SP Medieval [WB] 1429 La Guerre de Cent Ans - La Relance (Hundred Years War Submod)

Users who are viewing this thread

Status
Not open for further replies.
I think Seek N Destroy is really close to finishing the troops. From his last commit:

Code:
- Updated stats of the last few missing items.

Once he gives me the go ahead, I will do a playthrough myself to check for bugs (mostly bugs that I probably caused...), and then we will internally decide on when it is 'good to go' :smile:
 
I'm confused because the original creator, FantasyWarrior, seems to have gone crazy and has deleted the original mod from the Nexus because the English link to the mod doesn't work. He is cursing at ModDB and telling them to delete the 2015 Steel Edition which was uploaded by echuu. He is also making crazy insinuations, saying that he is superior to other modders, cursing at the TaleWorlds Forum for not making him the best in a contest. He also called Americans stupid, and he said the entire English language is annoying, being racist while claiming that he is the victim of racism.

So... Would someone tell me the best way to play this mod in English? Should I download the Mod DB version from 2015, should I download the things from page 4 and 6, or should I wait for Khamukkamu to put a download link on the main page? Does this version contain new content made after 2015? Will you continue to work on this version now that FantasyWarrior has deleted all of his stuff?

I'm so confused please send help.
 
Download from pages 4 and 6 for now, a new version is coming soon, but the current version (on pages 4 & 6) is the best version of the 1429 mod at the moment to play in English.
 
pizzaman_6 said:
Download from pages 4 and 6 for now, a new version is coming soon, but the current version (on pages 4 & 6) is the best version of the 1429 mod at the moment to play in English.

Thanks!  :smile:
 
Damn, I'm loving the features. Some texts are still in French but that's all right. My only problem is that battle maps are so damn laggy  :dead:.
 
Plasquar said:
GalangKaluluwa said:
My only problem is that battle maps are so damn laggy  :dead:.

That only happens for me with "Load textures on demand" enabled.

Hey, it worked! Thanks man! Anyway, this mod is beautiful. I love the fact that you can hire good units through side-quests. It would be nice to have PBOD though. Also, it would be nice if joining either the rebels or freelancers fails the questline of the other faction. This suggestion may be redundant if you were already planning on that. Still, thanks for this guys!
 
GalangKaluluwa said:
Plasquar said:
GalangKaluluwa said:
My only problem is that battle maps are so damn laggy  :dead:.

That only happens for me with "Load textures on demand" enabled.

Hey, it worked! Thanks man! Anyway, this mod is beautiful. I love the fact that you can hire good units through side-quests. It would be nice to have PBOD though. Also, it would be nice if joining either the rebels or freelancers fails the questline of the other faction. This suggestion may be redundant if you were already planning on that. Still, thanks for this guys!

This content is from fantasywarrior/1429 french mod, it's not "la relance"...........

I'm fantasywarrior the autor of 1429 HD and all versions.


ps : moi je voulai retirer ce mod partout car on m'as incroyablement déçu, blessé, insulté + insultes racistes en anglais odieuses alors bon la trad anglaise heu.....
Je suis pas très fan de devoir partager quand même alors que je voulai punir le mal qu'on m'as fait......je laisse faire pour SnD mais ca me fait vraiment chier......

oui c'est une belle revanche de ma part ça ! me faire voler mon mod et qu'il soit traduis dans la langue de ceux qui m'ont traité de sous merde et de mangeur de fromage.

moi je voulai supprimer 1429 qu'il n'ai jamais existé, que je ne l'ai jamais partagé, que je ne l'ai fait que pour moi (ce qui sera le cas pour bannerlord), d'ailleurs OUI ce mod je l'avais fait pour moi, et APRES j'ai eu la très mauvaise idée de le partager, voila  :neutral:
Une chose est SURE c'est que je risque pas de mettre mon extenssion bannerlord en ligne, arrrr putain  :dead:

faites ce sub-mod quand même.....mais ça me fait chier....

j’espère que mon geste va FORCER les utilisateurs a RESPECTER ou que vous soyez dans le monde, les moddeurs qui vont encore mettre des mods en ligne  :mad:  moi c'est fini :wink: ça fait déjà presque un an que je fait mes mods que pour moi et que je met rien en ligne, ça risque pas de changer !

