• Please note that we've updated the Mount & Blade II: Bannerlord save file system which requires you to take certain steps in order for your save files to be compatible with e1.7.1 and any later updates. You can find the instructions here.

Okları Çift Elli İle Engelleme

Users who are viewing this thread

~Mikail

Count
WBWF&SNWM&B
İngilizce forumda açılan bu konuya göre tekli oyuncu modunda okları savuşturmamızı sağlayan bir çift elli yeteneği olacakmış. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

Bjorn The Raider said:
 
Jedi Master Brogomir'e merhaba deyin, derim. Saçma! Ama ne kadar gerçekçi ortaçağ simülasyonu desek de fantastik bir evrende geçiyor. Atların boynuzu develerin kanadı olsa da olmaz diyemeyiz. Yapımcılar yaptıysa oluyormuş demektir.
 

~Mikail

Count
WBWF&SNWM&B
Deli Paşa said:
Jedi Master Brogomir'e merhaba deyin, derim. Saçma! Ama ne kadar gerçekçi ortaçağ simülasyonu desek de fantastik bir evrende geçiyor. Atların boynuzu develerin kanadı olsa da olmaz diyemeyiz. Yapımcılar yaptıysa oluyormuş demektir.
Benim de aklıma ilk Star Wars geldi. Eğer böyle bir şey yapılacaksa bence bu şey çok çok zor yapılmalı ve çoklu oyuncu modunda asla olmamalı.
 

darkred21

Sergeant Knight
Şans üzerine olursa yani ok tam da kılıcın üzerine gelirse belki ama jedi gibi her oku bloklarsak saçma olur.
 

Bjorn The Hound

Grandmaster Knight
WBVCNWWF&SM&B


Perk bu. Direkt çevirirsek: 2 el ile kullandığın silahlarla okları savuşturmak(bloklamak) için bir şansın var.

Anlamı tam olarak açık değil. Ne demek yani bir şansın var? Oku savuşturmak bireysel yeteneğe mi yoksa tamamen şansa mı bağlı, yoksa her ikisine birden mi bağlı olacak?

Gerçekçiliğine bakacak olursak, evet olmayacak bir iş değil, olabilir böyle bir şey gerçek hayatta ama şans faktörünün çok yüksek olduğu bir durumda yaşanır özellikle binlerce kişinin savaştığı bir savaş meydanından bahsediyorsak.

Benim fikrim, bu özelliğin şu an ki olduğu gibi en son açılacak bir perk olması. Açıldıktan sonra hem oyuncunun bireysel yeteneğine hem de şans faktörüne bağlı olmalı. Yani zamanlamanızı ne kadar doğru da yapsanız oku bloklamak için misal yüzde 50-50 bir şansın olması lazım.



Bu iki videoda da oku bloklamayı başarıyorlar ama ikinci videodan tam emin olmamakla birlikte kullanılan yayların savaşta kullanılan çekme gücü 50-60 kilo olan yaylar değil. Ayrıca oku bloklamayı başaran kişiler bir savaş ortamında değiller ve tamamen yaptıkları işe odaklılar.
 

Vulpes..

Squire
M&BWBWF&SNWVC
Her nasılsa, her türlü saçma bir özellik olmuş. Bannerlordda bulunan en fantastik özellik, sırtta taşınan kılıçtı. Kılıçla ok engellemek epey tuhaf olacak.
 

gLadi

Master Knight
NWWF&SWBM&BVC
Yalnızca bu perk için değil de bütün perkler için söylüyorum, required level 260 diyor. Muhtemelen warbanda göre leveller yüksek olacak ve daha hızlı level atlayabileceğiz yoksa warband mantığıyla ömür boyu oynasan zor 260 level olunur.
Ya da böyle perkler için gerçekten çok uzun bir süre oynamamız gerekiyor.
 

Mücahid

Sergeant at Arms
ah ah. insanımız neden bilmediği konularda bu düzeyde ahkam keser.
arkadaşlar, ortaçağda büyük kılıç ustaları gayet de yapıyordu bu oku kılıçla saptırma işini. en azından birçok anlatıda vs bu şekilde geçer. oyunlara da o anlatılardaki büyük ustalar ilham vermiştir, yukarıda da bir arkadaş link bırakmış zaten mümkün olduğuna dair. elbette en büyük ustaların işiydi bu ve her atılan oku ''jedi'' gibi tutamıyorlardı. ama bannerlorda getirilen özellik de bununla gayet uyuşuyor. 230 240 gibi gayet yüksek bir çift elli silah yeteneği seviyesinde çift ellinin son perki olarak geliyor bu özellik ve jedilık falan yok, oku savuşturma ''ihtimalimiz'' oluyor. yani öyle fantastiklik uçarı kaçarılık falan yok bir yavaş gelin. gerçek dünyaya gayet uygun yine. :smile:

öte yandan konu başlığında yazıldığı gibi ing forumda açıldı konu. takip ediyordum açıldığından beri başlığı ve orda kimse fantastiklik iddiasında falan bulunmadı. sadece ''şans %5 olsun %15e kadar artsın, sadece rastgele şans olmaz hem şans olsun hem de bize bi sinyal versin o tuşa basabilirsek bi ihtimalle savuşturalım yani hem şans hem yetenek olsun'' vs gibi önerilerde bulunulmuş. bu arada single'da olsun ama multide olmasın da ayrı bi öneri başlığıydı.  tabi onun dışında olayın fantastik falan olmadığını kabul ettikten sonra bunu oyunda istememek ayrı bir tercih, o kişinin tercihi.

