Nations Cup 2016 SWE eller SCA?

Users who are viewing this thread

Shemaforash said:
Jag och horace ska käka pizza på onsdag :^)
Du och Horace ska spela lite Nations Cup efter det :v)



Rend said:
Oli, du var pepp på att vara kapten i år igen väl? Vet att du pratade om att dela på kaptensbindeln med Shema förut, men han verkar ju inte vara så sugen på NC just nu.
Så länge jag slipper arrangera alla scrims, så ja :cool:
 
Tjenare grabbar, vad sägs om en vänskapsmatch 8 mot 8 mellan Native och Napoleonic Wars "landslagen". Nått i stil med groupfighting först till 15, en match på NW och en på Native. Vet att ni kör scrims med cav och pilbåge men vad sägs om 4st med awlpike och 4st med greatsword eller nått? Som sagt öppet för diskussion. Hoppas ni nappar och vill visa vad ni går för. Robin har mig på steam så det är bara att återkomma. Ha det gott!
 
Meh, "downblock/upblock for life" eller NW som dom kallar det brukar inte så värst intressant för Native spelare.  :iamamoron:

Awlpikes/pikes är mest till för att skoja med folk på public servers och greatswords är för duels.
 
Úlfheðinn said:
Meh, "downblock/upblock for life" eller NW som dom kallar det brukar inte så värst intressant för Native spelare.  :iamamoron:

Awlpikes/pikes är mest till för att skoja med folk på public servers och greatswords är för duels.

Jag ser bara ursäkter min vän  :lol:

Seså, var konstruktiv nu och kom med andra förslag ist. Så genomför vi detta.
 
Skyddis said:
Úlfheðinn said:
Meh, "downblock/upblock for life" eller NW som dom kallar det brukar inte så värst intressant för Native spelare.  :iamamoron:

Awlpikes/pikes är mest till för att skoja med folk på public servers och greatswords är för duels.

Jag ser bara ursäkter min vän  :lol:

Seså, var konstruktiv nu och kom med andra förslag ist. Så genomför vi detta.

Jag gillar inte att "dumba" ner combat, a la NW, fyra anfalls riktningar kan nästan vara för få, med bara två är det bara trakigt.



Men ok...

Förslag:

Kör med dom senaste Native Nation Cups reglerna (2016) och bara Native.  :iamamoron:

Därmed blir det bättre och mer interessanta matcher (med kavalleri/bågskyttar/armborstkyttar) och alla slipper att spela NW.
 
Úlfheðinn said:
Skyddis said:
Úlfheðinn said:
Meh, "downblock/upblock for life" eller NW som dom kallar det brukar inte så värst intressant för Native spelare.  :iamamoron:

Awlpikes/pikes är mest till för att skoja med folk på public servers och greatswords är för duels.

Jag ser bara ursäkter min vän  :lol:

Seså, var konstruktiv nu och kom med andra förslag ist. Så genomför vi detta.

Jag gillar inte att "dumba" ner combat, a la NW, fyra anfalls riktningar kan nästan vara för få, med bara två är det bara trakigt.



Men ok...

Förslag:

Kör med dom senaste Native Nation Cups reglerna (2016) och bara Native.  :iamamoron:

Därmed blir det bättre och mer interessanta matcher (med kavalleri/bågskyttar/armborstkyttar) och alla slipper att spela NW.

2, 4, 6, 8 etc anfallriktningar. När det väl kommer till kritan så handlar det om skicklighet ändå. Så det är enbart dig själv du skulle "dumba ner" isf.

Vi kör nw för eran är mkt intressantare och tilltalande för oss än pil med båge och stora rustningar, smaksak.
Ta bort archers och cav så kör vi en melee match på native då? Sen några rundor NW. Så har vi en match, enkelt.
 
Skyddis said:
2, 4, 6, 8 etc anfallriktningar. När det väl kommer till kritan så handlar det om skicklighet ändå. Så det är enbart dig själv du skulle "dumba ner" isf.

???

Det är betydligt enklare att bara behöva blocka två anfallriktningar jämfört med fyra, men visst, båda kraver skicklighet.

Dock kan vi ju också spela med automatic blocks på, och visst, den som är bättre kommer nog vinna ända, men värför välja det enklaste systemet över det med mer djup/krav?

