Nations Cup 2016 SWE eller SCA?

Users who are viewing this thread

Rend

Knight at Arms
Med anledning av surret i den här tråden (länk), så tänkte jag höra hur utsikterna för att forma ett Svenskt/Skandinaviskt lag i det kommande världsmästerskapet ser ut.
Vilka svenska spelare har vi, som har varit aktiva på sistone och kan tänka sig att ställa upp?

Blå = Ej hört ifrån        Orange = oklart        Grön = pepp!        Röd = nej tack!

[list type=decimal]
[*]Baldrider - Gjorde comeback med eX i WNL är han intresserad av NC?
[*]Blivandefar - Troligen inte. Kommer ha mycket plugg efter jul och är inte så sugen på WB just nu.
[*]Blixn - Intresserad av ett svenskt lag, men inte av ett skandinaviskt
[*]Boat - Lirade ECS med FF i våras, men har inte verkat så intresserad av annat än MERC mod sedan dess...
[*]Godnoken - Inte sett honom sen i somras? Hur är statusen på vår gute?
[*]Gubbo - Jag är alltid på att lira NC!
[*]Horace - Är på enligt Robin
[*]Klockis - På om vi kör som Sverige.
[*]Lezard - Är sugen, men osäker på hur aktiv han kan vara.
[*]Oliveran - Vet att Oli är taggad då han är den som redan börjat prata om NC med mig.
[*]Red_Ice - Är på enligt Robin
[*]Robin - "Jag är på"
[*]Rodriguez - Är på enligt Robin
[*]Sandcrab - Är inaktiv och inte på enligt Robin
[*]Shemaforash - "förvänta er ett nej, om jag inte ändrar mig mitt i allt"
[*]Slash - Inte sett honom på ett tag, men han var ju pepp på NC förra året och brukar ställa upp?
[*]Soul - Är på enligt Robin
[/list]

Har jag glömt någon?
Hur ser det ut för norrmännen och danskarna?
 
Jag skulle väl vara på om det vore ett svenskt lag. Jag tycker inte att det ska vara ett skadinaviskt lag (inget illa ment mot danskarna eller normännen) men vi har alla tillräckligt med spelare, framförallt vi. Skulle det bli ett skandinaviskt lag är jag inte speciellt intresserad.
 
Untitled. said:
Typiskt de svenska fosterlandsvännerna att motsätta sig skandinavisk gemenskap.
Tycker vi kan få lite skandinavisk gemenskap genom att spela med fler lag i samma tunering. Nations Cup måste väl ändå motsvaras av världsmästerskap? Brukar inte vara så många som klagar på att danskarna och svenskarna inte får spela i samma lag i fotboll under VM, snarare roligare att spela i/kolla på matcherna!
 
SCA är bara löjligt för ett land som har en sådan stor spelarbas i warband, SWE all the way. Låt oss inte sänka oss till holländarna + Lerouxs nivå med deras löjliga BENE lag.

Inte säker på om jag vill spela trots jag har sagt ja till Gubbo, kan sitta på bänken och heja på om jag inte orkar.
 
Vi kan faktiskt försöka att gå med ett svenskt lag. Beror på vad Oliver tycker; samt att vi måste se till att vi har tillräckligt med svennar
 
Blixn said:
Untitled. said:
Typiskt de svenska fosterlandsvännerna att motsätta sig skandinavisk gemenskap.
Tycker vi kan få lite skandinavisk gemenskap genom att spela med fler lag i samma tunering. Nations Cup måste väl ändå motsvaras av världsmästerskap? Brukar inte vara så många som klagar på att danskarna och svenskarna inte får spela i samma lag i fotboll under VM, snarare roligare att spela i/kolla på matcherna!
Precis. Ett krig i generationen gör bara gott. :iamamoron:
 
Skulle vara kul men beror på hur upptagen jag är med annat och hur bra servrarna är. Jag upplevde att WNL servrarna var för ostabila för att spela som infanterist. Kan ha att göra med mitt något ostabila internet också.

Spelar jag inte hyfsat regelbundet klarar ni er bättre utan mig ändå
 
Slash är på också säger han...

Vore kul och bra för oss att få med Lezard och Baldrider. Då har vi kanske tillräckligt med spelare.

Vi kan även höra med Boromir och Gravebored om de vill lira..
 
Vi får ha ett möte/ träning snart tycker jag!
Hur många behöver vi för att kunna anmäla ett svenskt lag? Jag skulle tycka det vore bra om truppen låg på minst 12-13 pers med tanke på att folk kommer få förhinder etc ibland.
Om vi bara är 9-10 pers som är sugna, varav några är osäkra, så kanske vi blir tvungna att köra med norrmännen och danskarna ändå. Inte för att jag har något emot att köra med dem + att det vore tråkigt om de inte får ihop nåt lag. Men om vi blir tillräckligt många svenskar så tycker jag vi ska köra på ett svenskt lag!

Oli, du var pepp på att vara kapten i år igen väl? Vet att du pratade om att dela på kaptensbindeln med Shema förut, men han verkar ju inte vara så sugen på NC just nu.
 
Back
Top Bottom