Si moi je vous ai fait plaisir avec mon mod, beaucoup trop d'entre vous (la majorité) m'ont fait beaucoup de mal ! notamment ces fils de pute de jvc bannerlord la  :mad:

bien joué les gars, bravo  :lol:
 
Bon, je voie qu'on cherche encore a me détruire....
http://www.jeuxvideo.com/forums/42-29786-57709373-1-0-1-0-fantasy-warriors-appercue.htm

a cause du fait que ce mod existe encore  :facepalm:

DONC, désolé snd et autre mais je vais vous demander d'arretter ce sub-mod et de m'aider a faire oublier ce mod et les Histoires que ca as engendré pour moi  :neutral:

J'en ai plus qu'assez, pitié, arrettez avec ce mod, laissez le mourir.
 
Seek n Destroy.

Bon désolé, c'est fini ok ?  :neutral:

Vous pouvez faire un mod 1429 ce que vous voullez mais sans la moindre de mes ressources.


This mod is canceled.


J'aimerai qu'un membre me confirme que vous rennoncez a mes ressources, merci.

faute a ces ordures de mon lien, regardez un peut....regardez un peut comment on ose me traiter !!!!!! a cause de ma "celebrité" a cause de ce mod....que vous comprennez j'éspère que j'essai de suprimer définitivement maintenant, la stop !
oubliez moi et que ce mod n'ai quasiment jamais existé  :facepalm:

merci...
 
Why are you so offended by this mod Fantasy Warrior? Nobody is trying to take anything away from you. Everyone knows that you made this mod in the first place, and that this is only a submod.
 
No no it's not the problem, or maybe 20% of the problem, difficult to explain in english but


J'ai été victime de trop de manque de respect, on m'as incroyablement blaissé dans un forum en france, on m'as mis MINABLE  :facepalm: j'en ai été incroyablement détruis, et tout ca a cause de ce mod qui porte malheur !!! je veux juste qu'il disparaise, et je ne mettrai plus jamais mes autres mods en ligne  :dead: :cry:

Ce qui me fait incroyablemen souffrir :

-le manque de reconnaissance de mon niveau !dans les forums en france on me traite comme un minable !
-je me suis donné du mal et pour récompense j'ai eu que des plaintes ! et je n'ai pas oublié les insultes des anglophones, "go eat your cheese ****ing frenchy" on moddb  :mad:

Je regrette terriblement de ne pas avoir gardé ce mod que pour moi !!!!!! j'ai voulu faire plaisir et maintenant voila.....a cause de ce mod on me connais un peut, et beaucoup beaucoup de monde m'envoie sa négativité, j'en ai MARRE ! j'en veux a ce mod et la seule solution pour que j'aille mieux est qu'il n'ai jamais existé  :dead:


the problem is this forum
http://www.jeuxvideo.com/forums/0-29786-0-1-0-1-0-mount-blade-ii-bannerlord.htm
 
I know this isn't the place to discuss such matters. But anyway, how were you so disrespected that it brought you to such a mindset? People obviously loved your work, otherwise they wouldn't attempt to create a sub-mod for it.

Nvm, it seems you were already updating your post with an explanation.
 
gokiller said:
I know this isn't the place to discuss such matters. But anyway, how were you so disrespected that it brought you to such a mindset? People obviously loved your work, otherwise they wouldn't attempt to create a sub-mod for it.

Please ! trust me !

i try to translate....

-go eat your cheese stupid french on moddb
-this mod is not in english ????? what is this **** langage ???

wow..........it's hard for me  :sad: -> this nod is ilarious (jv.com french forum),
-fantasywarrior is a bad modder, and modding is easy.
-it's easy to realise a mod like 1429.

WORST , worst a lot of topics like "the fantasywarrior's mother / funny pic", fantasywarrior is stupid, fantasywarrior is dead / mutilated corpse pic, etc etc....a lot of evil things.



hmmm you do not believe me or something ?  :shock:


So for this reasons i regret my mod, a lot, and i want remove it definitively.


I want kill this mod, for ever.
sorry.

Now i realise every mods just for me  :???: :facepalm: :cry: :cry: :cry:


other mods, for exemple
https://www.nexusmods.com/divinityoriginalsin2/mods/290

"useless and stupid mod, like you"  :lol: sorry it's nervous hahaha

so i want to finish with modding, just for me.....
 
Seems to me that it would be better for you to stop making use of that forum if the people on it can't do anything else then screw around with you. You shouldn't let them get to you that easily. Every mod owner gets thrown **** to him at some point. You create something and share it on the internet. People tend to create opinions about that work and not all are always that positive. You'll have to be able to deal with that.

