Tråden för mat och dryck!

Users who are viewing this thread

Swissky

God morgon/dag/afton damer och herrar. Jag tänkte att vi skulle starta en tråd likt "Post delicious meals you made" med utsträckningen för drycker och tips/diskussion runt ämnet. Jag kan börja, jag undrar om ni har några bra tips kring lantlig mat. Typ : palt, raggmunk m.m. Gamla rätter helst, har tyvärr inget blod även om det skulle vara gott med palt.

Ugnsfalu och raggmunk är två saker jag tänkte på att göra senare idag.
 
Thokan said:
Står en ugnspannkaka på spisen nere i köket och väntar på mig allaredan.
här sparas pannkakan till torsdagen med ärtsoppa.  :cool:

Granath,  :shock:
 
inb4 Oscar och Filé Oscar och Oscar II tårta.  :razz:

Båda av dom grejerna är faktiskt goda...
 
Hur fan kan man ogilla pannkakor!?
Särskilt på torsdagar efter en god skål med ärtsoppa med massvis med fläsk och senap.
 
TheGranath said:
Hur fan kan man ogilla pannkakor!?
Särskilt på torsdagar efter en god skål med ärtsoppa med massvis med fläsk och senap.
Du glömde punschen!  :eek:
 
Punsch är fint. Stefans punsch på nypolen är något episkt dock!

Annat i dryckesväg jag kan rekommendera är en hekko: 2 cl cointreau, 2 cl galliano, citron toppat med sprite. Byggs över is i ett highball glas.

Annars är Grand Marnier med 2 isbitar jävligt fint.

Veuve Cliquot funkar ju också alltid.
 
Hekko said:
Punsch är fint. Stefans punsch på nypolen är något episkt dock!

Annat i dryckesväg jag kan rekommendera är en hekko: 2 cl cointreau, 2 cl galliano, citron toppat med sprite. Byggs över is i ett highball glas.

Annars är Grand Marnier med 2 isbitar jävligt fint.

Veuve Cliquot funkar ju också alltid.
Trodde äkta finnar drack ren hembränt?
 
Othurin said:
Hekko said:
Punsch är fint. Stefans punsch på nypolen är något episkt dock!

Annat i dryckesväg jag kan rekommendera är en hekko: 2 cl cointreau, 2 cl galliano, citron toppat med sprite. Byggs över is i ett highball glas.

Annars är Grand Marnier med 2 isbitar jävligt fint.

Veuve Cliquot funkar ju också alltid.
Trodde äkta finnar drack ren hembränt?

Rathitht
 
Nej, det här handlar ju om en finne i Finland! Då är han i maktställning och kan inte bli utsatt för rasism. En finne i Sverige hade varit en annan sak, då är de en rasifierad minoritet...
 
Othurin said:
Nej, det här handlar ju om en finne i Finland! Då är han i maktställning och kan inte bli utsatt för rasism. En finne i Sverige hade varit en annan sak, då är de en rasifierad minoritet...

För vi snackar ju inte alls om finnar ifrån en svenskt perspektiv här på svenskspråkiga forumet.
 
In Finland we have this thing called rasismia (bör uttalas med en djup finsk manlig accent)
 
Back
Top Bottom