TES V: Skyrim

Users who are viewing this thread

Ik ben geïnteresseerd, zekers. Jammer dat het in Skyrim plaats vindt, maar goed.

Die trailer die ik in de Other games section heb gezien was iets te spoilerig naar mijn mening. :razz:
 
*Vreugdedansje*

Ik had al wel gehoord dat er een TES V komt, maar dit maakt me toch gelukkig. En ik ben blij dat het in Skyrim plaatsvindt, Nords waren het enige melee-class ras dat nog cool was ook. En de main theme adaptatie naar Nordic stijl is geweldig.
 
Als het systeem hetzelfde zou zijn als dat van Oblivion (ik neem aan dat het wel wat zal worden veranderd), ga ik voor een Nord met hoge Strength, Endurance en Agility, die goed is met zowel een meleewapen als een boog, en in het zwaarste armour dat hij kan vinden. Een tank die de snellere vijanden kan aanvallen met zijn boog.
 
Ik heb nog nooit gespeeld als een melee, volgens mij is dat veel moeilijker, de X3 bonus van een boog is uber powerful en als ge een hoge sneak hebt kunde telkens weer schuilen. Als wood elf kunde dan enorm hoog springen van het ene platform naar het andere op plaatsen waar ge ni zou moeten geraken =P
 
Melee is niet moeilijk, maar wel hectisch en het geeft behoorlijk wat adrenaline. Maar vergeleken met Mount&Blade is het een eitje, als je stats en equipment goed zijn kan je niet veel fout doen. Gewoon ontwijken wanneer het mogelijk is, veel healing spells gebruiken, alleen blokken als je vijand ook werkelijk aanvalt en voor de rest als een gek op hem inkappen. Er is wel een beetje vaardigheid voor nodig, maar niet zo erg veel.
 
Ik heb de Dark Brotherhood ook wel eens doorgespeeld, op een apart spelletje. Het was wel leuk, maar het geeft helemaal niet dezelfde kick die melee combat wel geeft. Doordat je elke slag leek te voelen (als je geluid hard genoeg staat :razz:) kon Oblivion zijn redelijk simpele combat toch heel erg immersief (geen idee of dat een Nederlands woord is) maken.

Ik heb ook eens een stukje Dark Brotherhood met een krijgerskarakter gedaan dat de main quest enzovoorts al uit had en dus erg hoog was geleveld (het was oorspronkelijk ook een goeie kerel, ik heb dus een aparte save toen gemaakt). Dat was ook behoorlijk leuk. Toen moest ik na elke moord (die onvermijdelijk werd ontdekt) gewoon de hele town guard bij elkaar slaan :lol:.


edit: ik wens nog even te herhalen: de TES-theme in Nordic versie is AWESOOOOOOOOOOOOOOOOOOME :lol:.
 
TheNarrator said:
Nords waren het enige melee-class ras dat nog cool was ook.
Schijt. Orcs waren, en zijn, véééééél stoerder. En de Redguard waren ook vet. Plus als Orsimer kon je nog een beetje fatsoenlijk de battle-mage uithangen met spreuken en flink melee.
 
TheNarrator said:
Melee is niet moeilijk, maar wel hectisch en het geeft behoorlijk wat adrenaline. Maar vergeleken met Mount&Blade is het een eitje, als je stats en equipment goed zijn kan je niet veel fout doen. Gewoon ontwijken wanneer het mogelijk is, veel healing spells gebruiken, alleen blokken als je vijand ook werkelijk aanvalt en voor de rest als een gek op hem inkappen. Er is wel een beetje vaardigheid voor nodig, maar niet zo erg veel.

Probeer eens een licht gastje in leder armour en een mace met een schildje. Veel moeilijker dan dat.
 
Redguard xD da is dr gewoon ingebracht om negers te krijgen :razz:
Er zijn zo veel rassen eigg, maar Wood Elf is toch wel de beste zenne.
 
FrisianDude said:
TheNarrator said:
Nords waren het enige melee-class ras dat nog cool was ook.
Schijt. Orcs waren, en zijn, véééééél stoerder. En de Redguard waren ook vet. Plus als Orsimer kon je nog een beetje fatsoenlijk de battle-mage uithangen met spreuken en flink melee.
Nords zijn qua stijl veel stoerder dan Redguards. En orks zijn groen en hebben een lage blade bonus. Normaal gezien zou ik me tevreden stellen met blunt, maar de bijlen en hamers in Oblivion zijn spuuglelijk. En Orsimer, nja, ze zijn wel cool, maar niet als je voor een melee character gaat.
 
Pardon, ik dacht meer aan Morrowind. :lol: Zijn er überhaupt Orcs in Oblivion? Orc wapens in Morrowind waren wel stoer (en hun pantsers ook maar die vond ik in een ,voor hen, maffe stijl ) en volgens mij kregen Orcs in Morrowind wel een long blade skill bonus.
 
FrisianDude said:
Pardon, ik dacht meer aan Morrowind. :lol: Zijn er überhaupt Orcs in Oblivion? Orc wapens in Morrowind waren wel stoer (en hun pantsers ook maar die vond ik in een ,voor hen, maffe stijl ) en volgens mij kregen Orcs in Morrowind wel een long blade skill bonus.

Volgens mij alleen goblins in oblivion.
 
FrisianDude said:
Pardon, ik dacht meer aan Morrowind. :lol: Zijn er überhaupt Orcs in Oblivion? Orc wapens in Morrowind waren wel stoer (en hun pantsers ook maar die vond ik in een ,voor hen, maffe stijl ) en volgens mij kregen Orcs in Morrowind wel een long blade skill bonus.
Ja, er zijn orks in oblivion. En ik zie net dat ik me vergist heb. Ik nam aan dat Orsimer Dark-Elves zijn, maar dat zijn Dunmer, terwijl Orsimer synoniem zijn voor orks. Ze krijgen trouwens wel een blade bonus, maar die is laag in vergelijking met hun blunt bonus of de blade bonus van Nords of Redguards.
 
Yep, Orsimer zijn Orcs, Dunmer Dark Elves, Altmer High Elves, Bosmer Wood Elves en dan zijn er nog een paar minder gewonen. :razz: Ik zie nu ook dat die namen ook allemaal wel heel logisch zijn, behalve Orsimer.
 
Back
Top Bottom