Vad har du på hjärtat? / Hva tenker du på? / Hvad har du på hjerte?

Kampradturk fyller 90 år!

  • Leve han!

    Votes: 6 75.0%
  • Leve han, men inte lika mycket!

    Votes: 2 25.0%

  • Total voters
    8

Users who are viewing this thread

Nyheter24 är radikalvänster och vill aldrig visa på några problem rörandes människor med utländsk bakgrund. Ser ingen annan anledning att ta bort en ganska vital del av signalementet...
 
Det er kanskje ikkje så rart når det berre gir materiale til skremselspropagandaen til høgresida. Kvar gong nokon mørkhuda bryt lova er det det same gnålet.
 
Måste nog hålla med Othurin om detta, hudfärg är en viktig del av en persons signalemente och borde alltid vara del i polisrapporten.
 
Det händer ju att folk ringer polisen när dom får syn på en misstänkt. Låt oss anta att den misstänkta var ljushyad, runt 40 år, går runt i ljusa jeans och svart jacka. Låter extremt vanligt, sen antar du att han är mörkhyad, då är det långt ifrån lika vanligt.
 
Urgrevling said:
Det er kanskje ikkje så rart når det berre gir materiale til skremselspropagandaen til høgresida. Kvar gong nokon mørkhuda bryt lova er det det same gnålet.
De skriver även när inte ens polisen sagt detaljer 'säkert blattar' oavsett. Men hudfärg är ett så pass tydligt sätt att känna igen någon på att det är viktigt att säga.
 
Plus att man då ser om en överrepresentation finns eller inte, inte för att skuldbelägga utan för att då kunna lösa eventuell orsak alternativt motbevisa om det är fullständigt hittepå
 
Personligen har jag en teori som utgår från : 1) Personer som har invandrat eller är andra gradens invandrare inte känner en lika stor associering till landet och därmed inte lägger lika mycket omtanke när det kommer till att begå brott i jämförelse med sitt hemland där dom möjligen känner en sorts nationalism att inte förstöra sitt eget hem. 2) Att det finns en viss stereotyp som uppmanar personer med utländskt ursprung att leva ett liv av kriminalitet eller åtminstone agera som att dom skulle göra det. Det finns, säkert som ni vet ett stort antal av svarta rappare som sjunger om hur dom har en förmögenhet och spenderar den på kvinnor och smycken allt medans dom sjunger "**** Aina!" vilket möjligen (Kom ihåg att denna är en teori utan bevis och stöd) uppmanar nämnda personer till en sådan livsstil när dom inte hittar några andra val.

P.S : Jag tror inte stenhårt på min teori och jag kommer inte göra det tills den har bevisats genom statistik.
 
Angående signalementen.

Han som försökte råna mig var ca 180cm lång, blå keps, rödlätt skägg, ljus i huden och rätt smal. Detta hände i statsparken/tunneln vid OK.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205079385971241&set=a.1515261968441.2066742.1441217895&type=1
 
Othurin said:
Nyheter24 är radikalvänster och vill aldrig visa på några problem rörandes människor med utländsk bakgrund. Ser ingen annan anledning att ta bort en ganska vital del av signalementet...

Ja men varför är det så otroligt viktigt för dig att veta om personen är invandrare eller inte. Polisen borde sköta det där.
 
masterborn12 said:
Polisen borde sköta det där.
*Klagar på folk för att dom tipsar polisen om misstänkta* *Går själv ut och slåss med politiska motståndare och kastar sten på polisen* Ironin är ju enorm.
 
Gestricius said:
masterborn12 said:
Polisen borde sköta det där.
*Klagar på folk för att dom tipsar polisen om misstänkta* *Går själv ut och slåss med politiska motståndare och kastar sten på polisen* Ironin är ju enorm.


Vad i helvete gormar du om ? Jag pratade inte om att gola men just varför är det så viktigt att veta om det är en invandrare eller inte.
 
Andra gradens invandrare är nog den sista graden vars man benämner "med utländsk bakgrund" och många av dom föddes i utlandet för att komma till Sverige runt cirka 5 års ålder.
 
Back
Top Bottom