Vits Battle!

Users who are viewing this thread

Norge vits:

Marve går till doktorn:
Jag har precis börjat spela golf och nu skulle jag vilja bli bli alergisk
Hurså?
Jo jag hört att man får snygga utslag då
 
Det var en gang en svenske som ble sendt på sykehus fot å ta en hjerne opperasjon. Han ble opperert av 2 kirurger, og etterhvert som de åpnet skallen til svensken fikk de se at inne i hodet til svensken var det helt tomt, bortsett fra en tråd som hang fra den ene siden av skallen til den andre. Kirurgene hadde aldri sett noe lignende før og undret seg over hva de skulle gjøre. Til slutt ble de enige om å klippe over tråden med en saks, for å se hva som skjer. Kirurgene klipte tråden i to, og vips... falt begge ørene til svensken av :smile:
 
Tänkte att jag kunde komplettera med två små historier om våra (dumma) grannar i väst!

#1
Det var en gång två norrmän som skulle ut fiska. De åkte därför till närmaste sjö och hyrde en liten båt.
De rodde ut till ett litet undangömt ställe på sjön, och det nappade som fan där!
När hyrestiden för båten började gå ut frågade den ena norrmannen den andra:
- Om vi ska hit imorgon igen, hur ska vi göra för att komma ihåg det här stället?
Den andra norrmannen svarade:
- Jag vet, vi ritar ett kryss mitt i båten!
- Men din dumma jävel, sade den första norrmannen. Det är ju inte säkert vi har samma båt imorgon!

Fotnot: I originalet är det egentligen två idioter som ska fiska, men eftersom gränsen mellan en idiot och en norrman
är så pass hårfin tyckte jag det kunde passa lika bra! ;>

#2
En svensk, en britt och en norrman var ute på vandring i djupaste skogen då de plötsligt kom till en stor fors korsad av en bro.
Just som de var på väg att gå över bron, hoppade ett troll fram och sade att ingen fick gå över.
- Finns det inget vi kan göra? sade britten.
- Jo det finns det, svarade trollet. Ni ska var och en gå ut i trollskogen och hitta två frukter vardera av samma sort
och sen komma tillbaka hit till mig.  De ska vara så stora ni möjligt kan hitta!

Så hände det och svensken, britten och normannen sprang åt var sitt håll för att hitta vad trollet hade bett dem om.
Efter en tid såg trollet hur svensken och britten kom springande tillbaka. Båda två hade en ganska besviken min eftersom
att svensken endast hade hittat två blåbär, och britten hade, på ett berg, hittat två smultron.
- Ok, sa trollet. Ta nu era frukter och kör upp dem i röven.
Svensken och britten tittade på varandra varpå de började asgarva för lite längre bort såg de norrmannen komma pustandes med två vattenmeloner.
 
Hva gjør svensken når det går hull i båten dems, og vanner renner inn?

De skjærer ut et nytt hull, så vannet renner ut igjen  :razz:
 
Två fåglar sitter och äter på en staty.
-jag vet inte vad du tycker men den här statyn smakar lite konstigt
 
Vet du hur du kan laga din telefon?
- nej
Du lägger den i en stor säck med ris. Vet du varför?
Nej
Under natten har den kinesiske rispojken kommit och lagat din telefon.

- pappa vad heter den där hunden där borta?
- det är en schnauzer
- hur stavas det?
- nej förresten det är en pudel.
 
TheGranath said:
Det var så halt utanför kyrkan att jag bad dem ta fram psaltaren för att ta bort kaanans land.
hahaha den har jag aldrig hört förut :grin:
 
Vad har en bil och en örn gemensamt?

Svar: örnnnnn örrrrrrnnnnnn
 
Othurin said:
Vad är det bästa med Fjollträsk?
Tåget hem till Göteborg!
Varför har Stockholm en tunnelbana och inte Göteborg?
Vi har inget att dölja.
 
En döende jaktlagmedlem ligger på sjukhus efter att ha blivit misstagen för en älg och skjutits. En kompis ringer läkaren och frågar: hur går det?
- dåligt, han är död. Han hade haft bättre chans att överleva om han inte hade blivit styckad.
 
Här får ni en go historia!

Glenn och Glenn hade varit i Stockholm i några dagar, när de skulle ta tåget hem till götet insåg dom att de inte hade några pengar till tågbiljetter. Då fick Glenn en lysande idé! Han sa att de skulle använda gamla biobiljetter som tågbiljetter och lådsas vara blinda. Då kunde inte biljettkontrollanten säga något.
Både Glenn och Glenn tyckte att de va en görbra idé så de klev på tåget.
Efter ett tag kom biljettkontrollanten fram till dom och sa "Biljett, tack!"
Glenn och Glenn sträckte fram sina biobiljetter utan att röra en min.
"Det här är inte tågbiljetter" sa kontrollanten
"Jo de é de! Vi e blinda så en kille på stationen sa att han skulle fixa biljetter åt oss."
"Men det här är gamla biobiljetter" sa kontrollanten.
"Oj, de visste inte vi. Den där killen måste ha lurat oss!" sa Glenn
"Jaja, låt gå för den här gången" sa kontrollanten bittert!
De Glenn och Glenn inte visste var att kontrollanten hade bett en snygg tjej gå in till deras kupé och visa brösten för dom. Om de skulle lägga märke till det skulle kontrollanten veta att de bluffade.
Till slut kommer tjejen in till Glenn och Glenn och drar upp tröjan mitt framför dom.
Men coola som Göteborgare är så rörde de inte en min och satt helt tysta.
Kontrollanten ville göra ett försök till och bad tjejen gå in till dom och dra ner kjolen istället.
Tjejen gick tillbaka till Glenn och Glenns kupé och drog ner sin kjol mitt framför dom.
Istället för att häpna säger Glenn coollugnt
"Döh Glenn! De märks att vi börjar närma oss götet nu för de luktar fêsk!  :lol: ärligt stulen från the typical göteborgare-facebooken
 
En pojke kommer ut från källaren och säger till sin mamma - jag pratade med rörmokaren som håller på att laga rören.
Mamman: men du borde inte störa honom när han arbetar!
Pojken: han sade att det inte gör något, jag får betalt per timme. :grin:
 
En man ringer till sjukhuset för att höra om hans kollega som ligger på sjukhuset är okej.
Efter en stunds tystnad i luren så säger mannen:han är väl inte död?
Läkaren svarar:inte än. (Booooooooom). Men NU är han det!!
 
Back
Top Bottom