Studier och utbildningar

Users who are viewing this thread

Thokan said:
Gestricius said:
Thokan said:
Gestricius said:

Hehe, ces't la vie  :grin:
Ska du inte försöka fixa det då?  :razz:

Åh, jag tog studieuppehåll och försökte igen. Klarar inte av att plugga helt enkelt.
Det går om man vill! Jag tog studieuppehåll dom tre sista månaderna i nian (depression) och ändå kom jag in. Jag tycker att du ska prova igen, det kan ju knappast skada.  :razz:
 
Thokan said:
Gestricius said:
Thokan said:
Hekko said:
Paller, är man måttligt ambitiös är 56 lök inte så mycket att hänga i julgranen.

Sade ekonomistudenten  :grin:
Sade avhopparen  :grin:

Alla har inte förutsättningar för att studera, mammen. Jag hoppade av för att jag inte fick tillräckligt med poäng.

Inte måste man ju studera ekonomi för att dra in 56 lök. Går bra med många saker, läkare, jurist, programmering, tandläkare, ingenjör, etc.
 
Hekko said:
Thokan said:
Gestricius said:
Thokan said:
Hekko said:
Paller, är man måttligt ambitiös är 56 lök inte så mycket att hänga i julgranen.

Sade ekonomistudenten  :grin:
Sade avhopparen  :grin:

Alla har inte förutsättningar för att studera, mammen. Jag hoppade av för att jag inte fick tillräckligt med poäng.

Inte måste man ju studera ekonomi för att dra in 56 lök. Går bra med många saker, läkare, jurist, programmering, tandläkare, ingenjör, etc.

Det var givetvis en pointer om att alla ekonomistudenter vill och strävar efter att tjäna 56 lök  :razz:
 
Hekko said:
Thokan said:
Gestricius said:
Thokan said:
Hekko said:
Paller, är man måttligt ambitiös är 56 lök inte så mycket att hänga i julgranen.

Sade ekonomistudenten  :grin:
Sade avhopparen  :grin:

Alla har inte förutsättningar för att studera, mammen. Jag hoppade av för att jag inte fick tillräckligt med poäng.

Inte måste man ju studera ekonomi för att dra in 56 lök. Går bra med många saker, läkare, jurist, programmering, tandläkare, ingenjör, etc.
Lärare är också ~ samma nivå studier som vissa av dessa. jävlar vad de tjänar bra mannett.

Thokan said:
Gestricius said:
Thokan said:
Hekko said:
Paller, är man måttligt ambitiös är 56 lök inte så mycket att hänga i julgranen.

Sade ekonomistudenten  :grin:
Sade avhopparen  :grin:

Alla har inte förutsättningar för att studera, mammen. Jag hoppade av för att jag inte fick tillräckligt med poäng.
Mm, samma här. Alldeles för o-organiserad för att få höga betyg.
 
Paller, man behöver inte vara organiserad för att studera! Tror inte jag har studerat mycket alls under min studietid!
 
Jobbar på B.Sc i Sociologi och Psykologi har i USA, med klar fokus på forskning (teori utan vetenskaplig bevis är visserligen kul men långt ifrån tillräckligt för mig, jag vill ha empirisk data.  :razz:).
 
Úlfheðinn said:
Jobbar på B.Sc i Sociologi och Psykologi har i USA, med klar fokus på forskning (teori utan vetenskaplig bevis är visserligen kul men långt ifrån tillräckligt för mig, jag vill ha empirisk data.  :razz:).

Mycket statistik då för din del antar jag? Ingen pseudo-vetenskap med kvalitativa metoder!
 
Yep, forskning på en hög niva i psykologi/sociologi innebar en massa statistik nu för tiden. :razz:

Dock så har kvalitativa metoder också vissa fördelar och användningar (och nackdelar).

Sen i laboratoriet så beroer det mest på vilken fas av ett studie vi är i (dvs. Data analysis fasen = statistik). Just nu jobbar jag i ett "evolutionary social psych lab" så det blir aven mycket biologi.

Jag hade tur och hamnade i  ett universitet där båda departmenterna jag hör till fokuserar på "evidence based research" i princip i  alla sub-fällt.  :grin:
 
Úlfheðinn said:
Yep, forskning på en hög niva i psykologi/sociologi innebar en massa statistik nu för tiden. :razz:

Dock så har kvalitativa metoder också vissa fördelar och användningar (och nackdelar).

Sen i laboratoriet så beroer det mest på vilken fas av ett studie vi är i (dvs. Data analysis fasen = statistik). Just nu jobbar jag i ett "evolutionary social psych lab" så det blir aven mycket biologi.

Jag hade tur och hamnade i  ett universitet där båda departmenterna jag hör till fokuserar på "evidence based research" i princip i  alla sub-fällt.  :grin:

Som sig bör! Forskning utan statistik är ju bara att spekulera.

Kvalitativa metoder är ju rena skönlitteraturen. Dess enda fördel är väl att det inte alltid går att tillämpa kvantitativa metoder på vissa saker p.g.a. observationssvårigheter, och kvantifieringssvårigheter.

Sen är ju kvantitativa metoder också en smula godtyckliga. Man sysslar med alla dessa fina metoder för att testa olika samband etc. Men i slutändan tar du ändå en godtycklig signifikansnivå och tolkar resultaten på basis av det, fast den siffran lika gärna kunde ha genererats genom att kasta tärning några gånger.
 
Back
Top Bottom