NW är koolt för line battles med gevar, men för melee combat känns det bara fel.


 
Úlfheðinn said:
Skyddis said:
2, 4, 6, 8 etc anfallriktningar. När det väl kommer till kritan så handlar det om skicklighet ändå. Så det är enbart dig själv du skulle "dumba ner" isf.

???

Det är betydligt enklare att bara behöva blocka två anfallriktningar jämfört med fyra, men visst, båda kraver skicklighet.

Dock kan vi ju också spela med automatic blocks på, och visst, den som är bättre kommer nog vinna ända, men värför välja det enklaste systemet över det med mer djup/krav?

NW är koolt för line battles med gevar, men för melee combat känns det bara fel.

Ja ju färre riktningar desto enklare att blocka = krävs mer skills för att ha ihjäl någon.

Eftersom ni inte "vill" möta oss på nw så kan jag höra med grabbarna om vi kan köra melee combat på native enbart ist? Fast utan cav och archers/crossbows. Bara ren melee såklart.
 
Skyddis said:
Úlfheðinn said:
Skyddis said:
2, 4, 6, 8 etc anfallriktningar. När det väl kommer till kritan så handlar det om skicklighet ändå. Så det är enbart dig själv du skulle "dumba ner" isf.

???

Det är betydligt enklare att bara behöva blocka två anfallriktningar jämfört med fyra, men visst, båda kraver skicklighet.

Dock kan vi ju också spela med automatic blocks på, och visst, den som är bättre kommer nog vinna ända, men värför välja det enklaste systemet över det med mer djup/krav?

NW är koolt för line battles med gevar, men för melee combat känns det bara fel.

Ja ju färre riktningar desto enklare att blocka = krävs mer skills för att ha ihjäl någon.

Eh, att försvar blir enklare, betyder ju att det krävs mindre skills. Vet inte hur det är i NW, men i Native kan dom flesta bra spelare blocka bra nog så att det redan krävs en massa tricks för att vinna. Reducerar du det du måste behärska för att försvara dig med 50%, blir det bara komiskt enkelt/repetivt.

Man behöver ju bara kunna "läsa" tva typer av anfall för både blocks och chambers, vilket reducerar svarigheten mycket på en hög nivå.



Eftersom ni inte "vill" möta oss på nw så kan jag höra med grabbarna om vi kan köra melee combat på native enbart ist?

Frågan är ju som alltid, hur många aktiva Native NC SWE/SCA spelare har faktiskt NW och vill spela NW.  :wink:

 
Úlfheðinn said:
Skyddis said:
Úlfheðinn said:
Skyddis said:
2, 4, 6, 8 etc anfallriktningar. När det väl kommer till kritan så handlar det om skicklighet ändå. Så det är enbart dig själv du skulle "dumba ner" isf.

???

Det är betydligt enklare att bara behöva blocka två anfallriktningar jämfört med fyra, men visst, båda kraver skicklighet.

Dock kan vi ju också spela med automatic blocks på, och visst, den som är bättre kommer nog vinna ända, men värför välja det enklaste systemet över det med mer djup/krav?

NW är koolt för line battles med gevar, men för melee combat känns det bara fel.

Ja ju färre riktningar desto enklare att blocka = krävs mer skills för att ha ihjäl någon.

Eh, att försvar blir enklare, betyder ju att det krävs mindre skills. Vet inte hur det är i NW, men i Native kan dom flesta bra spelare blocka bra nog så att det redan krävs en massa tricks för att vinna. Reducerar du det du måste behärska för att försvara dig med 50%, blir det bara komiskt enkelt/repetivt.

Man behöver ju bara kunna "läsa" tva typer av anfall för både blocks och chambers, vilket reducerar svarigheten mycket på en hög nivå.

Nej att försvar blir enklare betyder att anfall blir svårare(eftersom det nu är så himla enkelt att hålla reda på färre riktningar). Blir det 50% enklare att blocka blir det ju automatiskt 50% svårare att träffa/få nån att blocka fel. Ja tricks är ao.

Det är ju bara att nån med kontakter kollar med de svenska spelarna. Hade tänkt mig Swe vs Swe. Om ni lämnar wo i nw så kör vi bara native melee combat?
 
Back
Top Bottom