bu kadar yazmışken kendi görüşümü de yazayım. bence çok çok güzel olmuş. böyle minik dokunuşlar gerekliydi, bir silahta ''usta'' olmanın (250 300 silah yetenek puanını kastediyorum oyunda) gerçek hayatta bir getirisi vardı. herkesten hızlı olmaktan fazlasını yaparlardı ustalar, bu da o minvalde tam aradığım minvalde bir eklenti olmuş. umarım ok savuşturma olasılığını düzgün bir düzeyde tutabilirler ve diğer her silaha da çok yüksek seviyelerde bu tarz tatlı şeyler eklerler. (örneğin atı şaha kaldırabilmek için 70 seviye riding gerekmesi vs gibi)
 

Mücahid

Sergeant at Arms
|GladiatoR| said:
Yalnızca bu perk için değil de bütün perkler için söylüyorum, required level 260 diyor. Muhtemelen warbanda göre leveller yüksek olacak ve daha hızlı level atlayabileceğiz yoksa warband mantığıyla ömür boyu oynasan zor 260 level olunur.
Ya da böyle perkler için gerçekten çok uzun bir süre oynamamız gerekiyor.

karakterinin levelı değil ya çift elli silah yeteneğin 260 olacak. gayet yine zor oluyor ama ömür boyuluk bir durum değil ama haklısın baaayaa zor. hobi silahınla olmaz yani o seviye. o yüzden bir üstteki iletide de dediğim gibi, gayet tutarlı o levelda o yeteneğin gelmesi  :mrgreen:
 

Bjorn The Hound

Grandmaster Knight
WBVCNWWF&SM&B
Yabancı forumda gayette bu özellik fantastik diye eleştiriler oldu. Ben o videolardaki yayların savaşta kullanılana göre çok daha az çekiş güçlü olduğunu belirttim. Tarihte anlatılarda falan var diyorsun. Ama bunu söylediğinde kaynak göstermeni rica ederim.
 
Mücahid said:
ah ah. insanımız neden bilmediği konularda bu düzeyde ahkam keser.
arkadaşlar, ortaçağda büyük kılıç ustaları gayet de yapıyordu bu oku kılıçla saptırma işini. en azından birçok anlatıda vs bu şekilde geçer. oyunlara da o anlatılardaki büyük ustalar ilham vermiştir, yukarıda da bir arkadaş link bırakmış zaten mümkün olduğuna dair. elbette en büyük ustaların işiydi bu ve her atılan oku ''jedi'' gibi tutamıyorlardı. ama bannerlorda getirilen özellik de bununla gayet uyuşuyor. 230 240 gibi gayet yüksek bir çift elli silah yeteneği seviyesinde çift ellinin son perki olarak geliyor bu özellik ve jedilık falan yok, oku savuşturma ''ihtimalimiz'' oluyor. yani öyle fantastiklik uçarı kaçarılık falan yok bir yavaş gelin. gerçek dünyaya gayet uygun yine. :smile:

öte yandan konu başlığında yazıldığı gibi ing forumda açıldı konu. takip ediyordum açıldığından beri başlığı ve orda kimse fantastiklik iddiasında falan bulunmadı. sadece ''şans %5 olsun %15e kadar artsın, sadece rastgele şans olmaz hem şans olsun hem de bize bi sinyal versin o tuşa basabilirsek bi ihtimalle savuşturalım yani hem şans hem yetenek olsun'' vs gibi önerilerde bulunulmuş. bu arada single'da olsun ama multide olmasın da ayrı bi öneri başlığıydı.  tabi onun dışında olayın fantastik falan olmadığını kabul ettikten sonra bunu oyunda istememek ayrı bir tercih, o kişinin tercihi.

bu kadar yazmışken kendi görüşümü de yazayım. bence çok çok güzel olmuş. böyle minik dokunuşlar gerekliydi, bir silahta ''usta'' olmanın (250 300 silah yetenek puanını kastediyorum oyunda) gerçek hayatta bir getirisi vardı. herkesten hızlı olmaktan fazlasını yaparlardı ustalar, bu da o minvalde tam aradığım minvalde bir eklenti olmuş. umarım ok savuşturma olasılığını düzgün bir düzeyde tutabilirler ve diğer her silaha da çok yüksek seviyelerde bu tarz tatlı şeyler eklerler. (örneğin atı şaha kaldırabilmek için 70 seviye riding gerekmesi vs gibi)

Hangi ortaçağ anlatılarıymış onların da kaynağını bir verseydin de aydınlansaydık. Üzerine binlece ok gelirken önünde tuttuğu bir kılıçla 1-2 tanesini engelleyemezse zaten suç onda olur. Saniyede 50 metre giden bir oku durdurabilecek reflex olabileceğini sanmıyorum. O arkadaşın bıraktığı linklerde de adam ne bir savaş meydanında ne de birine karşı savaşıyor. Tek bir işe odaklanmış; oku durdurmak. Bu örneği baz alırsak bir videoda da biri kılıçla mermiyi ikiye bölüyordu.
 

~Mikail

Count
WBWF&SNWM&B
Deli Paşa said:
Bu örneği baz alırsak bir videoda da biri kılıçla mermiyi ikiye bölüyordu.
O da bir şey mi
image.php
 

Propaganda

Grandmaster Knight
M&BWBWF&SNWVC
Muhtemelen şunu kastetmişlerdir(en azından bana göre)kılıç tek başına bir cisim olarak hitboxa sahip değil.Yani tam kılıca nişan alınan bir ok içinden geçip arkasındaki adama giriyor.Ben ne yazıyorum la böyle :lol: bu ne biçim perk arkadaş
 
Top Bottom