Honestly dude, you did an amazing job on your mod, don't let a couple of kids screw it up for you. These guys are putting a lot of effort in this sub-mod. It would be a real shame if they had to stop at this point after all the work they have done so far.
 
Supprimer le mod ne vas rien changer et perso je n'ose même pas accorder un soupçon d'attention aux trolls mais si c'est ce que tu veux. Le modding c'est mon espace détente et je vais pas me fâcher dessus même si ça m'agace de devoir jeter des dizaines d'heures de taf, dommage. (Removing this mod won't change the harassment I'm afraid and personally I don't even bother giving the least amount of attention to trolls but if that's what you wish. Modding is a hobby for me and I won't get upset over it even if it bothers me throwing away dozens of hours of work, unfortunate.

Les derniers ajouts que l'on bossait sur (Last features we were working on):
Camps Dynamiques (Dynamic camps)
Une seule scène pour le camp qui grandis au fur et à mesure que l'on recrute (Single scene for the camp that grows as we recruit more troops)
2zlJD.jpg
KRQB2.jpg
sqgEp.jpg
90_T1.jpg

Customisation d'armures (Armor customisation)
Hpeot.jpg
qLBwD.jpg
3-rSt.jpg

Multiples arbres de troupes et visualisation (Multiple troop trees and presentation)
kIvdH.jpg

 
It's too late.

Ok guys..................................you can continue tyour sub-mod, but i'm annoyed  :meh:
And modding is finished for me.

i'm broken....

bye
 
FantasyWarrior, tu n'as pas a l'être. On te le diras autant de fois que tu auras besoin de l'entendre, ici tout le monde te respecte et apprécie ton travail mais tu te fait du mal à fréquenter jv.com. J'espère sincèrement que ignoreras ce site en question et continue ton modding tranquille. 
 
C'est pas facile.....y'as pas que jv.com, pour beaucoup de mes mods, (même pas nuls en plus) je reçois trop de haine, ça va pas du tout....j'ai des problèmes de santé, et ces abrutis de jv.com m'ont foutu une crise, j'arrivais plus a respirer tellement j'était énervé, je toussai, ils me provoquent, je m'énerve, font passer que c'est ma faute, je me fait bannir et pas les autres, on m’empêche de me défendre alors que je lis des "pourquoi fantasywarrior viens nous embeter alors qu'ici on parlent du jeu tranquille") non la c'est pas possible, j'y vais de temps en temps pour y lire un topic "pardon fantasywarrior pour les injustices qu'on t'as fait subir" et ben non c'es encore des agressions et des provocations....

Puis aussi, j'ai l'impression qu'on me pique des trucs et oui.

les quetes
la refonte graphique
les joutes
et autre

tout ca c'est mon travail, et j’aurai pu en être fier  :sad: et oui et j'ai peur que quelqu'un se l'accapare, comme j'ai pu lire, "bravo pour es quêtes les gars qui travaillent sur la relance"  :???:

Bon, bref, de toute facon je vais modder tout seul........je devrai m'en foutre de ce qui se passe ailleurs même si tout le monde s'est démerdé a me hair, je devrai m'en FOUTRE.

Pourquoi vous avez pas continué way to expiation ou un truc du genre...?

Pourquoi ce mod qui porte la poisse et dont j'arrive pas a me défaire. franchement je le hais ce putain de mod / extension la....si j'avais su.

Bon je peut même pas interdire mon mod....j'aimerai être plus ferme, mais bon.....au moins que ca soit mon dernier mod / problème, une fois bannerlord sorti on va pas m'en reparler quand même  :facepalm:
Et je me garderai bien de mettre mon extension bannerlord en ligne  :dead: hoooooooooooooooooo P-u-n-a-i-s-e !

j'ai compris la lecon !

Seek n Destroy said:
FantasyWarrior, tu n'as pas a l'être. On te le diras autant de fois que tu auras besoin de l'entendre, ici tout le monde te respecte et apprécie ton travail

Oui....sure, un qui me dit "ha oui je vais me battre pour toi ! je vais voir les modos jvc on va combattre cette injustice", puis on l'as plus revu, l'autre qui cache a peine que mes problèmes l'agacent, puis un peut tout le monde qui rejette la faute sur moi !

bonne chance  :wink:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom