blijft staan bij die zwarte lijn. 1 archer Stairs, 1'tje Tree, 1'tje Archway.
Ik heb de crossfire gehighlight, het is extreem belangrijk dat de inf die lijn vasthoudt. Dan zijn onze archers het beste. Als zij hard doorpushen voorbij de lijn, komt 1 cav via Archway, en 1 cav via Small Archway. Dan doen we een crush.

Wat als de flag spawnt in Central?
1zck6t0.jpg
De archer op stairs blijft staan, het inf/archer pair van Small Archway pushed naar Barrels en daarna naar Siegeworks, indien mogelijk.
De main group bij onze spawn gaat naar Ninja via Marketplace (Central). De bedoeling is dat we proberen hun posities te vernietigen, zonder dat we echt in een groot gevecht zitten. De cav speelt dus een enorm belangrijke rol om quick kills te krijgen, namelijk bumps.
Ik ben persoonlijk niet zeker over deze strat. Dus dat zien we nog wel.

Wat als de flag spawnt in Alleys?
2zrjdbs.jpg
Bij de Alley flag doen wij een split. Een inf/archer pair via Barrels naar Siegeworks. De main group door onze spaw naar Ninja, en dan op flag. Iedere groep krijgt 1 cav als support.
Bij splits zoals deze is timing weer cruciaal. Als het pair gepushed wordt, moeten ze gewoon terugvallen, dat is teken voor de main group om hard te pushen. Omgkeerd ook, wordt de main group gepushed, vallen zij terug en pushed het pair langs achter.
Als alles goed gaat, komen we gelijktijdig aan op de flag, met een cav langs allebei de kanten. Dan draait het om snelheid. Die eerste shock van een split is het ergste, daar moeten we gebruik van maken. Archers focus hun archers, cav bump, inf kill. Bam.


Upper (First) Spawn

Standaard posities
30kxd3l.jpg
Dit zijn onze standaard posities voor de Upper Spawn.
We doen het rustig aan, belangrijk hier is niet vroeg geraakt worden. Wij geven hen de Graveyard, maar we hebben best wel mooie controle over de andere twee flags.

Wat doen we als de flag spawnt in Central?
2uibpxj.jpg
We vertrekken vanuit standaard posities. Het inf archer pair op Siegeworks speelt chill. De inf gaat zachtjes naar de flag, met support van de cav in onze spawn. De archer blijft op siegeworks, maar pas op voor hun cav!

De archer op Ninjaladder gaat de ladder omhoog, en blijft daar staan, samen met de archer op Siegeworks hebben we zo al een degelijke crossfire.

Nu komt het moeilijkere stuk. Deze pijltjes staan aangeduid met 2. Als zij hun spawn pushen, valt de main groep terug over Ninja, en neemt de flag in, hierbij moet de archer op Ninja terugvallen naar Pillars, en de cav die achter de main group staat gaat via Alleys naar Siegeworks om daarvanuit te supporten op flag.

Als zij hun spawn niet pushen, pushen wij hun spawn. Deze pijltjes staan aangeduid met 1. De inf/archer op siegeworks en de cav in spawn doen nog steeds hetzelfde. De archer op Ninja gaat nog steeds Ninja over.
Het verschil zit in de main group die nu hun spawn pushed, met support van de cav die in alleys zit. Dit is een "zachte" push. We pushen niet om te doden, meer om hen te ontwrichten. Hierbij gaan we ook heel kitey spelen. De main group bestaat uit 3 mensen, daar kan je geen al te grote pushes mee doen, voorzichtig spelen dus!

Wat doen we als de flag spawnt in Graveyard?
We gaan er hier vanuit dat we nog in basic positions zitten, zelfs al is dit niet het geval, blijft het idee hetzelfde.
2r47xvo.jpg

Heel de main group, inclusief archer op Ninja pushed hun spawn, met support van de cav in alleys. De inf/archer op Siegeworks lopen naar de ladder. De cav van onze spawn komt via die kleine archway naar Graveyard.

Opzich niet moeilijk, maar de timing is waarbij de strat staat of valt.
Alledrie de pushes moeten gelijktijdig binnengaan, zodat we maximale druk zetten. De cav die via onze spawn komt, moet als een scumbag spelen. Backstabs, couches, of gewoon lastig doen. De cav die komt via hun spawn, dus met de main group, die moet bumpen.
Het squad dat over de ladder komt moet hard pushen, eenmaal wij de stairs hebben springt die infantry op stairs uiteraard ook het gevecht in.
We hebben twee archers die meegaan met de main group, 1 daarvan zal in melee moeten helpen. De andere archer focust op cav en archers.

Het is mogelijk dat zij beslissen te pushen uit Graveyard, naar hun spawn of ladder. Als ze dit doen, trekken we gewoon terug, onze cav komt in voor bumps en couches. Van daar zal ik 'on the fly' callen. Opletten dus!

Wat doen we als de flag spawnt in Alleys?
2zs1rfm.jpg
Deze strat is niet zo moeilijk, alleen het houden van de flag kan lastig zijn.

De infantry van Siegeworks gaat onmiddellijk naar flag. De archer van Siegeworks, waar de 1 bij staat, heeft vrij spel. Zoek zelf de best mogelijke positie, maar blijf rond Siegeworks, zodat we weten wanneer ze een split doen.

De main group trekt gewoon terug naar flag, de twee inf op flag. 1 archer platform, 1 archer stairs.
De cav in alleys gaat naar onze spawn. De cav in onze spawn doet een "zachte" rotatie naar hun spawn, dit is essentieel voor een mooie crush op de flag zelf.

Bon, wij hebben flag, zij vallen ons aan.
Situatie 1: Ze doen een split.
Als zij een split doen, pushen wij 1 van de 2 splits, liefst de zwakste, dat wil zeggen dat we die split samen punishen. Niemand blijf top flag, cav support ook direct. Als wij een split punishen moeten we snel kills krijgen, max. 5 seconden eens het gevecht is begonnen.
Hierna vallen we, hopelijk met een advantage, flag weer aan.

Situatie 2: Ze pushen hun spawn en dan naar alleys.
In deze situatie is het belangrijk dat de inf een mooie wall vormt op de flag, en archers echt afblockt. De archers kunnen rustig schieten.
Nu komt het moeilijke stuk. De crush. Als zij allemaal in alley zitten, en onze cav van spawn zit nu in hun spawn, dan pusht onze infantry hen, de cav die nu in hun spawn zit, komt langs achter. Tegelijkertijd komt de cav die nog in onze spawn zit er ook in. Als dit gevecht gebeurt bij Ninja ladder, neemt 1 archer de flag, en de andere archer volgt de infantry in de crush.

Wat doen we als zij ons pushen in Alley?
64ld3p.jpg
Dit is een lastige situatie. De main group zit op Ninja en zij pushen vanuit hun spawn.
De main group moet in leven blijven. Het inf/archer pair op Siegeworks komt naar boven  Ninja, waar de archer kan schieten, en de inf mee in de melee springt. De cav in alleys support en bumpt maar mogelijk, maar mag niet doodgaan.
De cav in onze spawn komt naar hun spawn en pusht langs achter. Hij is cruciaal, als hij het teken geeft, pusht heel het team vanuit Ninja, en doen we een crush op hun spawn.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom