Skandinavisk/Skandinaviske Politik/Politikk

Users who are viewing this thread

Väktaren av Jämtland said:
Othurin said:
Jag bryr mig :sad:((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

SDare borde bry sig men eftersom deras IQ inte överstiger en guldfisks så bryr de sig inte.
Jag bryr mig, jag är den enda killen i min klass som gillar/och är bra på svenska. Och jag är sverigedemokrat, så jag antar att min IQ är bättre än en guldfisks då.
Jaså, du är bra på svenska?
0519e1729f.jpg
6518006ce7.jpg


Hekko said:
Othurin said:
Man talar dialekt, man skriver den inte. Precis som man pratar talspråk, men man ska ej skriva dom istället för de/dem eller han istället för honom.

Hördududu, säg inga åt mej va ja får å inga får skriva....
Du är elak :sad:
 
Still, tycker det verkar löjligt att antyda att någons Svenska inte är bra på grund av något så litet.
 
http://nyheter24.se/debatt/777756-avhoppad-hogerextremist-ni-skapar-hatet

Tror det där är en av de mest skarpsynta artiklar jag har läst om SD på jävligt länge.

Klart det finns garanterat genuina rasister där också, men det är knappast den delen som driver tillväxten för partiet.

Othurin said:
Du är elak :sad:

Sorry då.

 
Tybalt_ said:
Still, tycker det verkar löjligt att antyda att någons Svenska inte är bra på grund av något så litet.

Det är ganska genomgående faktiskt. Det är mer än okej att vara kass på svenska men det blir snabbt lyteskomik att lida av hybris över densamma. Speciellt om det rör sig om SD:are  :grin:
 
Thokan said:
Tybalt_ said:
Still, tycker det verkar löjligt att antyda att någons Svenska inte är bra på grund av något så litet.

Det är ganska genomgående faktiskt. Det är mer än okej att vara kass på svenska men det blir snabbt lyteskomik att lida av hybris över densamma. Speciellt om det rör sig om SD:are  :grin:

Det finns gränser för hur dålig man får vara på svenska. Visst, sist och slutligen handlar det om att göra sig förstådd, men samtidigt finns det en gräns där man ger ett oseriöst intryck ifall man skriver för dåligt. Jag påstår inte att någon här skriver så dåligt, men tänkte bara poängtera att det är viktigt att kommunicera på ett trovärdigt sätt.

 
Emma Watson i farten. Hon slår nog hufvudet på spiken när det kommer till att feminism har blivit dåligt brandat. Bra tal överlag.

 
Hekko said:
Emma Watson i farten. Hon slår nog hufvudet på spiken när det kommer till att feminism har blivit dåligt brandat. Bra tal överlag.

Jäklar vilket sammanträffande!  Jag tittade på den där videon på youtube för 5 minutet sedan!
Och ja, hon är en riktigt begåvad och snygg kvinna. Intelligens och ett bra utseende är en bra kombination :razz:
 
Lol ni tror hon ser ut så på riktigt? Hon är skådespelare och håller ett tal till FN. Säkert 6 timmars förberedelser innan så hon ser så bra som möjligt ut.

För att återgå till skandinavisk politik: en intressant ledare i dagens tidning.
http://m.gp.se/nyheter/debatt/1.2497895-lar-av-historien-sa-vrids-vapnen-ur-handerna-pa-sd
 
Det är ju lite varan "Catch-22" har i Sverige, flera partier och grupper skriker "rassister!" om SD och diversa manniskor utan att komma med någon lösning forutom att prata om hur dom själva inte är rassister.
 
Back
Top Bottom