Skandinavisk/Skandinaviske Politik/Politikk

Users who are viewing this thread

Gestricius said:
Othurin said:
20k proffs kanske slåss bättre som individer men flera miljoner soldater är det som behövs för att kunna avskräcka USA/Ryssland.
Det känns som denna taktik har prövats förr och då gick det åt helvete. Lite över 100 år sedan.

Krigsföringen har ändrats jävligt mycket den senaste tiden. Men ska man vara realistiskt så måste man införa lumpen, hur ska Sverige kunna skydda sig när de flesta inte ens vet hur man hanterar ett vapen. Det handlar  bara inte om vapen, men det handlar också om kunskapen att överleva utanför civilisationen vilket lumpen lär ut.
 
Gestricius said:
Othurin said:
20k proffs kanske slåss bättre som individer men flera miljoner soldater är det som behövs för att kunna avskräcka USA/Ryssland.
Det känns som denna taktik har prövats förr och då gick det åt helvete. Lite över 100 år sedan.
Så du tror att 20k yrkessoldater skulle vinna? Fi har enbart i Spetsnaz tusentals...
 
Inte det jag menade. Jag uppfattade det du skrev som att mobilisering skrämmer bort andra nationer. Om alla mobiliserar som en skrämseltaktik så går det åt helvete.
 
Menade inte mobilisering, utan att ha det som tillgängliga soldater. Skrämseln i det var att det skulle innebära för höga förluster för fienden för att en invasion skulle vara ett bra val, då vi aldrig skulle kunna vinna mot ett land som Ryssland.
Inb4 finland perkele simo häyhä
 
Angående pollen, kan inte nationalism vara moderat eller kan nationalism enbart vara radikalt?

Valde social och liberal.
Kanske borde ha valt konservativ och liberal, mind****. Är igentligen mitt i, center.. men inte centerpartist.
 
Inkluderande nationalism anses väl mer "moderat" då dom som är inkluderande nationalister oftast inte är t.ex reaktionära eller extremt konservativa som dom exkluderande nationalisterna (etno-nationalism)

Skulle nog säga att inkl. nationalister oftast är liberala.
 
Och detta uppfyller väl din önskan om en ny Wismar?  :lol:

Och sen är ju Wismar en stad i Tyskland, inte så värst nationalistiskt namn.
 
Kommer ni ihåg det här förövrigt?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20327620.ab

Jag tycks mig minnas några stycken som till det yttersta försökte försvara polisens agerande. Vill ni fortfarande göra det?
 
Othurin said:
Vinklad vet jag inte mer än radikalismpåståendena, annars är det lite översimplifierat med de tre huvudideologierna främst
Lägg gärna fram fler alternativ.
 
Back
Top Bottom