Tragiska händelser som drabbat Skandinavien

Users who are viewing this thread

<3

OlofPalme.jpg

http://open.spotify.com/track/4FePg1zfRZb9mb4IMJRUW8
 
Det borde finnas högare straff för våldtäkt i Sverige, gärningsmännen kan ju nästan komma undan med vad som helst ju  :mad:
 
Sen, tror jag sällan att härdade straff är vad som drar ner brottsligheten.

I så fall borde ju länder som Kina och USA vara mycket säckare en t. ex. länder i Europa.
 
Viss avskräckande effekt har väl att du kan dö/sitta fängslad hela livet, men samtidigt så satsar den svenska kriminalvården mer på att ge dem något meningsfullt när tiden är avslutad. Att tillvaron i fängelsena är så pass dräglig som den är här vet jag inte dock... Gratis kost och logi samt gym och verkstad, nästan värt. Ska bara fixa en laptop sedan kan jag få livstids lyxhotell <3
Edit: Thokan postade medan jag skrev. Ja, det var det jag menade på när jag sade svårt att döma.
 
Jo visst är det lite avskräckande, men om man börjar analysera brottslighet, så har det att göra med mycket mer en fruktan eller saknaden av rädsla för straffas.
 
Úlfheðinn said:
Sen, tror jag sällan att härdade straff är vad som drar ner brottsligheten.

I så fall borde ju länder som Kina och USA vara mycket säckare en t. ex. länder i Europa.
När det gäller USA så är det inte så konstigt, när man lätt kan få tag på handeldvapen och utföra väpnade rån.
 
Rhodokguard said:
Úlfheðinn said:
Sen, tror jag sällan att härdade straff är vad som drar ner brottsligheten.

I så fall borde ju länder som Kina och USA vara mycket säckare en t. ex. länder i Europa.
När det gäller USA så är det inte så konstigt, när man lätt kan få tag på handeldvapen och utföra väpnade rån.
Nej mannen. Bara nej. Sverige är också relativt högt på listan av vapen/invånare. Inga skolskjutningar här inte. Sweizch är 3a på listan tror jag. Alla som går igenom värnplikten där får en AUTOMATKARBIN med sig hem, och de har mycket färre våldsbrott än USA. Kriminella bryr sig inte om lagen, de får tag på vapen ändå.

 
Jo, men igen, om du tror det är vad som leder till brott, så tänker du fel.

T. ex. ekonomisk ojämlikhet är en faktor som korrelerar mest till nivån av brott.

Saknar du utbildning, pengar och möjligheter så ser ett rån plötsligen ut som en bra ide.

Edit: Ninjade.
 
Úlfheðinn said:
Jo, men igen, om du tror det är vad som leder till brott, så tänker du fel.

T. ex. ekonomisk ojämlikhet är en faktor som korrelerar mest till nivån av brott.

Saknar du utbildning, pengar och möjligheter så ser ett rån plötsligen ut som en bra ide.

Edit: Ninjade.

+1

Yes! Äntligen någon som hört talas om sociologi ens!


Othurin said:
Rhodokguard said:
Úlfheðinn said:
Sen, tror jag sällan att härdade straff är vad som drar ner brottsligheten.

I så fall borde ju länder som Kina och USA vara mycket säckare en t. ex. länder i Europa.
När det gäller USA så är det inte så konstigt, när man lätt kan få tag på handeldvapen och utföra väpnade rån.
Nej mannen. Bara nej. Sverige är också relativt högt på listan av vapen/invånare. Inga skolskjutningar här inte. Sweizch är 3a på listan tror jag. Alla som går igenom värnplikten där får en AUTOMATKARBIN med sig hem, och de har mycket färre våldsbrott än USA. Kriminella bryr sig inte om lagen, de får tag på vapen ändå.

Men gu, sluta ursäkta vapen. Skillnaden är att här finns inte en vapenälskande kultur som det gör i USA.
 
Ni har nog rätt, måste jag erkänna.

Hoppsan jag blev plötsligt Regular, första gången för mig :grin:
 
:lol:

Skandinaviska forumet växer.  :razz:



Thokan said:
Úlfheðinn said:
Jo, men igen, om du tror det är vad som leder till brott, så tänker du fel.

T. ex. ekonomisk ojämlikhet är en faktor som korrelerar mest till nivån av brott.

Saknar du utbildning, pengar och möjligheter så ser ett rån plötsligen ut som en bra ide.

Edit: Ninjade.

+1

Yes! Äntligen någon som hört talas om sociologi ens!

Hoppas det, annars blir min "superviser" rätt så sur på mig.  :lol:
 

Similar threads

Back
Top Bottom