World of Tanks

Users who are viewing this thread

Gewoon het feit dat het hiërarchische persistente progressie heeft vind ik al meer dan genoeg reden om het niet te spelen.
 
Wat bedoel je daarmee? Dat je dood gaat als je tegen een betere tank vecht? Mwah, vind ik niet zo erg. Moet je maar slimmer spelen en niet met je tractor tegen een mauser willen vechten.
 
ben bijna halverwege de grind tot de T32 American heavy tank. Bij de nieuwe update (7.1) eind december (eerst nog 7.0 ongeveer nu) gaat hij weg en iedereen die er een heeft krijgt een unieke premium-versie van hem, en de vervanger de tech tree. Dan krijg je gwoon een tank! Het voordeel van dat hij een premium tank is dat hij meer geld verdient en een tier omlaag gaat, en je dus zwakkere tegenstanders krijgt.

heb nog zo'n 7.5k xp nodig voor T29, en daarop nog 100k+ ongeveer 12k andere upgrades voor hem fatsoenlijk te maken
 
iCock said:
Wat bedoel je daarmee? Dat je dood gaat als je tegen een betere tank vecht? Mwah, vind ik niet zo erg. Moet je maar slimmer spelen en niet met je tractor tegen een mauser willen vechten.
Ik bedoel dat ik het hele concept van persistente hiërarchische progressie vind getuigen van slecht ontwerp. Het is een veel te vaak gebruikte mechanic die vrijwel nooit de gameplay ten goede komt, maar eerder mensen probeert een doel te geven door in te spelen op hun hamsterinstincten. Wel, ik heb het niet nodig dat een multiplayerspel mij een langetermijndoel aanreikt, en ik haal vrijwel geen plezier uit progressie. Ik heb al een doel als ik aan het spelen ben, en dat is mij amuseren en, als ik het spel zeer leuk vind, ZELF beter worden in het spel. ZELF. Niet mijn character beter maken. Dat is genoeg beloning. Als de gameplay zelf goed is, is alles wat daarrond komt van XP hamsteren niet meer dan een nodeloze afleiding die vaak het spel enkel slechter maakt. En dan het feit dat de vooruitgang in dat spel volledig hiërarchisch is, dat is gewoon slecht gamedesign, imo. Het is niet logisch om in een puur PvP spel de meer geoefende en dus gemiddeld vaardigere mensen nog kunstmatige bonussen te geven. Nog irritanter (en wat eigenlijk in 99% van die spellen ook gebeurt) is het als er geen echte vaardigheid vereist is om te levelen maar enkel een tijdsinvestering. Kijk naar cRPG, waar ge regelmatig complete klungels met een high-level character tegenkomt in plate armor en een enorm duur wapen. Dan kunt ge ze 10 keer meppen met uw level 6 character met een houten stok zonder dat ge zelf één keer wordt geraakt, maar na een tijd maakt ge sowieso een fout en die ene keer dat ge geraakt wordt is genoeg om u te doden.
 
Oke. Dan snap ik het. Er is echter wel skill nodig in dit spel hoor, vergis je daar niet in.
 
en daarbij, als je zo'n hoge tier tank hebt is hij slecht in stock-conditie, en dan krijg je simplelere matcmaker, waardoor je tegen lagere tier vijanden moet, die weining moeite met je hebben omdat je stock bent. Naarmate je beter wordt wordt het steeds zeldzamer dat je de hoogste tier bent om uit te balanceren dat je tank beter wordt.

Al bij al is het redelijk balance, maar soms is het wel vervelend.
 
Uhtred Dunkerch said:
Enige spel da skill nodig heeft is CS.
EU3 heeft méér 'skill' nodig dan de meeste spellen, hoor. Denk ik toch. Dat spel is makkelijk om te leren, maar moeilijk om het fatsoenlijk te kunnen.  :razz:
 
Maar daar is er ook geluk als factor. Dus het is niet skill-only.

In CS moet je echt bullet spray patterns gaan leren, headshots only blablabla hangt allemaal af van jezelf.
 
Dat geluk moet je nog wel gebruik van maken, en dat ongeluk moet je dan maar omsmeden tot iets voordeligers.
 
Uhtred Dunkerch said:
Maar daar is er ook geluk als factor. Dus het is niet skill-only.

In CS moet je echt bullet spray patterns gaan leren, headshots only blablabla hangt allemaal af van jezelf.
Dus da iemand net besluit om zich om te draaien is geen geluk?
 
iCock said:
Uhtred Dunkerch said:
Maar daar is er ook geluk als factor. Dus het is niet skill-only.

In CS moet je echt bullet spray patterns gaan leren, headshots only blablabla hangt allemaal af van jezelf.
Dus da iemand net besluit om zich om te draaien is geen geluk?
Je zegt net dat iemand dat zelf heeft besloten  :razz: Het is geen PC-controlled AI of een luck generator.
 
Nee ik wist zelf ook al dat het geen argument was ma ik wou kijken of je erop in zou gaan. Ma ik kan zo wel een paar andere games zeggen waar skill voor nodig is; Gunz ofzo.
 
Wat is Gunz?
CS is misschien één der meest puur skill-based shooters, is nog altijd n°1 competitieve FPS op ESL (Starcraft voor RTS)
 
Lol CS met de random bullet generator haha.

Zo vaak schiet ik niet eens raak maar valt die kerel wel dood, waarom?
Oh wacht, alles is toch random. Die crosshair boeit niet.
 
Uhtred Dunkerch said:
Wat is Gunz?
CS is misschien één der meest puur skill-based shooters, is nog altijd n°1 competitieve FPS op ESL (Starcraft voor RTS)
Zo`n gratis spel met zwaarden en guns. Beetje raar maar het valt best mee als je erin komt. Er zijn zoveel verschillende stylen; butterfly enzo.
 
Back
Top Bottom