Westeros poll

Hoe zouden zeeroutes moeten ingevoerd worden.

  • Houden zoals het nu is, met de oorspronkelijk bedoelde balans.

    Votes: 2 50.0%
  • Schepen moeten ongelimiteerd ver kunnen varen, ookal maakt dit de bouw van wegen nuttelozer.

    Votes: 1 25.0%
  • Schepen moeten ongelimiteerd ver kunnen varen, maar dan moet de kostprijs van havens verhoogd worden

    Votes: 0 0.0%
  • Havens moeten opgewaardeerd worden om hun schepen verder te laten varen. Basisbereik is dan 2 tegels

    Votes: 1 25.0%

  • Total voters
    4

Users who are viewing this thread

Hietala

Grandmaster Knight
Omdat er discussie is over zeeroutes.

Als er andere meningen zijn, gelieve die dan te zeggen.
 
2de, ondanks dat ik toch ook voor wegen ben. :razz:
Desnoods wil ik ook genoegen nemen met optie 3, maar dan moet ik wssl nog een wk prijs betalen omdat ik een haven met 40 wk heb gebouwd?
 
2e. En hoe maakt het wegen nutteloos? De weg van Acros naar fordon heeft maar 20WK gekost. Als ik nu ook een zee route wil openen naar Ger zal dat ons in totaal

45wk haven ik
45wk haven Ger
10wk tradevloot ik
10wk tradevloot Geri

= 110WK totaal.

De weg van Fordon naar Wolf heeft ook maar 60Wk totaal gekost. Wolf heeft zelf gezegd dat hij gewoon wil dat wij zijn havens gebruiken om Jome te bereiken, zodat hij van ons nog meer tol kan vragen.
 
Wolfs voorstel? Nee. Niet redelijk. Ik weet dat hij heel goed in zijn recht staat om het te doen, maar het is niet dat hij van zijn handel en tol afhankelijk is. Jij daar in tegen wel. Wolf is de groots groeide en heeft het meeste land tot zijn beschikking in ****s naam. Hoe durft hij ons nog eens om tol te vragen, de eikel. Ik snap niet hoe je Wolf hierin kan steunen.
 
Havens hebben hier geen praktisch nut op deze kaart. Sinds zeeroutes altijd duurder zijn dan die over land en je hebt al een haven nodig die schandalig veel WK kost. En over land is nog korter dan over zee.
 
Rams said:
Wolfs voorstel? Nee. Niet redelijk. Ik weet dat hij heel goed in zijn recht staat om het te doen, maar het is niet dat hij van zijn handel en tol afhankelijk is. Jij daar in tegen wel. Wolf is de groots groeide en heeft het meeste land tot zijn beschikking in ****s naam. Hoe durft hij ons nog eens om tol te vragen, de eikel. Ik snap niet hoe je Wolf hierin kan steunen.
Als je door zijn land gaat maak je toch gebruik van zijn land.
 
En als ik zijn weg gebruik, maakt hij verliezen? Moet hij ergens mee rekening houden? Heeft dat enig effect?  Ik denk niet dat je je rol hierin snapt. Ik heb echt geprobeerd om je te helpen, maar als je alsmaar door als een debiel kritiek wil geven op Ger en mij dan mag je oprotten. Dit heeft niet zoveel te maken met je mening over Ger en mij als Wolfs onterechte eisen. Weetje, laat maar zitten. Ik heb ECHT geen zin in jou en jouw stommiteit. Van mijn part mag je worden binnengevallen.
 
Nee, het verschil ligt meer in dat Ger de hele tijd zit te spelen alsof hij 100 man soldaten kan oproepen door op jou en Jezze te beroepen. Ik zelf zou het ook niet fijn vinden als jullie zomaar ongecontroleerd door mijn gebieden handelen omdat misschien jullie wel ijzer etc vervoeren naar mijn vijanden. En weet je wat, je hebt nooit uberhaupt gevraagd of je wou traden dus ik snap niet waarom je zo boos doet.
 
Rams said:
Wolf had zijn tol nog voor dat ik de kans kreeg je met handel te benaderen aangekondigd.

Het zuiden is vijand van Wolf? Blijkbaar wet je hier meer van af dan ik. Zelfs al zouden we ijzer, wapens, legers, deathstars uitwisselen, wat the **** maakt het uit? We moeten dan nog steeds 5WK per beurt betalen zonder dat hij ons kan controleren wat wij handelen. Dus waarom niet gewoon gratis? Wolf zegt dat hij geen oorlog wil, maar dan mag hij zonder consequenties wel spanning zaaien en onterechte tollen eisen? Pft, lekker makkelijk. Dacht het dus niet. Zo werkt dat niet.
 
