Ok ve Yay Yapımı

Users who are viewing this thread

n00bPanda

Squire
WBVCNWWF&S
Yapımı kendime ait kolay bir yay yapmak istiyorum , çok araştırdım fakat adam gibi video , yazı bulamadım. Yardımcı olur musunuz? Benim gibi bu işle uğraşan arkadaşlara da yararlı olacaktır bu konu.


Bu videoda boruyu nasıl büktüğünü anlamadım.
 
Hacı hiç pvc lerle uğraşma niye dersen ;

1-) o kanal (backyard bowyer) daki adamın kullandığı borular klima tesisatçılarına özel yapılmış borular türkiyedeki pvc borulardan değil bizde de var ama şahsa satılmıyor inşaat firmaları kamyon kamyon alıyor türkiyedeki nalburdaki pvc borular dehşet sert şekil veremezsin parana yazık olur.
2-) Diyelim boruyu buldun şekli de verdin, yayın hızlı olması için sertliği değil malzemesi önemlidir ( kinetik enerji toplaması açısından) bu lavuk içine demir çıta koyup sertliği arttırıyor da istersen içine beton dök genede gerdikten 3-4 sn sonra tüm enerjisi boşalacak yayın kısaca hiç bir işine yaramaz, vaktine boruya vereceğin paraya yazık.

Benim tavsiyemi sorarsan şuan 250 liradan başlayan geleneksel yay biliyorum ( vedat peker usta yapıyor istersen facebooktan ulaş) yok geleneksel tarzda değil normal yay ararsan dechatlonda bile giriş seviyesi yaylar yada av bayiilerinde bulunuyor.
 

profenix

Sergeant Knight
WBNWWF&S
Hiç uğraşma bunlarla,dere kenarlarında hayıt diye bir bitki var.Onun gövdesini kes,çok kolay bir şekilde dizini kullanarak şekil verebilirsin.Bir tane de don lastiği bul,o kadar dere kenarına gitmişken iki üç kamış bulursan onlarla da ok yaparsın.Köyde çok yapardık bu taktikle,ucuna istediğin materyali tak.Gazoz kapağını büküp takarsan öldürücü etki yapar.
 

n00bPanda

Squire
WBVCNWWF&S
CavalryMan said:
Hacı hiç pvc lerle uğraşma niye dersen ;

1-) o kanal (backyard bowyer) daki adamın kullandığı borular klima tesisatçılarına özel yapılmış borular türkiyedeki pvc borulardan değil bizde de var ama şahsa satılmıyor inşaat firmaları kamyon kamyon alıyor türkiyedeki nalburdaki pvc borular dehşet sert şekil veremezsin parana yazık olur.
2-) Diyelim boruyu buldun şekli de verdin, yayın hızlı olması için sertliği değil malzemesi önemlidir ( kinetik enerji toplaması açısından) bu lavuk içine demir çıta koyup sertliği arttırıyor da istersen içine beton dök genede gerdikten 3-4 sn sonra tüm enerjisi boşalacak yayın kısaca hiç bir işine yaramaz, vaktine boruya vereceğin paraya yazık.

Benim tavsiyemi sorarsan şuan 250 liradan başlayan geleneksel yay biliyorum ( vedat peker usta yapıyor istersen facebooktan ulaş) yok geleneksel tarzda değil normal yay ararsan dechatlonda bile giriş seviyesi yaylar yada av bayiilerinde bulunuyor.

250TL biraz fazla benim içim fakat yine de bi bakarım. Vedat Peker ustanın adresini özelden atar mısın?

Satın almayı pek düşünmüyorum. Yapabileceğim bişi görürsem kendim yapmak isterim.
 

n00bPanda

Squire
WBVCNWWF&S
Acaba kolay bükülebilen boru var mı bildiğiniz? Herhangi yay şekli verebileceğim madde de olabilir illa boru olmasına gerek yok.
 
n00bPanda said:
Acaba kolay bükülebilen boru var mı bildiğiniz? Herhangi yay şekli verebileceğim madde de olabilir illa boru olmasına gerek yok.
Boru işi yaş, bilemiyorum iyi bir ağaç bularak belki bir şey yapabilirsin https://www.youtube.com/watch?v=SLoukoBs8TE gibi gibi.
 

n00bPanda

Squire
WBVCNWWF&S
CavalryMan said:
n00bPanda said:
Acaba kolay bükülebilen boru var mı bildiğiniz? Herhangi yay şekli verebileceğim madde de olabilir illa boru olmasına gerek yok.
Boru işi yaş, bilemiyorum iyi bir ağaç bularak belki bir şey yapabilirsin https://www.youtube.com/watch?v=SLoukoBs8TE gibi gibi.

İyi yapmışta ağacı nereden bulacam ben şimdi?
 
n00bPanda said:
CavalryMan said:
n00bPanda said:
Acaba kolay bükülebilen boru var mı bildiğiniz? Herhangi yay şekli verebileceğim madde de olabilir illa boru olmasına gerek yok.
Boru işi yaş, bilemiyorum iyi bir ağaç bularak belki bir şey yapabilirsin https://www.youtube.com/watch?v=SLoukoBs8TE gibi gibi.

İyi yapmışta ağacı nereden bulacam ben şimdi?
Ormandan :grin:
 

n00bPanda

Squire
WBVCNWWF&S
CavalryMan said:
n00bPanda said:
CavalryMan said:
n00bPanda said:
Acaba kolay bükülebilen boru var mı bildiğiniz? Herhangi yay şekli verebileceğim madde de olabilir illa boru olmasına gerek yok.
Boru işi yaş, bilemiyorum iyi bir ağaç bularak belki bir şey yapabilirsin https://www.youtube.com/watch?v=SLoukoBs8TE gibi gibi.

