Vad har du på hjärtat? / Hva tenker du på? / Hvad har du på hjerte?

Kampradturk fyller 90 år!

  • Leve han!

    Votes: 6 75.0%
  • Leve han, men inte lika mycket!

    Votes: 2 25.0%

  • Total voters
    8

Users who are viewing this thread

Nästan varje student på flaket har en studentmössa, alla i min klass beställde en.
 
Ok, stileg! Eg trur vi slutta med studentluer på 60-talet eller noko slikt. Det vart mindre populært med anna fordi det vart sett på som eit symbol på klasseskilje viss eg hugsar rett.
 
Andra symboler för klasskillnader: Kläder, hus, bilar...
Om man förtjänat sin studentmössa genom arbete (eller "arbete") skall man väl kunna använda den typ en gång om året eller nåt utan att plebejerna lynchar en.
 
Det var vel ein sånn periode, studentane var opptekne av politikk, hata USA, ville forandra verda o.s.v. Dei ville kanskje ikkje markere avstand frå dei som ikkje tok høgare utdanning.
 
Urgrevling said:
Det var vel ein sånn periode, studentane var opptekne av politikk, hata USA, ville forandra verda o.s.v.
Ungdomsfalangerna av politiska partier är som ni vet, oftast väldigt radikala och detta är nog inte mer än ett resultat av ungdomens glöd och hunger. Även fast jag är väldigt anti-radikal så är jag skyldig till negativ åsikt gentemot USAs utrikespolitik.
 
TheGranath said:
Sitter på ett hotellrum i Seattle nu.
Känns spännande men samtidigt tråkigt och sorgligt att lämna vissa personer där hemma.
tumblr_mlj6rw4F351r5uhzqo1_250.gif

Welcome to freedom.
 
Gestricius said:
Beställde studentmössa idag, synd att det inte fanns någon bra brodering av Gästriklands landskapsvapen men det blev en marinblå teknikermössa hursomhelst.  :razz:
Hahaha studentmössor. Kollade på försäljarföretaget min skola använder och det finns mösspaket för typ 1400 spänn vad i fan. Att de finns visar ju att någon är så dum att de köper det? Spendera en halv förmögenhet för en mössa man använder en enda dag i sitt liv, det känns lite onödigt.
 
Othurin said:
Gestricius said:
Beställde studentmössa idag, synd att det inte fanns någon bra brodering av Gästriklands landskapsvapen men det blev en marinblå teknikermössa hursomhelst.  :razz:
Hahaha studentmössor. Kollade på försäljarföretaget min skola använder och det finns mösspaket för typ 1400 spänn vad i fan. Att de finns visar ju att någon är så dum att de köper det? Spendera en halv förmögenhet för en mössa man använder en enda dag i sitt liv, det känns lite onödigt.
296kr var totalsumman för min mössa.

Shemaforash said:
Köpte ingen mössa till min student.
Hädelse.
 
Vet att även tyskarna hade för länge sedan, undrar vad som hände med dom? Frågade en tysk och då sa han att endast nationalister och konservativer (till viss del) bär dom nuförtiden.
 
I Danmark har alle færdige gymnasiestuderende studenterhuer - det er endda gået så vidt, at diverse ikke-gymnasiale uddannelser bruger samme slags huer med andre farver (kun STX studenter bærer huer med rød rem).

studenterhuer.jpg
 
Gestricius said:
Othurin said:
Gestricius said:
Beställde studentmössa idag, synd att det inte fanns någon bra brodering av Gästriklands landskapsvapen men det blev en marinblå teknikermössa hursomhelst.  :razz:
Hahaha studentmössor. Kollade på försäljarföretaget min skola använder och det finns mösspaket för typ 1400 spänn vad i fan. Att de finns visar ju att någon är så dum att de köper det? Spendera en halv förmögenhet för en mössa man använder en enda dag i sitt liv, det känns lite onödigt.
296kr var totalsumman för min mössa.
Vet att billigare finns, men slogs bara av vilket onödigt högt pris den dyraste hade.
 
Det gäller ju att inte köpa massa onödigt som försäljarna försökte tvinga på oss. Trodde förövrigt att den kvinnliga försäljaren skulle bli ett bi när som helst och den manliga skulle dra fram en hummer och skumpa, jag fruktade för mitt liv.  :razz:
 
Att skriva HELA signalementet istället för att ta bort den del som inte stärker deras världsbild är väl en bra idé då det höjer chanserna att någon identifierar gärningsmannen?
 
Back
Top Bottom