Vad har du på hjärtat? / Hva tenker du på? / Hvad har du på hjerte?

Kampradturk fyller 90 år!

  • Leve han!

    Votes: 6 75.0%
  • Leve han, men inte lika mycket!

    Votes: 2 25.0%

  • Total voters
    8

Users who are viewing this thread

Gestricius said:
Andra gradens invandrare är nog den sista graden vars man benämner "med utländsk bakgrund" och många av dom föddes i utlandet för att komma till Sverige runt cirka 5 års ålder.

Ja, och har jag sagt något annat. Vad är det du vill komma fram till ?
 
Untitled. said:
Detta är ett öppet forum. Om du vill diskutera i enrum med en person kan du alltid skicka ett privat meddelande.

Haha ironin på det. Bara för att du vill diskutera med en person betyder det inte att du måste göra det genom privat. Jag har inte förbjudit gedtricius att delta men han måste ju sluta gorma skitsnack. Detta är en öppen fråga jag ställer till Othurin däremot hade jag frågat en privat fråga tex "vad heter din brorsa" så skulle jag ta det privat.
 
Untitled. said:
Kom ihåg att dina gamla kommentarer synns fortfarande. Det är i allmänhet en dålig idé att ändra argumentation mitt i.
masterborn12 said:
hålla käften och sluta bry dig om en fråga som var ställd till en annan person.

Ja det var ju fel sagt det jag ville försöka få fram är att han måste sluta byta ämne när frågan inte var ställd till honom. Men jag väntar fortfarande på Othurin svar.
 
masterborn12 said:
Othurin said:
Nyheter24 är radikalvänster och vill aldrig visa på några problem rörandes människor med utländsk bakgrund. Ser ingen annan anledning att ta bort en ganska vital del av signalementet...
Ja men varför är det så otroligt viktigt för dig att veta om personen är invandrare eller inte. Polisen borde sköta det där.
Jag hoppas du vet varför man går ut med signalement. FÖR ATT HITTA PERSONEN. Inte för att det är otroligt viktigt för mig att veta även om det kan vara till hjälp att veta om överrepresentation i vissa grupper. FÖR ATT HITTA GÄRNINGSMAN SÅ HAN KAN STÄLLAS INFÖR RÄTTA

masterborn12 said:
Gestricius said:
masterborn12 said:
Polisen borde sköta det där.
*Klagar på folk för att dom tipsar polisen om misstänkta* *Går själv ut och slåss med politiska motståndare och kastar sten på polisen* Ironin är ju enorm.
Vad i helvete gormar du om ? Jag pratade inte om att gola men just varför är det så viktigt att veta om det är en invandrare eller inte.
Gestricius gormar inte skitsnack, du gör. Han sade inte gola han sade tipsa polisen om misstänkta. Dvs om någon ser GM på stan så rapporterar de hen till polisen, lättare att identifiera någon om man vet hur de ser ut.
 
Othurin said:
masterborn12 said:
Othurin said:
Nyheter24 är radikalvänster och vill aldrig visa på några problem rörandes människor med utländsk bakgrund. Ser ingen annan anledning att ta bort en ganska vital del av signalementet...
Ja men varför är det så otroligt viktigt för dig att veta om personen är invandrare eller inte. Polisen borde sköta det där.
Jag hoppas du vet varför man går ut med signalement. FÖR ATT HITTA PERSONEN. Inte för att det är otroligt viktigt för mig att veta även om det kan vara till hjälp att veta om överrepresentation i vissa grupper. FÖR ATT HITTA GÄRNINGSMAN SÅ HAN KAN STÄLLAS INFÖR RÄTTA

masterborn12 said:
Gestricius said:
masterborn12 said:
Polisen borde sköta det där.
*Klagar på folk för att dom tipsar polisen om misstänkta* *Går själv ut och slåss med politiska motståndare och kastar sten på polisen* Ironin är ju enorm.
Vad i helvete gormar du om ? Jag pratade inte om att gola men just varför är det så viktigt att veta om det är en invandrare eller inte.
Gestricius gormar inte skitsnack, du gör. Han sade inte gola han sade tipsa polisen om misstänkta. Dvs om någon ser GM på stan så rapporterar de hen till polisen, lättare att identifiera någon om man vet hur de ser ut.


Han byter ju ämne, och svarar min fråga med annan jävla fråga.
 
masterborn12 said:
Othurin said:
masterborn12 said:
Othurin said:
Nyheter24 är radikalvänster och vill aldrig visa på några problem rörandes människor med utländsk bakgrund. Ser ingen annan anledning att ta bort en ganska vital del av signalementet...
Ja men varför är det så otroligt viktigt för dig att veta om personen är invandrare eller inte. Polisen borde sköta det där.
Jag hoppas du vet varför man går ut med signalement. FÖR ATT HITTA PERSONEN. Inte för att det är otroligt viktigt för mig att veta även om det kan vara till hjälp att veta om överrepresentation i vissa grupper. FÖR ATT HITTA GÄRNINGSMAN SÅ HAN KAN STÄLLAS INFÖR RÄTTA

masterborn12 said:
Gestricius said:
masterborn12 said:
Polisen borde sköta det där.
*Klagar på folk för att dom tipsar polisen om misstänkta* *Går själv ut och slåss med politiska motståndare och kastar sten på polisen* Ironin är ju enorm.
Vad i helvete gormar du om ? Jag pratade inte om att gola men just varför är det så viktigt att veta om det är en invandrare eller inte.
Gestricius gormar inte skitsnack, du gör. Han sade inte gola han sade tipsa polisen om misstänkta. Dvs om någon ser GM på stan så rapporterar de hen till polisen, lättare att identifiera någon om man vet hur de ser ut.


Han byter ju ämne, och svarar min fråga med annan jävla fråga.
Du menar exakt som du gör när du enbart svarar om Gestricius och inte mitt svar till dig :wink:
 
Úlfheðinn said:
I framtiden kan ju polisen använda mer neutrala signalement:

"Polisen söker en misstänkt."
:lol: Polisen söker någon som utfört en handling. Vi kan inte gå ut med kön eller om det är en människa då individen kanske identiferar sig som motsatt kön eller som en hare :smile: Att påpeka vad för slags kläder en misstänkt gärningsman haft på sig kanske hen inte accepterar, så ni får helt enkelt rapportera alla levande varelser ni ser i ungefärligt område för händelsen.
 
:lol: Premiärminister? Tycker det är ett lite väl laddat ord...

Men masterborn, kan du förklara varför det inte är okej att ge utt signalement? Eller gäller det bara signalement som har att göra med kön, hudfärg, etnisk bakgrund etc.? Jag har ännu inte förstått vilken basis du använder för din argumentation.
 
Back
Top Bottom