Skandinavisk/Skandinaviske Politik/Politikk

Users who are viewing this thread

Thokan said:
Så polisen gör rätt i att ljuga om att folk kastade sten och ammoniak och rida ner och nästan döda folk i en folkmassa?




8-1024x1010.png
 
Thokan said:
Det heter rom, och inget annat. Kom inte och försök försvara eran såkallade rätt att vara rasistiska.
Wiki-sidan om Romer said:
Ibland används på svenska termen "zigenare" om romer. Ordet kommer ursprungligen från ordet "tsigan" som i sin tur härrör från den gamla grekiska benämningen på kättare, atsigan. Grekiskans athyinganis betyder 'de som inte rör' eftersom romerna på den tiden inte hälsade med handslag utan med händerna ihop.[
 
Gestricius said:
Thokan said:
Det heter rom, och inget annat. Kom inte och försök försvara eran såkallade rätt att vara rasistiska.
Wiki-sidan om Romer said:
Ibland används på svenska termen "zigenare" om romer. Ordet kommer ursprungligen från ordet "tsigan" som i sin tur härrör från den gamla grekiska benämningen på kättare, atsigan. Grekiskans athyinganis betyder 'de som inte rör' eftersom romerna på den tiden inte hälsade med handslag utan med händerna ihop.[

Du vann ett rassepoäng, grattis. Skulle du även kunna dö för någons rätt att säga negerboll?
 
Nej, ser hursomhelst inget fel att säga neger om det används på rätt sätt.
 
I min familj så kallar vi de speciella schokladbollarna som vi bakar för negerbollar, och vi menar inget illa mot mörkhyade för det. De är riktigt goda, mammas egna recept  :razz:

TILLÄGG: med pärlsocker :razz:
 
Rhodokguard said:
I min familj så kallar vi de speciella schokladbollarna som vi bakar för negerbollar, och vi menar inget illa mot mörkhyade för det. De är riktigt goda, mammas egna recept  :razz:
En liknande sak hände i gymnasiet en dag, jag, några polare och en svart kille som heter Georg. (Jävligt skön kille faktiskt  :razz: ) Satt och spelade ett skortspel vid namn : Neger och president.

En lärare hör namnet av spelet och börjar tjuta så inåt helvete. Georg blir förbannad och säger : Vafan, det är ju dina fördomar som gör det rasistiskt. Fan vad läraren blev röd i ansiktet.  :mrgreen:
 
Gestricius said:
Rhodokguard said:
I min familj så kallar vi de speciella schokladbollarna som vi bakar för negerbollar, och vi menar inget illa mot mörkhyade för det. De är riktigt goda, mammas egna recept  :razz:
En liknande sak hände i gymnasiet en dag, jag, några polare och en svart kille som heter Georg. (Jävligt skön kille faktiskt  :razz: ) Satt och spelade ett skortspel vid namn : Neger och president.

En lärare hör namnet av spelet och börjar tjuta så inåt helvete. Georg blir förbannad och säger : Vafan, det är ju dina fördomar som gör det rasistiskt. Fan vad läraren blev röd i ansiktet.  :mrgreen:
Lol. "Även fast han är neger så är han skön".

Annars så är jag helt mot PK, hur annars ska man kalla 08or solnatattare.
 
Jag kom att tänka på när jag först började skolan. Vi skulle baka chockladbollar Och jag kände igen dem, de såg ut som de mamma brukar baka. Även om det var en annan version. Mina lärare blev oerhört förskräckta när jag sade "negerbollar som är så gott!".
 
Thokan said:
Lol, kompiskortet.

Att ni har en rasifierad kompis ursäkter er inte att vara rasistiska.
Såklart det inte gör. Men han skulle förmodligen inte vilja vara med oss om han inte gillade oss, han har ju flera andra polare.

Othurin said:
Gestricius said:
Rhodokguard said:
I min familj så kallar vi de speciella schokladbollarna som vi bakar för negerbollar, och vi menar inget illa mot mörkhyade för det. De är riktigt goda, mammas egna recept  :razz:
En liknande sak hände i gymnasiet en dag, jag, några polare och en svart kille som heter Georg. (Jävligt skön kille faktiskt  :razz: ) Satt och spelade ett skortspel vid namn : Neger och president.

En lärare hör namnet av spelet och börjar tjuta så inåt helvete. Georg blir förbannad och säger : Vafan, det är ju dina fördomar som gör det rasistiskt. Fan vad läraren blev röd i ansiktet.  :mrgreen:
Lol. "Även fast han är neger så är han skön".

Annars så är jag helt mot PK, hur annars ska man kalla 08or solnatattare.
Var inte så jag menade.  :lol:
 
Du låter en individ representera en hel, externt konstruerad, folkgrupp för att ursäkta användandet av en rasistisk, nedsättande term. Ganska rasistiskt.
 
Thokan said:
Du låter en individ representera en hel, externt konstruerad, folkgrupp. Ganska rasistiskt.
Du har så många strukturer så att du kan bygga en jävla byggnad.  :grin:
 
Gestricius said:
Thokan said:
Du låter en individ representera en hel, externt konstruerad, folkgrupp. Ganska rasistiskt.
Du har så många strukturer så att du kan bygga en jävla byggnad.  :grin:

Samhället är byggt på strukturer?

Eller är det en insikt du missat? Du tror att samhället är en kaosteori där alla RÅKAR göra samma och likadant?
 
Back
Top Bottom