Vad är din "survival plan" när zombie apocalypsen börjar?

Users who are viewing this thread

Skandinav said:
Vil hente The Zombie Dead med det samme. Nogen andre fra listen der er anbefalelsesværdige ? Jeg har set Shaun of the Dead of Resident Evil.
Hehe, det beror på. Vissa filmer focuserar sig på gore, andra på nudity..
Jag kan inte hjälpa att gilla Planet terror. Massa gore och rolig är den också.
Dead Meat är en film från Irland som vann en filmfestival. Människor som blir bitna av galna kor och bli zombies :razz:
Black Sheep är princip samma sak fast med lite mer humor och den är från New Zeeland.
Vill man ha naket och liknande rekomenderas väl Zombie Strippers..
Wasting Away ger en blick från hur Zobierna ser det. Att zombies tror att alla amdra är sjuka o.s.v.
Jag älskar Return of the Living Dead 1 & 2. Kan jag rekomendera. Ettan var den första zombie filmen jag såg.
 
Ahaha, The Return of the Living Dead ser fede ud, jeg elsker tag linjen "They're Back From The Grave and Ready To Party!".

Wasting Away lyder også spændende, jeg må tage mig nogle Zombie dage her snart, tak for god info Blodshammar, du er en guldgrube.
 
Hmmm jooo Dawn of the Dead e bra men Daires of the Dead e också ganska bra. fast som du sa om det började i Australien så skulle världen antingen Rusta upp ELLER atom bomba "down under" skulle tro det senare.
 
Bra app!
Det finns en app nu till iPod Touch/iPhone där de har över 300 zombie filmer och de har även betygsatt dom (var ifrån de hittat betygen vet jag inte). Jag tycker att det var värt sju spänn. Mest för att jag hittade små guld korn. Appen tipsar även om asiatiska filmer samt andra språk än alla engelsktalande filmer.
 
Kazzan said:
Finlands svenskar är awesome!  :razz:

Jag har vapen färdigt hemma så jag behöver inte oroa mig över det... Bara att ha tillräckligt med mat, månne man kan grilla zombie?
hålä fulständi me  :mrgreen: finlandssvenskar rulez :grin:
 
Hmmm... Jag har bra med saker som skulle kunna användas som vapen i mitt hus, jag tränar Karate och är därför tämligen vältränad, jag har mycket som skulle kunna slås sönder för att göra barrikader, jag har en vind och jag har mycket konserver och liknande. Så jag skulle börja att barrikadera mitt hus, hämta vapnen och se till att varje ingång är förseglad. Sen skulle jag kolla ut genom mina takfönster för att se zombiesna i närheten. Sen skulle jag försöka komma in till dom andra husen(Jag bor i radhus) och försöka samla ihop överlevande. Sen skulle jag försöka se till att vi gör en expedition till mitt IKA och hämta mat. Sen skulle jag köra en rinse and repeat tills alla zombier är döda.
 
Nodscouter said:
Hmmm... Jag har bra med saker som skulle kunna användas som vapen i mitt hus, jag tränar Karate och är därför tämligen vältränad, jag har mycket som skulle kunna slås sönder för att göra barrikader, jag har en vind och jag har mycket konserver och liknande. Så jag skulle börja att barrikadera mitt hus, hämta vapnen och se till att varje ingång är förseglad. Sen skulle jag kolla ut genom mina takfönster för att se zombiesna i närheten. Sen skulle jag försöka komma in till dom andra husen(Jag bor i radhus) och försöka samla ihop överlevande. Sen skulle jag försöka se till att vi gör en expedition till mitt IKA och hämta mat. Sen skulle jag köra en rinse and repeat tills alla zombier är döda.

En bra start iaf. Att rensa mm kommer att vara omöjligt. Vi är ca 9.000.000 mäniskor här i Sverige bara. Sedan har vi Norge, Finnland, Danmark. Det finns inga hinder för dom att röra sig till dig. Klart att du skulle kunna "säkra" närområdet men du skulle aldrig vara säker. Bara en sådan grej som att ta sig till närmsta ICA kommer innebära enorma risker.

ajob said:
typ när kommer dom?
:roll:

Det vet man inte. Men dom kommer någon gång och då ska du vara berädd.
 
Har en butikk med sverd I nærheten. Hadde loota det. Leiligheten har en 1-meter tykk dør, Ì topp-etasjen av et bygg så føler meg ganske trygg der.
 
Jag skulle troligast plundra det när stationerade hemvärnets vapenfråd, där skulle jag prioritera automatkarbiner och lager med ammunition, men en granat eller två skulle nog slinka med. Om det finns några minor i frådet skulle jag ta dessa och minera stengången inne på tomten. Sen tar jag och springer iväg till ICA affären in stan'  och tar i princip all burkmat. Sen skyndar jag iväg till den närbelagda järnaffären och köper en Gasol Grill och ett stort lager gasol(Går väl att använda som en brinnande vätska att hälla över zombierna.) Sedan barrikaderar jag mig uppe på våran Vind och låter stegen stå kvar. "Time to slaughter" 
 
Faewulf said:
(Går väl att använda som en brinnande vätska att hälla över zombierna.)

In_Case_Of_Zombies.jpg
 
"It's ma brodda from anodda modda".


Min käre vän Blodis, ja. Han vet också hur man överlever. Vi hade faktist en plan, skriven och klar hur vi skulle ta oss till säkerhet från hans hus :grin:
 
Back
Top Bottom