Vad har du på hjärtat? / Hva tenker du på? / Hvad har du på hjerte?

Kampradturk fyller 90 år!

  • Leve han!

    Votes: 6 75.0%
  • Leve han, men inte lika mycket!

    Votes: 2 25.0%

  • Total voters
    8

Users who are viewing this thread

Skall väl inte säga nåt själv när det mycket väl är UFO-varning på 70-80-tals-översättningar på franska/belgiska serier.

--EDIT-- Btw, 00-tals-översättningen på Tintin suger snasedase.
 
Mmm, franske og belgiske teikneseriar. Dei er vel ganske vanskelege å omsette, spesielt humor og ordspel. Eg synst dei norske omsettingane av Asterix er veldig gode, utan at eg kan fransk burde eg kanskje nemne.  :razz:

Eg synst det er fascinerande at folketalet i Oslo i 1769 var 13 875 sjeler, det er vel på grensa av kva som ville gi bystatus i dag! Bergen var større med 18 827.
I Vardø i Finnmark budde det 80 menneske. Med åtte til kunne dei danna åtte fotballag saman.
https://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_norske_byer#Historiske_folketall
 
Wow, det var snabbt.

http://www.expressen.se/nyheter/hagamannen-slagen-med-golfklubba/
 
980.jpg
På kåken sade vi
Alltså det är en sak att gemene man är äcklad av  och önskar död på hagamannen, men när ANDRA KRIMINELLA är de som tar sig rätten att hämnas blir jag sur. Samma när Anders Eklund blev misshandlad på fängelset. De som gjorde det är väl antagligen själva mördare, och har ingen rätt att döma alls.
 
Förstår vad du menar om den "hypokritiska rätten" om man så ska säga men kan ändå tycka att det var bra att någons liv utan brottslista inte skulle behövas förstöras för att ingen annan gjorde något då detta utfördes av en ex-fånge.
 
Killen har fått sitt straff och utjänat det enligt den statliga lagliga instansen. Om man skall ha någon tro för en statlig rättsinstans kan man inte blanda sig och ta rätten i egna händer. Jag kan inte sluta att betala skatt bara för att jag tycker det är orättvist att jag betalar en oproportionellt stor del av mina inkomster i skatt för då bryter jag mot samhällskontraktet.

Ingen enskild individ skall alltså "behöva" göra något. Låt staten sköta om sina egna lagar.
 
Jag rättfärdigar inte misshandeln, jag säger endast att det var oundvikligt med någon som Hagamannen och Anders Eklund då dom är ökända och att det är att föredra att någon som är en ex-fånge än någon utan brottsregister utför det även om det inte är att föredra överhuvudtaget.
 
Sedan att han kanske borde fått ett annat straff än vad han fick är en annan sak, jag tycker personligen 2/3 regeln är dålig. Men idag är det så och då är han helt fri efter 8 år. Ändra lagarna istället för att slå ned folk är en bättre lösning. Så mycket av de som brukar kalla sig toleranta som säger OFF WITH HIS HEAD enbart för att han var våldtäktsman är lite lustigt att se...
 
Fyfan jag skiter i om den där jäveln får ett skott i nacken. Tänk på att han kunde ha våldtagit vem som helst, det kunde ha varit någon du känner eller värre en familjemedlem. Om det finns bra regler i fängelser så är det just att de hoppar på våldstagare och pedofiler. Och nu skiter jag i om ni citerar o skit. Killen förtjänar det värsta.
 
masterborn12 said:
Fyfan jag skiter i om den där jäveln får ett skott i nacken. Tänk på att han kunde ha våldtagit vem som helst, det kunde ha varit någon du känner eller värre en familjemedlem. Om det finns bra regler i fängelser så är det just att de hoppar på våldstagare och pedofiler. Och nu skiter jag i om ni citerar o skit. Killen förtjänar det värsta.
Hahaha fast många av de har begått värre brott än hagamannen(mord är värre än våldtäkt) och lika dåliga brott som Anders Eklund.

Urgrevling said:
Det er visst ikkje så lett å forstå at ein lever i ein rettsstat.
Särskilt inte om man är anarko-kommunist som masterborn
 
Othurin said:
masterborn12 said:
Fyfan jag skiter i om den där jäveln får ett skott i nacken. Tänk på att han kunde ha våldtagit vem som helst, det kunde ha varit någon du känner eller värre en familjemedlem. Om det finns bra regler i fängelser så är det just att de hoppar på våldstagare och pedofiler. Och nu skiter jag i om ni citerar o skit. Killen förtjänar det värsta.
Hahaha fast många av de har begått värre brott än hagamannen(mord är värre än våldtäkt) och lika dåliga brott som Anders Eklund.

Urgrevling said:
Det er visst ikkje så lett å forstå at ein lever i ein rettsstat.
Särskilt inte om man är anarko-kommunist som masterborn

Ja, och jag har ju inte direkt hyllat de. Men de jag hatar mest är pedofiler. Och de är värre än en vanlig mördare kan jag säga dig.
 
Untitled. said:
Är de? Och varför är det straff du utser mer värt än straffet som t.ex. staten utser?

Gud era påståenden. När sa jag att mina straff var mer värda än vad staten utser. Det enda jag sa att de avskumen förtjänar det värsta i fängelsen.
 
Back
Top Bottom