İyi yapmışta ağacı nereden bulacam ben şimdi?
Ormandan :grin:

Memleketimde olsam hemencecik bulurdum fakat Antalya'da biraz zor...

Nihbrin said:
Marangozdan iste

Marangoz çok aradım da bulamadım nedense.
 
Nihbrin said:
Marangozdan iste
Ondaki direk kereste ise çok işine yaramaz yaş ağaçtan kendi yapıp kurutursa daha sağlıklı olur.


edit : Bir düzeltme yapalım eğer evde biraz el aletleri vs varsa şu dayının ki gibi yapabilir ama yoksa zor olur https://www.youtube.com/watch?v=w0NyFUwiRC8
 

n00bPanda

Squire
WBVCNWWF&S
CavalryMan said:
Nihbrin said:
Marangozdan iste
Ondaki direk kereste ise çok işine yaramaz yaş ağaçtan kendi yapıp kurutursa daha sağlıklı olur.


edit : Bir düzeltme yapalım eğer evde biraz el aletleri vs varsa şu dayının ki gibi yapabilir ama yoksa zor olur https://www.youtube.com/watch?v=w0NyFUwiRC8

Hocam tavuk alacak para yok makarna yiyoruz ne el aleti yav.
 
n00bPanda said:
CavalryMan said:
Nihbrin said:
Marangozdan iste
Ondaki direk kereste ise çok işine yaramaz yaş ağaçtan kendi yapıp kurutursa daha sağlıklı olur.


edit : Bir düzeltme yapalım eğer evde biraz el aletleri vs varsa şu dayının ki gibi yapabilir ama yoksa zor olur https://www.youtube.com/watch?v=w0NyFUwiRC8

Hocam tavuk alacak para yok makarna yiyoruz ne el aleti yav.
Öğrenci miyiz reis  :lol: şaka bir yana, boru daha pahalıya patlar metresi 3-4 lira onu ısıt bük zor iş, marangoza sorarsan belki yardımcı olur yoksa çayır çimen bir yerden ağaç koparıp ipi çekmek zorunda kalırsın.
 

n00bPanda

Squire
WBVCNWWF&S
http://urun.gittigidiyor.com/spor-outdoor/ok-yay-seti-3-adet-okculuk-seti-ok-ve-yay-216634700 Hocam sence şu yay nasıl?
 

metalikasker

Ben küçükken dişbudak ağacından yapardım bulabilirsen iyi bir dal onu büküp yapabilirsin, asıl kompozit (7,8 farklı malzemeden oluşur) orta asya yaylarında akça ağaç ve kızılcık kullanılıyor ama o ağaçlar hakkında bilgi sahibi değilim. Yaydan ziyade oku yapmak daha zor bir kere oka yelek (tüy) yapman gerek yoksa düz gitmez. Bu arada o yay hiçbir işine yaramaz oyuncak bildiğin o, başlangıç seviyesi için kullanışlı bir settir yazmışlar bide. :grin:

Başlangıç için 20lbs (yaklaşık 10 kilo) bir yay al alacaksan.
 

İşbara Alp

Master Knight
WBNWVCWF&SM&B
Kardeşim ben bu işlerle bayadır uğraşıyorum.Bi nar ağacı bul ufak bi tane onun dalını kes sonra bi yorgan ipi al iyice gerginleşecek bi şekilde bağla.Yayın hazır.İstersen o nar ağacının dalından okda yapabilirsin.
 

carrier

profenix said:
Hiç uğraşma bunlarla,dere kenarlarında hayıt diye bir bitki var.Onun gövdesini kes,çok kolay bir şekilde dizini kullanarak şekil verebilirsin.Bir tane de don lastiği bul,o kadar dere kenarına gitmişken iki üç kamış bulursan onlarla da ok yaparsın.Köyde çok yapardık bu taktikle,ucuna istediğin materyali tak.Gazoz kapağını büküp takarsan öldürücü etki yapar.

Hocam

Vitex%20agnus%20castus%20tree.jpg

Ağaç buysa Maşukiye'de çok var bunlardan denemiştim bir kere kırılmıştı, belirli yerlerinden mi kesmek gerekiyor?
 

profenix

Sergeant Knight
WBNWWF&S
carrier said:
profenix said:
Hiç uğraşma bunlarla,dere kenarlarında hayıt diye bir bitki var.Onun gövdesini kes,çok kolay bir şekilde dizini kullanarak şekil verebilirsin.Bir tane de don lastiği bul,o kadar dere kenarına gitmişken iki üç kamış bulursan onlarla da ok yaparsın.Köyde çok yapardık bu taktikle,ucuna istediğin materyali tak.Gazoz kapağını büküp takarsan öldürücü etki yapar.

Hocam

Vitex%20agnus%20castus%20tree.jpg

Ağaç buysa Maşukiye'de çok var bunlardan denemiştim bir kere kırılmıştı, belirli yerlerinden mi kesmek gerekiyor?
Evet ağaç bu.Dallarının en kalın olanlarını seçeceksin,zaten ne kadar kalın olursa olsun esner.Bir de nazikçe esnet,ilk önce elinle dene sonra dizinde bük.Eğer herhangi bir yerinde kırılma olursa at o dalı,yeni bir dal bul.

Düzenleme:Bir de bu ağacın biraz daha küçüğünü bulursan daha iyi olur.Daha önce bu kadar büyüğüyle karşılaşmadım.
 
Top Bottom