Tråden för mat och dryck!

Users who are viewing this thread

Thokan said:
Othurin said:
Nej, det här handlar ju om en finne i Finland! Då är han i maktställning och kan inte bli utsatt för rasism. En finne i Sverige hade varit en annan sak, då är de en rasifierad minoritet...

För vi snackar ju inte alls om finnar ifrån en svenskt perspektiv här på svenskspråkiga forumet.

Känner att du diskriminerar mot finlandssvenskar och Ålänningar nu käre Modig! :wink:
 
Hekko said:
Thokan said:
Othurin said:
Nej, det här handlar ju om en finne i Finland! Då är han i maktställning och kan inte bli utsatt för rasism. En finne i Sverige hade varit en annan sak, då är de en rasifierad minoritet...

För vi snackar ju inte alls om finnar ifrån en svenskt perspektiv här på svenskspråkiga forumet.

Känner att du diskriminerar mot finlandssvenskar och Ålänningar nu käre Modig! :wink:

Tvärtemot uppenbarligen  :grin:
 
Thokan said:
Othurin said:
Nej, det här handlar ju om en finne i Finland! Då är han i maktställning och kan inte bli utsatt för rasism. En finne i Sverige hade varit en annan sak, då är de en rasifierad minoritet...

För vi snackar ju inte alls om finnar ifrån en svenskt perspektiv här på svenskspråkiga forumet.
Nu pratade jag ju om Hekko som bor i Finland och icke Sverige... Där tillhör han majoritetsbefolkningen
 
Othurin said:
Thokan said:
Othurin said:
Nej, det här handlar ju om en finne i Finland! Då är han i maktställning och kan inte bli utsatt för rasism. En finne i Sverige hade varit en annan sak, då är de en rasifierad minoritet...

För vi snackar ju inte alls om finnar ifrån en svenskt perspektiv här på svenskspråkiga forumet.
Nu pratade jag ju om Hekko som bor i Finland och icke Sverige... Där tillhör han majoritetsbefolkningen

Hekko är uppenbarligen deltagare i den svenska kultursfären och därmed privilegierad jämfört med sina ugriska fränder. Iallafall i denna sfär som är detta svensktalande forum.
 
Hekko said:
Punsch är fint. Stefans punsch på nypolen är något episkt dock!

Annat i dryckesväg jag kan rekommendera är en hekko: 2 cl cointreau, 2 cl galliano, citron toppat med sprite. Byggs över is i ett highball glas.

Annars är Grand Marnier med 2 isbitar jävligt fint.

Veuve Cliquot funkar ju också alltid.
Punsch Royale. 50% punsch, 50% champagne i ett champagneglas.
 
Thokan said:
Othurin said:
Thokan said:
Othurin said:
Nej, det här handlar ju om en finne i Finland! Då är han i maktställning och kan inte bli utsatt för rasism. En finne i Sverige hade varit en annan sak, då är de en rasifierad minoritet...

För vi snackar ju inte alls om finnar ifrån en svenskt perspektiv här på svenskspråkiga forumet.
Nu pratade jag ju om Hekko som bor i Finland och icke Sverige... Där tillhör han majoritetsbefolkningen

Hekko är uppenbarligen deltagare i den svenska kultursfären och därmed privilegierad jämfört med sina ugriska fränder. Iallafall i denna sfär som är detta svensktalande forum.
Hmm, visst. Fortfarande privilegierad i så fall. Då kan jag ju inte vara Rathith mot honom! Och ugriska, trodde det hette rasifierade?
 
Othurin said:
Thokan said:
Othurin said:
Thokan said:
Othurin said:
Nej, det här handlar ju om en finne i Finland! Då är han i maktställning och kan inte bli utsatt för rasism. En finne i Sverige hade varit en annan sak, då är de en rasifierad minoritet...

För vi snackar ju inte alls om finnar ifrån en svenskt perspektiv här på svenskspråkiga forumet.
Nu pratade jag ju om Hekko som bor i Finland och icke Sverige... Där tillhör han majoritetsbefolkningen

Hekko är uppenbarligen deltagare i den svenska kultursfären och därmed privilegierad jämfört med sina ugriska fränder. Iallafall i denna sfär som är detta svensktalande forum.
Hmm, visst. Fortfarande privilegierad i så fall. Då kan jag ju inte vara Rathith mot honom! Och ugriska, trodde det hette rasifierade?

Beblanda mig icke med ugrerna!

Du missar lite inside-humor mellan mig och modig :razz:

Som Finlandssvensk är man ju privilegierad i Finland om man ska tro sannfinländarna. Och som etniskt nordisk och svenskspråkig är man privilegierad i Sverige, optimerat alltså! :wink:
 
Jag växte upp i en kommun där finska och finlandssvenska är vanligast, mina föräldrar lärde mig aldrig finska fastän dom kan.  :???:
 
Gestricius said:
Hekko said:
Punsch är fint. Stefans punsch på nypolen är något episkt dock!

Annat i dryckesväg jag kan rekommendera är en hekko: 2 cl cointreau, 2 cl galliano, citron toppat med sprite. Byggs över is i ett highball glas.

Annars är Grand Marnier med 2 isbitar jävligt fint.

Veuve Cliquot funkar ju också alltid.
Punsch Royale. 50% punsch, 50% champagne i ett champagneglas.

Låter som något som kan vara ljuvligt eller vidrigt!

Att kunna språk är najs, rekommenderar det varmt! Märkte själv hur handikappad jag var i Frankrike utan att kunna franska.
 
Eg trudde denne tråden handla om mat, eg?
Kjøttkake og sodd er god mat. Den der aust-skandinaviske sildeskiten med dillsalat kan eg klare meg utan.  :razz:
 
Torsdag idag! Ärtsoppa och pannkakor, hoppas jag inte blir förgiftad som Kung Erik XIV.  :mrgreen:
 
Wismar said:
Ni får börja lägga upp bilder på det ni äter!
Har inte ens gått och handlat skit'n! :razz:

EDIT :
2cctphy.jpg
 
Back
Top Bottom