Vad har du på hjärtat? / Hva tenker du på? / Hvad har du på hjerte?

Kampradturk fyller 90 år!

  • Leve han!

    Votes: 6 75.0%
  • Leve han, men inte lika mycket!

    Votes: 2 25.0%

  • Total voters
    8

Users who are viewing this thread

Swissky

En skandinavisk tråd för "What be on yer mind?"
Föreslå gärna nya namn om ni inte gillar det nuvarande namnet.

Jag kan börja : Höll på med massa transformatorer idag på elläran, då tar min ellärare fram en spole och strömförsörjare, m.m och sätter en koppartråd på transformatorn, som är ansluten till spolen som är ansluten till strömförsörjaren vilket gjorde att tråden smälte och senare, en liten explosion.
 
Jag arbetade.
Skulle börja 14:30 för att det skulle vara ett möte men när jag kommer till jobbet så var mötet inställt, dessutom var det överbokat med personal så vi var 4 plus en som gick bredvid för att lära sig. Så jäkla underligt, dessutom var det tråkigt för tiden gick så långsamt när vi var så många.
Sicket I-lands problem, gnälla över att det var för mycket folk så att allt var gjort fortare. :razz:
 
Förstår inte riktigt varför alla står i ring och sparkar på wismar hela tiden?  :neutral:
Är det något speciellt tema för en ''what be on yer mind'' tråd? Inte skrivit i en sån förut.
 
Wismar said:
Snackade skit om en grabb, han hörde...
Och hans reaktion?

För övrigt så är det nationaldag imorgon. Skönt.
Crille said:
Förstår inte riktigt varför alla står i ring och sparkar på wismar hela tiden?  :neutral:
Är det något speciellt tema för en ''what be on yer mind'' tråd? Inte skrivit i en sån förut.
Alla sparkar i ring på Wismar för att han är Wismar. Det är bara så det är

Dessutom: Inspirationen för tråden.
 
Verkar som folk är mer taggade för nationaldagen i år än vanligt.
Hoppas att vi blir mer som norrmännen och att nationaldagen blir något stort.  :razz:
 
Wismar said:
Lär nog bli fint väder och många vackra fanor i Stockholm! Inte minst högvakten med sina m/ä.
Det skulle bli regn här i Gästrikland, vi får iallafall sol.

Othurin said:
Eller fransmännen, ****ing Bastille day. Meanwhile in Sverige "vad skönt att vara lediga".
Har hört folk som sagt : Ugh, så svenskt av dig.
Vi och Tyskarna är dom enda som verkar skämmas för att vara en viss nationalitet, dom har ju lite mer bakgrund till det. Även om det var 69 år sedan dom förlorade.
 
F! bränner svenska flaggor på nationaldagen.

3484nle.jpg
 
Lol, varför skulle det vara olagligt att bränna ett stycke tyg?

Hade lätt kunnat göra något liknande idag eller iallafall skriva kuken på den, om jag hade orkat med denna kassa ursäkt till högtidsdag från första början.

Patetiska nationalister ni är. Sverige har ingen nationaldag, sverige behöver ingen nationaldag.
 
:roll:

Du förstår väl att flaggan har ett symboliskt värde? Att reducera flaggan till ett stycke tyg kunde liknas med att reducera kvinnor till sexobjekt. Och de gör ju dessutom det till en symbolisk sak att bränna flaggan. "Se på oss, 2edgy4u!!!!111!!!"
 
Untitled. said:
:roll:

Du förstår väl att flaggan har ett symboliskt värde? Att reducera flaggan till ett stycke tyg kunde liknas med att reducera kvinnor till sexobjekt. Och de gör ju dessutom det till en symbolisk sak att bränna flaggan. "Se på oss, 2edgy4u!!!!111!!!"

Haha, vilken liknelse.

Kvinnor har inte ett strukturellt värde (så som i att kvinnor har ett värde i att bara vara kvinnor). Flaggans värde är endast symboliskt.

 
Om kvinnor reduceras till sexobjekt har de också bara symboliskt värde. Då ger man ju inte kvinnor egenvärde. Människor som uppskattar en nations flagga ger oftast ett egenvärde åt flaggan, medan folk som du helt klart inte gör det.
 
Untitled. said:
Om kvinnor reduceras till sexobjekt har de också bara symboliskt värde.

Håller du i hemlighet med mig nu?  :grin:


Måste säga att jag håller med något i att bränna flaggor är något av ett konstigt statement. Det finns mycket bättre saker att göra för att motverka nationalstaten.

 
Back
Top Bottom