Studier och utbildningar

Users who are viewing this thread

Hekko

Master Knight
Då det är en hel del av oss här på forumet som studerar vid olika universitet och högskolor tänkte jag att det kan vara roligt att ha en tråd om detta. De som ännu inte har börjat studera kan ju dela med sig av sina tankar på vad och var man tänker studera.

Själv studerar jag Finansiell Ekonomi vid Svenska Handelshögskolan i Helsingfors.
 
Vill studera till Socionom eller liknande, främst utomlands eftersom jag av diverse anledningar vill bort från Sverige.
Social studies/Sociology är två program jag sett, funderar på Kanada eller Usa främst men kostnaderna där är väldigt höga bland de skolor jag kollat på så Skottland är ett alternativ jag har börjat spåna på.
Skottland kan ju alltid vara en språngbräda för mig till Kanada.
 
Själv studerar jag inte på högskola eller universitet utan på samhällsprogrammet på Donnergymnasiet i Göteborg. Ingen aning vad jag ska göra efter det, har inget jag känner att jag drömmer om så får bli något med ok lön som jag känner att jag klarar av, som medelmåttan jag är.
 
TheGranath said:
Vill studera till Socionom eller liknande, främst utomlands eftersom jag av diverse anledningar vill bort från Sverige.
Social studies/Sociology är två program jag sett, funderar på Kanada eller Usa främst men kostnaderna där är väldigt höga bland de skolor jag kollat på så Skottland är ett alternativ jag har börjat spåna på.
Skottland kan ju alltid vara en språngbräda för mig till Kanada.

Skottland verkar helt nice, var och hälsade på en kompis som var på utbyte i Glasgow i våras och verkade helt trevlig. Ölen är billig vilket alltid är ett plus som studerande!
 
Har två påbörjade gymnasiehistorielärar-terminer på Linnéuniversitetet och typ 7p Historia A under bältet men har hoppat av. Är ändock aktiv i lärarnas studentförening och är huvudfadder på introduktionsveckorna för stunden.
 
Har inte börjat studera än och jag har inte en aning om vad jag vill bli, förutom politiker då. Jag kanske ska jobba med/studera ekonomi.
 
Rhodokguard said:
Har inte börjat studera än och jag har inte en aning om vad jag vill bli, förutom politiker då. Jag kanske ska jobba med/studera ekonomi.
Vill du tjäna pengar på att lura folk? Dessutom är politiker inget yrke, egentligen.
 
Othurin said:
Rhodokguard said:
Har inte börjat studera än och jag har inte en aning om vad jag vill bli, förutom politiker då. Jag kanske ska jobba med/studera ekonomi.
Vill du tjäna pengar på att lura folk? Dessutom är politiker inget yrke, egentligen.

Beror väl på om han är höger eller vänsterpolitiker? :wink:

Han lär dessutom antagligen bli höger om han studerar ekonomi, så han behöver inte per definition vara oärlig.
 
Lol, alla politiker snackar skit.

Och räcker med att gå på högskoleförberedande gymnasium för att såsse ska vara en förolämpning
 
Othurin said:
Rhodokguard said:
Har inte börjat studera än och jag har inte en aning om vad jag vill bli, förutom politiker då. Jag kanske ska jobba med/studera ekonomi.
Vill du tjäna pengar på att lura folk? Dessutom är politiker inget yrke, egentligen.
nej, politiker är inget yrke, det är därför jag håller på att fundera vad jag ska utbilda mig till.
 
Hekko said:
Othurin said:
Rhodokguard said:
Har inte börjat studera än och jag har inte en aning om vad jag vill bli, förutom politiker då. Jag kanske ska jobba med/studera ekonomi.
Vill du tjäna pengar på att lura folk? Dessutom är politiker inget yrke, egentligen.

Beror väl på om han är höger eller vänsterpolitiker? :wink:

Han lär dessutom antagligen bli höger om han studerar ekonomi, så han behöver inte per definition vara oärlig.

Loooooooool

Rhodokguard said:
Othurin said:
Rhodokguard said:
Har inte börjat studera än och jag har inte en aning om vad jag vill bli, förutom politiker då. Jag kanske ska jobba med/studera ekonomi.
Vill du tjäna pengar på att lura folk? Dessutom är politiker inget yrke, egentligen.
nej, politiker är inget yrke, det är därför jag håller på att fundera vad jag ska utbilda mig till.

Politik är som sagt en hobby om du inte råkar vara en av 349 ledamöter.  :grin:
 
Min moder är dessvärre reserv för Folkpartiet i riksdagen.

Ändå så jobbar hon med annat.
 
Thokan said:
Othurin said:
Fast 349 har också riktiga yrken. Att vara vald till riksdagen är ett uppdrag, inte yrke.

Ett uppdrag som ger dig mer pengar än du behöver.
Det är en annan sak, men ja. 56k är aningen mer än som behövs. Möjligtvis behövs en arbetsbostad i fjollträsk vilket kostar en summa men 56k är överkurs.
 
Paller, är man måttligt ambitiös är 56 lök inte så mycket att hänga i julgranen.
 
Back
Top Bottom