Sei Gamalost!

Users who are viewing this thread

TheGranath said:
P5FDRdF.jpg

Karolinerna marscherar fram!
inte visste jag att karoliner hade hörsnäckor på sina marscher! :eek:
 
TheGranath said:
Sabaton är en moralhöjare.
om soldater ska ha hörsnäckor och lyssna på musik under marscherna så borde det vara nationalsången som dem lyssnar på. Det är ju trots allt Sverige dem kämpar för.
 
Rhodokguard said:
TheGranath said:
Sabaton är en moralhöjare.
om soldater ska ha hörsnäckor och lyssna på musik under marscherna så borde det vara nationalsången som dem lyssnar på. Det är ju trots allt Sverige dem kämpar för.
Mest troligt att det är Mali och Tchad mm de slåss för.
 
Othurin said:
Rhodokguard said:
TheGranath said:
Sabaton är en moralhöjare.
om soldater ska ha hörsnäckor och lyssna på musik under marscherna så borde det vara nationalsången som dem lyssnar på. Det är ju trots allt Sverige dem kämpar för.
Mest troligt att det är Mali och Tchad mm de slåss för.
Ja där hade du en poäng, jag skrev nog fel. Det är trots allt Sverige (eller Tchad, men om vi bara pratar om dem som finns i Sverige, vad heter dem, hemvärnstrupper?) Som dem riskerar livet för. Fast poliser tar ju i och försig större risker
 
Rhodokguard said:
Urgrevling said:
Nasjonalsongen dykkar er ikkje laaangt på nær jingoistisk nok til å vera nasjonalsong.

Vad heter filmen?
Slaget vid Poltava.

http://www.swefilmer.com/sluga-gosudarev-2007/slaget-vid-poltava-2007-video_0a59a6cb3.html
 
Jag tänkte väl det, man såg scener från striden vid redutterna. Det var ett bra försök att försöka smita i mellan redutterna men ack ack, det misslyckades totalt.
 
Hehe, lustigt att ryssarna gör en propagandafilm om när minst 40 000 ryssar besegrade 12 000 - 16 000 utmattade karoliner, man har nästan lust att kontra med en film där 11 000 karoliner besegrar 40 000 ryssar  :grin:
 
Båda av oss använder dock samma skrämseltaktik! Svensken/Ryssen kommer!  :mrgreen:
 
Back
Top Bottom