`t is zijn keuze, als je er zo boos om bent dan forceer je hem toch. :S
 
Het is inderdaad zijn keuze en hij staat heel goed in zijn recht om het te doen, maar voor de 3e keer; Hij heeft het niet nodig. En als hij iet wat goede relaties wil opbouwen met Gerontis, mij en jou dan laat hij ons dat gratis toe.

En hoe moet ik het hem nu forceren? Wat, binnenvallen en dan de dingen een quadriljoen keer erger maken dan ze als zijn? En dat allemaal om een tol? Wat een stom idee, Mark.
 
iCock said:
Wat sta je er dan om te zeuren als hij het toch niet veranderd.
Volgens mij ga ik toch Wolf langzamerhand steunen, want jij bent waarlijk een echte dreiging. :\
Een echte dreiging voor het gezonde verstand.

Rams is niet tegen of voor jouw, maar vind Wolf zijn stellingen onterecht. En Wolf wilt jouw klein houden en ervoor zorgen dat hij goed profiteert van de weg die hij naar jouw heeft gebouwd.

Dus eigenlijk zou Rams een tol moeten eisen, goden verhoeden het, als Wolf met mij handel zou willen drijven.
En forceren dat het helpt nog minder.
Trouwens, ik heb vaak gezegd dat ik voor mezelf spreek als Rams of Jezze er niet zijn of als ik hun mening niet weet.
Dus hoe kom je erbij dat ik doe alsof ik 100 man kan oproepen? :S

Hierbij zal ik me dus neerleggen en vind ik het al redelijk als de limiet gewoon naar 4/5 gaat.
Dan zou ik alsnog met Jezze ter zee kunnen handelen.
 
Luister

- Rams vind het onredelijk
- Zeurt dan een hoop
- Wolf veranderd het toch niet
- Rams wilt hem niet forceren
- Welk nut het heeft weet godverdomme niemand
 
iCock said:
Wat sta je er dan om te zeuren als hij het toch niet veranderd.
Oooohohohohoh. Dat was de laaste druppel.

Ten ****ing eerste, jij zaagsel voor hersens. Jij hebt mij er als eerst over aangesproken. Zie je de derde post hier in de thread? Zie je ook van wie die is en wat er in staat? Ja? Heel goed, brave jongen. TEN ****ING TWEEDE. Ik zit niet te zeuren, ik zit hier mijn tijd te verspillen om jou een beetje wijzer te maken. Eerlijk gezegd voelt het alsof ik een beter gesprek had kunnen voeren met een goudvis. Ten derde; het heet ****ing diplomatie, dat jij nou een ****ing debiel bent die je onmogelijk kan overtuigen en waar niet mee valt te praten, betekent niet dat Wolf ook zo werkt.
 
Zucht. Ga vooral je gang, blijf tegen hem aanpraten. Maar kom dan niet naar mij toe dat het niet werkt.
 
Zo hopeloos ben ik ook niet. Ik zou beter raad kunnen vragen aan mijn stoelpoot. Wanneer was de laatste keer dat ik ''naar je toe kwam''? :???:
 
@Icock

Je beseft toch wel dat je toch echt onredelijk aan het doen bent? Anders moet ik nu tegen Rams schelden dat hij een onredelijke persoon, om het zeeeer netjes te beschrijven, de huid vol aan het schelden is.

En voor de zoveelste reden, Rams vind het onredelijk wat Wolf wilt en het is niet speciaal gericht op jouw.
Goden lief, ik denk dat het dadelijk een poll word om te proberen of we middelen kunnen vinden zodat Rams Icock niet virtueel de nek gaat proberen om te draaien! :lol:
 
Rams, niet schelden aub, zelfs als iedereen hier mij irriteert ga ik ook niet tege ger of iCock beginnen schelden. Gentlemen's game.

Als we de regel gaan veranderen dan vind ik 4 de enige optie. Optie 2 is, zoals ik altijd el zei, veel te OP. En had ik in mijn eigen game al vaak gezegd dak da in een volgende civ zou veranderen.

heb daarom voor Optie 4 gekozen, maar mijn stem gaat naar optie 1 indien deze de vote kan veranderen.
 
Back
Top Bottom