Skandinavisk/Skandinaviske Politik/Politikk

Users who are viewing this thread

209fb42746.jpg
Hahahaha det filnamnet
 
http://www.expressen.se/nyheter/svenske-journalisten-i-syrien-har-slappts-fri/

YPG får det verka enkelt att frige tillfångatagna svenska journalister.
 
Gestricius said:
Tankar?

http://www.aftonbladet.se/debatt/article20439966.ab

Det är väl inte helt fel att faktiskt föra lite statistik angående det, men man får ju hoppas att det i sådana fall används på rätt sätt. Det jag menar är att man också måste räkna in vad personerna har för utbildning och erfarenheter. Sedan så spelar det ju också in hur deras CV:n har sett ut, de som har skickat in. Statistik och förbannad lögn, det ligger ju en hel del i det uttrycket.
 
Gestricius said:
Tankar?

http://www.aftonbladet.se/debatt/article20439966.ab
USA har gjort det hur länge som helst och verkar inte finnas ngn debatt alls där.
Du får en census-blankett med frågan vad är din ras och så skriver du kaukasisk, neger osv.
(Ja, står race och negro)

Skulle kunna bidra till en bättre debatt om utanförskap, betongghetton osv. Samt självklart det viktigaste, lösningar på detta.
 
masterborn12 said:
Ganska konstig artikel där jag håller med 50/50. Kolla inte på kommentarsfältet,  hjärncellerna kommer att att dö. Dubbelmoral på hög nivå där.
Kommer i alla storlekar och ideologier.  :wink:

Aftonbladet och Facebook brukar dock vara värst då det är SD:are.
 
Gestricius said:
masterborn12 said:
Ganska konstig artikel där jag håller med 50/50. Kolla inte på kommentarsfältet,  hjärncellerna kommer att att dö. Dubbelmoral på hög nivå där.
Kommer i alla storlekar och ideologier.  :wink:

Aftonbladet och Facebook brukar dock vara värst då det är SD:are.

Mm, men dock vill jag veta om de räknar in de som är födda i Sverige men har ett utländskt påbrå.
 
Om sådan statistik används i kulturmarxistiskt syfte med en intersektionell analys är det mer än väl påkommet.

Men artikeln är ändå oerhört upprörande då Hübinette ständigt använder begreppet ras. Finns inget som heter ras människor emellan. Rasifierade heter det.
 
Thokan said:
Om sådan statistik används i kulturmarxistiskt syfte med en intersektionell analys är det mer än väl påkommet.

Men artikeln är ändå oerhört upprörande då Hübinette ständigt använder begreppet ras. Finns inget som heter ras människor emellan. Rasifierade heter det.
Ras/etnicitet/folkgrupp är olika ord med samma innebörd. Du kan väl ändå inte förvänta dig att en artikel som riktar sig till hela landets medborgare ska använda en term som enbart VPK-MP-F!människor regelbundet använder?
 
Gestricius said:
Thokan said:
Rasifierade heter det.
En vinklad term.

För "ras" är inte annat än ignorant lögn?

Termen är vinklad med mening för det finns inga raser. Eller hur?

Othurin said:
Thokan said:
Om sådan statistik används i kulturmarxistiskt syfte med en intersektionell analys är det mer än väl påkommet.

Men artikeln är ändå oerhört upprörande då Hübinette ständigt använder begreppet ras. Finns inget som heter ras människor emellan. Rasifierade heter det.
Ras/etnicitet/folkgrupp är olika ord med samma innebörd. Du kan väl ändå inte förvänta dig att en artikel som riktar sig till hela landets medborgare ska använda en term som enbart VPK-MP-F!människor regelbundet använder?

Guilt by association? Verkligen?  :grin:

Jag förväntar mig att en artikel som riktar sig till hela landets medborgare inte använder sig av termer med negativt laddad särskiljning. "Rasifierade" är alltid en term att föredra då det beskriver individer utifrån ett utomstående perspektiv och särskiljer inte individen direkt.
 
Rasifierade är som att nassar säger undermänniska.

Ras = Hudfärg + Ansiktliga skillnader.
 
Det var inte guilt by association, så mycket. Poängen var att det är ett ord som förekommer inom vissa mindre kretsar och då inte så rimligt att någon utanför använder sig av det?
 
Back
Top Bottom